Řazení DCT a zvýšení otáček
Napsal: 22 lis 2023, 09:13
Zdravím všechny,
v návodu k i30 r. v. 2022 se uvádí:
"Při rychlém rozjezdu z nižší rychlosti vozidla se mohou otáčky motoru výrazně zvýšit v důsledku prokluzu spojky, když dvouspojková převodovka volí správný převodový stupeň. Jedná se o normální stav."
(Je to tedy překlad z angličtiny, protože ten český návod je...)
Opravdu to znamená, že spojka může při zrychlování a řazení prokluzovat?
Něco podobného totiž pozoruju, když se na to soustředím. Děje se tak při trochu rychlejším rozjezdu a otáčky se pro řazení (např. z dvojky na trojku) malinko zvýší. Když se rozjíždím pomalu, tak se to neděje a stejně tak se to neděje, když jedu plnej kotel.
Jinak převodovka řadí krásně, žádné cukání, žádné pazvuky, rozjezdy jsou úplně hladké.
Díky za každý názor.
v návodu k i30 r. v. 2022 se uvádí:
"Při rychlém rozjezdu z nižší rychlosti vozidla se mohou otáčky motoru výrazně zvýšit v důsledku prokluzu spojky, když dvouspojková převodovka volí správný převodový stupeň. Jedná se o normální stav."
(Je to tedy překlad z angličtiny, protože ten český návod je...)
Opravdu to znamená, že spojka může při zrychlování a řazení prokluzovat?
Něco podobného totiž pozoruju, když se na to soustředím. Děje se tak při trochu rychlejším rozjezdu a otáčky se pro řazení (např. z dvojky na trojku) malinko zvýší. Když se rozjíždím pomalu, tak se to neděje a stejně tak se to neděje, když jedu plnej kotel.
Jinak převodovka řadí krásně, žádné cukání, žádné pazvuky, rozjezdy jsou úplně hladké.
Díky za každý názor.