Ahoj všem, po nějaké chvilce jízdy se rozsvítí kontrolky dle obrázku. Máme s kamarádem pocit, že alternátor přebíjí. Na volnoběh kontrolky zhasnou, při jízdě se rozsvítí. Nicméně intenzita kontrolek není plný svit, ale cca poloviční. Když třeba zatáhnu ruční brzdu, kontrolka brzdy se rozsvítí plnou intenzitou. Na baterce jsme naměřili při sešlápnutém plynu lehce přes 14V.
Díky za rady
Rozsvítí se kontrolky dobíjení, brake ...
Moderátor: Moderátoři
Rozsvítí se kontrolky dobíjení, brake ...
- Přílohy
-
- PXL_20231109_174830355~2.jpg (96.73 KiB) Zobrazeno 582 x
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 204
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Rozsvítí se kontrolky dobíjení, brake ...
14-14,5 V je v pořádku, problém je asi někde jinde.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Rozsvítí se kontrolky dobíjení, brake ...
Zdravím, možná to může být vybroušenými kroužky a krátkýma uhlíkama. Při zvýšení otáček začnou uhlíky odskakovat a přestane se budit alternátor tím pádem se rozsvítí kontrolka nabíjení a po poklesu otáček zhasne. Dále zkontrolovat konektor na altíku /šedý/, jestli jsou v pořádku kablíky.
Re: Rozsvítí se kontrolky dobíjení, brake ...
Ahoj,
tak aktualizace. Při couraní po městě, hodně startování, nízké otáčky, ventilátor topení, světla, atd., se baterka nakonec vybila. Když jsme to tenkrát měřili, byla po dálniční jízdě, kdy při vyšších otáčkách alternátor ještě jak tak nabíjí, akumulátor nabití a naměřili jsme přes 14V. Dnes se to ale projevilo a víme, že vadný je alternátor. Jakmile jsem baterku nabil, kontrolky zhasly, takže to má spojitost s nízkým napětím. Dokonce se rozvítili i kontrolky 4x4, 4x4 low, ABS, atd.
tak aktualizace. Při couraní po městě, hodně startování, nízké otáčky, ventilátor topení, světla, atd., se baterka nakonec vybila. Když jsme to tenkrát měřili, byla po dálniční jízdě, kdy při vyšších otáčkách alternátor ještě jak tak nabíjí, akumulátor nabití a naměřili jsme přes 14V. Dnes se to ale projevilo a víme, že vadný je alternátor. Jakmile jsem baterku nabil, kontrolky zhasly, takže to má spojitost s nízkým napětím. Dokonce se rozvítili i kontrolky 4x4, 4x4 low, ABS, atd.