Stránka 1 z 1

Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 05 lis 2023, 22:17
od czechImenhotep
Koupili jsme z druhé ruky hyundai i30 r.v. 2020 1.4/73 kw hatchback, ještě v záruce. Dle technického průkazu mají být pneu 195/65R15 91 H. S ohledem na nájezd +-6000 km ročně velmi zvažuji celoroční pneumatiky. Zalíbily se mi Michelin CROSSCLIMATE 2 195/65 R15. Zaujal mně rozdíl mezi verzí 91H a 95V. Ta druhá verze V má údajně nižší valivý odpor B namísto C u verze H. Protože jsme auto koupili strategicky před 14 dny a akutně musíme řešit přezutí, v servise blízko mají skladem jen ty 95V za dobré peníze. Jinak ty Va H cenově vycházejí +- stejně.

Dočetl jsem se, že "Vyšší index nosnosti u pneumatik ztěžuje jejich proražení, ale s tím zároveň sebou přináší menší komfort při jízdě." Pak jsem se dočetl rozporuplné informace, zda ta pneu může mít nižší nebo vyšší spotřebu.

Otázka zní a bude v tom praxi vůbec nějaký rozdíl a půjde to vůbec poznat? ty háčka jsou max. dovolená rychlost 210 km/h, ty véčka jsou 240 km/h. Nosnost je 690 kg u V namísto 610 kg na kolo u H. Takže je to nastaveno na o 320 kg víc, t.j. nějakých 12% navíc....

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 06:36
od Axel.Foley
Vyšší hmotností a rychlostní index bych neřešil, sám jezdím na V místo H uvedeném v techničáku.

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 06:43
od Mexican
plati univerzalne: vyssiu nosnost a vyssi rychlostny index mat mozes, opacne nie (mohol by byt problem pri prpadnom plneni poistovnou alebo na STK)

index 91 = 614kg/pneu = 2456kg
index 95 = 690kg/pneu = 2760kg

vidiet ze aj ta 91 je uz celkom naddimenzovana a v pripade i30 to plati 2x. Clovek vsak ziska vyssiu tuhost pneu, takze ju nemusi hustit na tak vysoke cisla. Najma by som sa u i30 vyhol XL bocnici (bude zbytocne tvrda)

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 07:43
od Hugo11
XL (extra load) pneu je prave ta s vyssim hmotnostnim indexem, cehoz je dosazeno zejmena tuzsi bocnici.
Kazdopadne pro tazatele... nijak bych se toho nebal, z pohledu legislativy je to ok a z praktickeho pohledu si rozdil komfortu bezny ridic ani nevsimne. (Byt netvrdim, ze tam vubec neni, ale tuzsi bocnice ma na druhou stranu i pozitiva).
Crossclimate 2 muzu urcite doporucit - jizdni vlastnosti fajn, male opotrebeni a vydrzi dlouho v dobrem stavu (nepraska atp.)

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 09:41
od mozecek
u CC2 ma udajne 91V oproti 91H jinou smes .. ja bral teda taky V pac cena byla asi o 200/kolo nizsi, kdyby byla cena stejna tak radeji vemu mekci H (cekal bych lepsi vlastnosti v zime). Jinak papirove vyssi indexy nicemu nevadi. Zkusenosti v zime nemam, ale pres leto bych skoro nepoznal ze nemam letni .. tedy kdyz projedes sterkem tak ti chvili strili kaminky pac je guma zere skoro jako zimni. Podle testu je na celorocky hodne dobra i v zime, uvidime :)

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 11:52
od Mzp
Ja som kupoval s vyssim rychlostnym indexom a este aj XL a bola to hlupost. Pneu je o dost tvrdsia a i30 na rozbitych cestach skace

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 13:17
od Norway
Pokud pojedeš na STK, tak tě vyhodí, musíš mít vše včetně rychlostního indexu podle technického průkazu .
Mám info že pokud budeš mít nehodu,tak pojištovna bude přihlížet k plnění pokud nebude vše sedět dle technického průkazu.

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 14:06
od mikodim

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 14:34
od mozecek
za vyssi index te na STK rozhodne nevyhodi, a co se tyce pojistoven tak ty si mohou klast dalsi smluvni podminky, ale pochybuji ze budou nadrazeny zakonum

viz Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb.

F) Technické požadavky na výbavu vozidel koly, pneumatikami a protiskluzovými řetězy:

1. Vozidlo musí být vybaveno tak, aby konstrukce, provedení, rozměry a huštění pneumatik odpovídalo podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla, povoleným zatížením připadajícím na nápravy a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti. Rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla.

samo existuje vyjimka pro zimni, kde muze byt rychlostni index i nizsi, ale musi byt vylepena informativni nalepka pred ridicem nebo byt nastaven limit v aute (u koncernu je to dokonce polozka v menu, kdy te pri prekroceni nastaveni rychlosti informuje)

.. ale jinak je dobre respektovat a brat to co doporucuje vyrobce - nizsi index = nizsi naroky na vyrobu, tj by mel byt i levnejsi, no v pripade H a V je asi vetsi poptavka u V a tak jsou V levnejsi, taky dava smysl ze nizsi indexy se budou rychleji opotrebovavat pokud budou zatizeny stejne jako vyssi.

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 06 lis 2023, 18:52
od devotional
Norway,
totálna hlupost...
s vyšším nikdy nebudu žiadne problemy, dokonca ak by si si dal nižší, tak napr v nemecku je povinnost mat nalepku v zornom poli, že nesmieš íst viac ako 160km/h.
zaujímalo by ma, či by to u nás príslušnici podobnu nalepku vyžadovali tiež :lol:

Re: Celoroční pneu 95v namísto 91h?

Napsal: 25 dub 2024, 22:13
od Ksenik
jazdim cca 1.5 rok na michelin crosclimate 2 rozmer 205/55/R16 91H, hlucnost ok v lete chorvatsko v pohode, v zime ak neni poladovica tak bez problemov, spotreba v lete cca + 0,2l na 100km oproti letnej oem michelin pneumatike