Stránka 1 z 1

dojmy

Napsal: 07 lis 2023, 15:40
od 1u9999@seznam.cz
Dobrý den , koupil sem no prý ojetý Hyundai i30 hatchback 1,5 t-gdi mhev , vůz měl najeto 9500 km , servisní prohlídku , původně vrácený na nedostatečnou kondici baterie , ano dle servisu Hyuhdai výměna modulu řídící jednotky , servisní prohlídka dopadla dobře vše bez závad . . . No musím podotknout že auto funguje dobře , jen mi chvilku trvalo než sem pochopil plachtění , ale použil sem návod odtud z fora , funguje dle svého vyhodnocení řídící jednotky ale dobrý . Spotřeba po 3 měsících používání při kombinovaném způsobu jízdy a našich silnicích je si myslím přívětivá 5,4l/100km . Volby jízdních režimů jsou skvělé , lze jezdit na všechny . . . ECO nejni jen utažené jen se s tím musí naučit jezdit , režim NORMÁL je odpovídající každodenní jízdě , režim SPORT je pro vyžití a užití jízdy . . . Moje dojmy pro toto vozidlo --- v pohodě , skvělé , určitě neurazí ale zaujme . Za mě skvele postavené vozidlo , samozřejmě že každý najde mouchy . Já díky pane HYUNDAI .

Re: dojmy

Napsal: 07 lis 2023, 18:29
od Maras
=D>

Re: dojmy

Napsal: 08 lis 2023, 16:09
od Axel.Foley
1u99...: Užívej a hodně radosti a spokojenosti. Jen pozor na dochlazování turba.

Re: dojmy

Napsal: 11 lis 2023, 15:39
od 1u9999@seznam.cz
1u9999@seznam.cz píše: 07 lis 2023, 15:40 Dobrý den , koupil sem no prý ojetý Hyundai i30 hatchback 1,5 t-gdi mhev , vůz měl najeto 9500 km , servisní prohlídku , původně vrácený na nedostatečnou kondici baterie , ano dle servisu Hyuhdai výměna modulu řídící jednotky , servisní prohlídka dopadla dobře vše bez závad . . . No musím podotknout že auto funguje dobře , jen mi chvilku trvalo než sem pochopil plachtění , ale použil sem návod odtud z fora , funguje dle svého vyhodnocení řídící jednotky ale dobrý . Spotřeba po 3 měsících používání při kombinovaném způsobu jízdy a našich silnicích je si myslím přívětivá 5,4l/100km . Volby jízdních režimů jsou skvělé , lze jezdit na všechny . . . ECO nejni jen utažené jen se s tím musí naučit jezdit , režim NORMÁL je odpovídající každodenní jízdě , režim SPORT je pro vyžití a užití jízdy . . . Moje dojmy pro toto vozidlo --- v pohodě , skvělé , určitě neurazí ale zaujme . Za mě skvele postavené vozidlo , samozřejmě že každý najde mouchy . Já díky pane HYUNDAI .

Re: dojmy

Napsal: 12 lis 2023, 12:29
od 1u9999@seznam.cz
Axel.Foley píše: 08 lis 2023, 16:09 1u99...: Užívej a hodně radosti a spokojenosti. Jen pozor na dochlazování turba.
Ahoj , co tím myslíš ? Rád si nechám poradit . Děkuji .

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 06:52
od Axel.Foley
To jen můj skepticizmus, nevím, jak dobře to má :hyu: "ošéfované"... pozor na chlazení rozžhaveného turba při plachtění, moc často bych tuhle funkci nevyužíval. To samé po dojezdu na místo určení, hlavně po rychlé jízdě, nechat motor chvíli klepat na volnoběh, ať se turbo ochladí.

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 15:46
od 1u9999@seznam.cz
Axel.Foley píše: 13 lis 2023, 06:52 To jen můj skepticizmus, nevím, jak dobře to má :hyu: "ošéfované"... pozor na chlazení rozžhaveného turba při plachtění, moc často bych tuhle funkci nevyužíval. To samé po dojezdu na místo určení, hlavně po rychlé jízdě, nechat motor chvíli klepat na volnoběh, ať se turbo ochladí.
Ahoj , ano rozumím ale to PLACHTĚNÍ upa neovlivníš , sice můžeš jezdit na jiný režim než na ECO , kdy plachtění nefunguje , opět záleží na řidiči , stylu jízdy atd . . . to PLACHTĚNÍ se zas tak často a na delší dobu nedostavuje (ale ano je to určitě příjemný pro pocit snížení spotřeby) , stačí ťuknout do plynu nebo brzdy a jedeš normálně . Ano po dojezdu nechat motor až dvě minutky na volnoběh aby turbo zchladlo , jsem řidič z povolání , trochu to znám . A upřímně , díky za názor a poznatek .

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 15:50
od Mr. HYUNDAI
Tak zrovna za plachtění bych jim zlomil ruce! Praktický přínos je NULA. Buď dává smysl pro dopředný pohyb do motoru palivo dodávat nebo naopak sundat nohu z plynu, lehce brzdit motorem, mít v tu chvíli jednak reálnou spotřebu nula a hlavně zároveň vypalovat GPF. A přitom nehrozí zapékání turba...
Nicméně jsem pár i30 s MHEV měl možnost projet a režim ECO je prakticky nepoužitelný, takže já stejně hned přepínal na NORMAL a rovnou vypnul S/S :mrgreen: .

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 17:53
od Georgeisin
Kluci, to je samý plachtění...tohle není aeroforum.

Fotky auta sem hoď. Fotek je tu málo. 😁

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 18:22
od dibarbora
Mr. HYUNDAI píše: 13 lis 2023, 15:50 Tak zrovna za plachtění bych jim zlomil ruce! Praktický přínos je NULA. Buď dává smysl pro dopředný pohyb do motoru palivo dodávat nebo naopak sundat nohu z plynu, lehce brzdit motorem, mít v tu chvíli jednak reálnou spotřebu nula a hlavně zároveň vypalovat GPF. A přitom nehrozí zapékání turba...
Nicméně jsem pár i30 s MHEV měl možnost projet a režim ECO je prakticky nepoužitelný, takže já stejně hned přepínal na NORMAL a rovnou vypnul S/S :mrgreen: .
O tomto by sa dalo diskutovať... našťastie ten nezmysel menom MHEV nemám, ale na vhodných klesaniach jazdím pravidelne na neutrál... a je to efektívnejšie. Tam kde viem, že nepotrebujem brzdiť a po klesaní pokračuje rovina prípadne nejaké stúpanie, tak na neutrál získaš vyššiu rýchlosť a zaradíš až keď klesneš na očakávanú cestovnú rýchlosť ďaleko za koncom klesania. A nejaká spotreba na neutrál tú úsporu nepokazí... pretože napr. taký Tucson potrebuje dosť strmý kopec aby zavrel úplne prívod paliva... bežne na tempomate dolu miernejším kopcom vždy trochu priživuje motor benzínom.

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 19:17
od Mr. HYUNDAI
A pokud to ježdění bez plynu nenaženeš jinde, tak Tě čeká pozdrav od kontrolky GPF ](*,) ...
Takže ono je potřeba s plachtěním/neutrálem s motorem ošperkovaným GPF zacházet rozumně.

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 19:24
od dibarbora
Ešte sa nestalo... za 45tkm som vynútenú regeneráciu GPF zo strany RJ postrehol len raz (kontrolka nesvietila...len na okamžitej spotrebe bolo vidieť, že RJ si regeneráciu vyžiadala) ... takže možností na prirodzenú regeneráciu má evidentne viac než dosť....

Re: dojmy

Napsal: 13 lis 2023, 19:37
od Mr. HYUNDAI
To Ti neupírám - jen konstatuji, že rege probíhá primárně kyslíkem.
Já to už u té nejstarší NX4 co u nás máme řešit musel a řidička byla nucena svoje návyky pozměnit :wink: .