nové "udavačské" povinnosti servisů ve vztahu k Vašim autům dle EHK ??
Napsal: 02 pro 2023, 10:48
Dopředu se omlouvám, píšu tohle téme lehce rozčilen. Jsa profesí především právník, patřím rozhodně mezi ty z nás, kteří to, co podepíší, si nejprve důkladně čte. Bohužel i včetně vysilujících všeobecných obchodních podmínek různých banko-pojišťovno-nenažranců
Včera jsem byl po delší době s naší starou i20 PB v autorizovaném servisu v nejmenovaném městě. Podepisuji dokument o přijetí zakázky auta do servisu (svítí nám pár kontrolek a nevíme, jestli je to jen vadnými senzory nebo reálně existující závadou).
No a jak tak koukám na ona pověstná "malinká písmenka" u podpisů, zírám: "Za účelem splnění právních povinností dle prováděcího nařízení Komise EU č.2021/392 dochází při návštěvě opravny a provedení úkonu ...k načtení dat o vozidle týkající se reálného provozu - spotřeby paliva a/nebo energie a počtu najetých kilometrů. Tzv. "onboard fuel consumption monitoring data" a k jejich předání Evropské komisi spolu s identifikačními čísly VIN."
Protože ve své profesi fakt nemám čas sledovat dopravní legislativu, natož legislativu EU, nevěděl jsem o téhle novince našich EUROburžoustů. Napřed jsem si říkal, že je to možná jen nějaká do-legalizace v rámci GDPR, když se po letech přišlo na to, že i v servisech vlastně o našich vozech načítaj vše možné i nemožné a po spárování s dalšími údaji (SPZ, možná VIN) už začne jít o osobní údaje. I jsem si tenhle zatracený předpis našel, samozřejmě je to klasický EUROshit s nekonečnou preambulí, který se dá číst i pro právníka jen s velkou dávkou klidu, viz zde:
https://www.zakonyprolidi.cz/pravoeu/do ... 32021R0392
Co ale fakt nechápu je, proč se předávají mimo ČR údaje i o spotřebě mého starého vozu a najetých km v rámci rádoby legitimních strategií Green dealu?? To jako chtěj EUROburžousti vědět, jak moc starý vozový park v ČR (statisticky vzato) máme a s jakou spotřebou jezdíme? Co je to za zběsilosti ?!
Nevíte o tom z technickýho hlediska něco bližšího ?
"(5) Podle článku 12 nařízení (EU) 2019/631 je Komise povinna od roku 2021 shromažďovat údaje o spotřebě paliva nebo energie u osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel v reálném provozu, které jsou zaznamenávány palubním zařízením pro monitorování spotřeby paliva a/nebo energie podle článku 4a nařízení Komise (EU) 2017/1151.
(7) Aby byl zajištěn co nejrychlejší přístup k údajům o spotřebě paliva a energie v reálném provozu, měli by mít výrobci povinnost tyto údaje shromažďovat z nových osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel registrovaných od 1. ledna 2021. Tyto údaje mohou být shromažďovány buď prostřednictvím přímého přenosu údajů z vozidel výrobcům, nebo prostřednictvím jejich autorizovaných prodejců nebo autorizovaných opraven v době, kdy jsou vozidla předána k provedení servisu nebo oprav a palubní údaje mají být načteny pro jiné účely. Pokud jsou tyto údaje poskytnuty výrobci, měly by být hlášeny Komisi, a to počínaje údaji o nových vozidlech poprvé registrovaných v Unii v roce 2021."
Proč mně to ale dělají u mého 14let starého i20 ?! Vynechejme prosím polemiku nad tím, proč jsem výjimečně zajel se starým do autorizovaného servisu..
Boží je taky ustanovení v čl. IV., odst.3:
"Čísla VIN agentura EEA uchovává po dobu 20 let ode dne, kdy byla poprvé nahrána do centrálního úložiště údajů nebo do úložiště obchodních údajů (BDR) agentury EEA."
GDPR hadr... jakmile jde o rádoby Greendeal a, dle mýho názoru, spíš o BigBrother, tak jsou najednou lhůty taaaakhle dlouhý...
Včera jsem byl po delší době s naší starou i20 PB v autorizovaném servisu v nejmenovaném městě. Podepisuji dokument o přijetí zakázky auta do servisu (svítí nám pár kontrolek a nevíme, jestli je to jen vadnými senzory nebo reálně existující závadou).
No a jak tak koukám na ona pověstná "malinká písmenka" u podpisů, zírám: "Za účelem splnění právních povinností dle prováděcího nařízení Komise EU č.2021/392 dochází při návštěvě opravny a provedení úkonu ...k načtení dat o vozidle týkající se reálného provozu - spotřeby paliva a/nebo energie a počtu najetých kilometrů. Tzv. "onboard fuel consumption monitoring data" a k jejich předání Evropské komisi spolu s identifikačními čísly VIN."
Protože ve své profesi fakt nemám čas sledovat dopravní legislativu, natož legislativu EU, nevěděl jsem o téhle novince našich EUROburžoustů. Napřed jsem si říkal, že je to možná jen nějaká do-legalizace v rámci GDPR, když se po letech přišlo na to, že i v servisech vlastně o našich vozech načítaj vše možné i nemožné a po spárování s dalšími údaji (SPZ, možná VIN) už začne jít o osobní údaje. I jsem si tenhle zatracený předpis našel, samozřejmě je to klasický EUROshit s nekonečnou preambulí, který se dá číst i pro právníka jen s velkou dávkou klidu, viz zde:
https://www.zakonyprolidi.cz/pravoeu/do ... 32021R0392
Co ale fakt nechápu je, proč se předávají mimo ČR údaje i o spotřebě mého starého vozu a najetých km v rámci rádoby legitimních strategií Green dealu?? To jako chtěj EUROburžousti vědět, jak moc starý vozový park v ČR (statisticky vzato) máme a s jakou spotřebou jezdíme? Co je to za zběsilosti ?!
Nevíte o tom z technickýho hlediska něco bližšího ?
"(5) Podle článku 12 nařízení (EU) 2019/631 je Komise povinna od roku 2021 shromažďovat údaje o spotřebě paliva nebo energie u osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel v reálném provozu, které jsou zaznamenávány palubním zařízením pro monitorování spotřeby paliva a/nebo energie podle článku 4a nařízení Komise (EU) 2017/1151.
(7) Aby byl zajištěn co nejrychlejší přístup k údajům o spotřebě paliva a energie v reálném provozu, měli by mít výrobci povinnost tyto údaje shromažďovat z nových osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel registrovaných od 1. ledna 2021. Tyto údaje mohou být shromažďovány buď prostřednictvím přímého přenosu údajů z vozidel výrobcům, nebo prostřednictvím jejich autorizovaných prodejců nebo autorizovaných opraven v době, kdy jsou vozidla předána k provedení servisu nebo oprav a palubní údaje mají být načteny pro jiné účely. Pokud jsou tyto údaje poskytnuty výrobci, měly by být hlášeny Komisi, a to počínaje údaji o nových vozidlech poprvé registrovaných v Unii v roce 2021."
Proč mně to ale dělají u mého 14let starého i20 ?! Vynechejme prosím polemiku nad tím, proč jsem výjimečně zajel se starým do autorizovaného servisu..
Boží je taky ustanovení v čl. IV., odst.3:
"Čísla VIN agentura EEA uchovává po dobu 20 let ode dne, kdy byla poprvé nahrána do centrálního úložiště údajů nebo do úložiště obchodních údajů (BDR) agentury EEA."
GDPR hadr... jakmile jde o rádoby Greendeal a, dle mýho názoru, spíš o BigBrother, tak jsou najednou lhůty taaaakhle dlouhý...