Blbne elektronika
Napsal: 19 pro 2023, 16:15
Nedávno začala na mojej i30 slušne blbnúť elektronika a zdá sa, že ide o 2 samostatné závady.
Najprv sa sporadicky začal "resetovať" prístrojový štít, teda na okamih spadnú ručičky otáčkomera a rýchlomera na nulu a hneď nato sa vrátia do normálu. Keďže mám v aute ESP, zostane mi svietiť táto kontrolka a viem, že zblbol prístrojový štít. Inak sa závada na chovaní vozidla ďalej neprejavuje.
Pred pár dňami som dosiahol vyšší level, na kruháči zrazu cítim, že na 3. stupni motor neťahá - pritom nebol dôvod. Podradím na 2, pozriem na prístrojovku, otáčkomer na nule, rýchlomer fungoval, svietilo ESP. Pri tejto kombinácii už motor nebadane šklbal, ale veľmi slabo. Po vypnutí a zapnutí motora všetko OK.
O hodinu neskôr som prvýkrát dosiahol 3. level, pri státí na voľnobehu motor zdochnol. Ako keby som ho vypol kľúčom. Naštartovanie z takéhoto stavu ide vždy zle, treba ho točiť aj 5 a viac sekúnd kým naskočí. Potom všetko funguje normálne a všetky tieto javy sú úplne náhodné.
Inak ide motor bez problémov, žiadny pokles výkonu alebo kolísanie otáčok, štartuje na prvýkrát, sviečky menené pred 3 mesiacmi, všetky káble sú v poriadku, bez vlhkosti pod krytom vysokonapäťových relé. V histórii závad pochopiteľne nie je zapísané nič a to sa fakt zle hľadá príčina.
Niečo podobné sa tu už dávno riešilo, ale tam to bol problém výlučne prístrojového štítu. Ten na aute fungoval bez problémov takmer presne 14 rokov od prevzatia auta, uvedené závady sa začali prejavovať postupne.
Neriešil niekto podobný problém, prípadne by vedel poradiť čo s tým ? Teda okrem predaja auta, čo je najrýchlejšie riešenie
Najprv sa sporadicky začal "resetovať" prístrojový štít, teda na okamih spadnú ručičky otáčkomera a rýchlomera na nulu a hneď nato sa vrátia do normálu. Keďže mám v aute ESP, zostane mi svietiť táto kontrolka a viem, že zblbol prístrojový štít. Inak sa závada na chovaní vozidla ďalej neprejavuje.
Pred pár dňami som dosiahol vyšší level, na kruháči zrazu cítim, že na 3. stupni motor neťahá - pritom nebol dôvod. Podradím na 2, pozriem na prístrojovku, otáčkomer na nule, rýchlomer fungoval, svietilo ESP. Pri tejto kombinácii už motor nebadane šklbal, ale veľmi slabo. Po vypnutí a zapnutí motora všetko OK.
O hodinu neskôr som prvýkrát dosiahol 3. level, pri státí na voľnobehu motor zdochnol. Ako keby som ho vypol kľúčom. Naštartovanie z takéhoto stavu ide vždy zle, treba ho točiť aj 5 a viac sekúnd kým naskočí. Potom všetko funguje normálne a všetky tieto javy sú úplne náhodné.
Inak ide motor bez problémov, žiadny pokles výkonu alebo kolísanie otáčok, štartuje na prvýkrát, sviečky menené pred 3 mesiacmi, všetky káble sú v poriadku, bez vlhkosti pod krytom vysokonapäťových relé. V histórii závad pochopiteľne nie je zapísané nič a to sa fakt zle hľadá príčina.
Niečo podobné sa tu už dávno riešilo, ale tam to bol problém výlučne prístrojového štítu. Ten na aute fungoval bez problémov takmer presne 14 rokov od prevzatia auta, uvedené závady sa začali prejavovať postupne.
Neriešil niekto podobný problém, prípadne by vedel poradiť čo s tým ? Teda okrem predaja auta, čo je najrýchlejšie riešenie