i30n naklady (poistenie)
Moderátor: Moderátoři
i30n naklady (poistenie)
Ahojte,
neviete prosim Vas ake su klucove naklady pre i30 N (fastback)? Najma PZP, havarijne a gap?
ako casto sa pripadne musi na servis?
vdaka.
neviete prosim Vas ake su klucove naklady pre i30 N (fastback)? Najma PZP, havarijne a gap?
ako casto sa pripadne musi na servis?
vdaka.
- Reklama
Re: i30n naklady (poistenie)
Zdravím,
Co se týká povinného a havarijního, tak platím cca 15 000 (Středočeský kraj, bonusy jen za pár let, protože první auto nebylo psané na mě).
U servisu je nutné počítat s 10 000 km intervalem. Tzn, že oproti klasické I30 budete v servisu častěji. První prohlídka mě stála 11 000 Kč, včetně geometrie u Lennera. Domanský, kde jsem auto koupil to nabídl levněji, ale Lenner mám "za barákem". Jakmile dojde na výměnu brzd, spojky nebo podobného, je pravděpodobné že cena dílů bude také o trochou vyšší než u klasiky.
Osobně jsem nechal vyměnit olej a filtry v cca 4 000 km když mi tam montovali nějaké doplňky. V TCO to je zanedbatelná částka
Co se týká povinného a havarijního, tak platím cca 15 000 (Středočeský kraj, bonusy jen za pár let, protože první auto nebylo psané na mě).
U servisu je nutné počítat s 10 000 km intervalem. Tzn, že oproti klasické I30 budete v servisu častěji. První prohlídka mě stála 11 000 Kč, včetně geometrie u Lennera. Domanský, kde jsem auto koupil to nabídl levněji, ale Lenner mám "za barákem". Jakmile dojde na výměnu brzd, spojky nebo podobného, je pravděpodobné že cena dílů bude také o trochou vyšší než u klasiky.
Osobně jsem nechal vyměnit olej a filtry v cca 4 000 km když mi tam montovali nějaké doplňky. V TCO to je zanedbatelná částka
I30N Fastback DCT 2023
Re: i30n naklady (poistenie)
super, dakujem za rychlu odpoved.
co sa tyka poistenia, mate teda okrem povinneho PZP aj havarijnu (casco, ci ako sa to vola) a pripadne aj GAP (pre pripad totalnej skody)?
Najma by ma zaujimalo, ze ake su priblizne rocne naklady na i30N (poistenie) a servisne (napriklad na 10 000 km).
poviem to takto (prosim ma neattakujte:D ... moje srdce taka k i30N, ale ako kukam, ze Tesla model 3 highland je za 36tis eur na Slovensku, tak uz ma to seriozne nuti premyslat o EV. u Tesly je poistenie rocne okolo 1700eur (PZP, havarijne, gap), ale potom servisne naklady prakticky ziadne.
co sa tyka poistenia, mate teda okrem povinneho PZP aj havarijnu (casco, ci ako sa to vola) a pripadne aj GAP (pre pripad totalnej skody)?
Najma by ma zaujimalo, ze ake su priblizne rocne naklady na i30N (poistenie) a servisne (napriklad na 10 000 km).
poviem to takto (prosim ma neattakujte:D ... moje srdce taka k i30N, ale ako kukam, ze Tesla model 3 highland je za 36tis eur na Slovensku, tak uz ma to seriozne nuti premyslat o EV. u Tesly je poistenie rocne okolo 1700eur (PZP, havarijne, gap), ale potom servisne naklady prakticky ziadne.
Re: i30n naklady (poistenie)
Zadej si to auto do konfiguratoru u pojistoven a dostanes odhad, ktery ti ramcove bude sedet. Dealer (v cr) nabizi nejake pojisteni taky, a u nekterych zpusobu financovani je na rok povinne, ale u nej preplacis oproti trhu. Ptat se ale, kolik kdo plati, je dost zbytecne/hodne orientacni - ovlivnuje to vek, bonusy, kde bydlis, jakou uroven vybavy mas, jestli dostanes slevu…
U noveho auta mi vyhybani se havarijku a GAPu prijde jako zbytecne riziko - je to par tisic navic, ale kdyz je budes chtit setrit a budes mit smulu, a po roce udelas totalku, tak prijdes o par set tisic minimalne.
Garancky u Nka nevim, ale hadal bych bych hodne zhruba 10k/servisni interval.
U noveho auta mi vyhybani se havarijku a GAPu prijde jako zbytecne riziko - je to par tisic navic, ale kdyz je budes chtit setrit a budes mit smulu, a po roce udelas totalku, tak prijdes o par set tisic minimalne.
Garancky u Nka nevim, ale hadal bych bych hodne zhruba 10k/servisni interval.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: i30n naklady (poistenie)
Tesla 3 a i30N jsou natolik jine auta, ze rozhodovani podle ceny pojistky a garancek nedava popravde uplne smysl.
Abych ale odpovedel, pojistka bude stat neco mezi 15-20k a garancka kazdych 10tis km stoji neco mezi 5-10k. Dalsi vec je, ze i30N celkem zere, pod 9 se s tim jezdi velmi tezko. Hothatch jako i30N si ale clovek obvykle nekupuje, aby usetril...
Abych ale odpovedel, pojistka bude stat neco mezi 15-20k a garancka kazdych 10tis km stoji neco mezi 5-10k. Dalsi vec je, ze i30N celkem zere, pod 9 se s tim jezdi velmi tezko. Hothatch jako i30N si ale clovek obvykle nekupuje, aby usetril...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: i30n naklady (poistenie)
@skyfox: Porovnávat Teslu a i30N je
i30N se kupuje srdcem, ne hlavou.
U nás se říká, že když chceš opici, musíš mít i na banány.
i30N se kupuje srdcem, ne hlavou.
U nás se říká, že když chceš opici, musíš mít i na banány.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: i30n naklady (poistenie)
Mě spis přijde divne srovnávat (hatch/lift)/sedan, ale proti gustu.. záleží na tom co si užívá: jestli to, ze dupne na plyn a ono to pojede rychle rovne, tak tesla je blbuvzdornejsi. Asi snazší srovnání by bylo s elektro meganem, kterého teď zlevnili asi o 1/4 mega. Na. Jednu stranu je elektrika lákavější, je v tom ticho a klid. Jeste jsou na to drobné výhody v ČR. Na druhou stranu je otazka kolik silnejch novejch spalovacích aut jeste bude mozne koupit. Pak je zase lákavější i30n
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: i30n naklady (poistenie)
Kromě peněz je také důležitý aspekt u Nka smířit se s jeho jízdním projevem. Auto pro zábavu je to skvělé, ale je to vykoupeno určitou cenou. První velký nedostatek je hlučnost. Kombinace špatného odhlučnění ( to je společné pro všechny I30) a velkých kol vede k dost velké hlučnosti od kol. Měl jsem v plánu před zimou udělat odhlučnění a poté nástřik podvozku ale vzhledem ke zdravotní indispozici jsem to odložil. Jakmile se to povede, určitě na fóru preferuji. Druhým nedostatkem je tvrdý podvozek. Ne že by se nedalo běžně jezdit, ale prostě je tvrdé. Dalším bodem jsou sedačky. Mám variantu everyday. Se svojí výškou a šířkou jsou pro mě na hraně. Sedačky jsou úzké, skvělé drží, ale při delší cestě to není nejpohodlnější.
Pokud se rozhodujete mezi Teslou, která je v pohodlnosti nadprůměrná a Nkem, které je na tom přesně naopak, měl by jste si hodně dobře rozmyslet proč to které auto chcete. Nko by si neměl kupovat někdo, kdo o něm nic moc neví a neprojel se s ním před koupí. Negativa u něj jsou a nejsou malá. Já ho mám od dubna a jsem rád že jsem ho koupil. Rozhodně toho nelituji, ale i tak mě na tom autě některé věci štvou.
Nechci nikoho od nákupu Nka odradit, je to skvělé "řidičské" auto, ale je důležité si uvědomit, zda pozitiva Nka jsou větší než negativa. Jsem přesvědčený, že pro 99% řidičů nejsou.
Pokud se rozhodujete mezi Teslou, která je v pohodlnosti nadprůměrná a Nkem, které je na tom přesně naopak, měl by jste si hodně dobře rozmyslet proč to které auto chcete. Nko by si neměl kupovat někdo, kdo o něm nic moc neví a neprojel se s ním před koupí. Negativa u něj jsou a nejsou malá. Já ho mám od dubna a jsem rád že jsem ho koupil. Rozhodně toho nelituji, ale i tak mě na tom autě některé věci štvou.
Nechci nikoho od nákupu Nka odradit, je to skvělé "řidičské" auto, ale je důležité si uvědomit, zda pozitiva Nka jsou větší než negativa. Jsem přesvědčený, že pro 99% řidičů nejsou.
I30N Fastback DCT 2023
Re: i30n naklady (poistenie)
No a další věcí pro rozhodování je ukončení výroby a prodeje N verze s nastávajícím faceliftem pro Evropu. Jestli někdo tenhle skvělý vůz chce, má poslední šanci. Ale není to moc na dennodenní ježdění někam do práce a kolem komína,tohle je vůz na zábavu. Tesla je diametrálně odlišný vůz, takže trochu nerozumím volbě tazatele.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: i30n naklady (poistenie)
no prave,Maras píše: ↑25 pro 2023, 17:35 No a další věcí pro rozhodování je ukončení výroby a prodeje N verze s nastávajícím faceliftem pro Evropu. Jestli někdo tenhle skvělý vůz chce, má poslední šanci. Ale není to moc na dennodenní ježdění někam do práce a kolem komína,tohle je vůz na zábavu. Tesla je diametrálně odlišný vůz, takže trochu nerozumím volbě tazatele.
alespon vraj uz na SR trhu N-ka so spal.motorom koncili . Este viem moznost kde zohnat i30N fastback uplne nove, ale zrejme sa jedna o posledne kusy
viac recenzii uvadzal, ze praveze vedia si predstavit N-ko ako daily (custom nastavenie) a dokonca vraj ak sa vypne medziplyn, tak da sa ho skrotit na takmer velmi rozumnu spotrebu.
Re: i30n naklady (poistenie)
ok, dakujem. Nkovym clankam a videam sa uz venujem snad rok, takze nejaky prehlad mam.ToMa píše: ↑25 pro 2023, 16:44 Kromě peněz je také důležitý aspekt u Nka smířit se s jeho jízdním projevem. Auto pro zábavu je to skvělé, ale je to vykoupeno určitou cenou. První velký nedostatek je hlučnost. Kombinace špatného odhlučnění ( to je společné pro všechny I30) a velkých kol vede k dost velké hlučnosti od kol. Měl jsem v plánu před zimou udělat odhlučnění a poté nástřik podvozku ale vzhledem ke zdravotní indispozici jsem to odložil. Jakmile se to povede, určitě na fóru preferuji. Druhým nedostatkem je tvrdý podvozek. Ne že by se nedalo běžně jezdit, ale prostě je tvrdé. Dalším bodem jsou sedačky. Mám variantu everyday. Se svojí výškou a šířkou jsou pro mě na hraně. Sedačky jsou úzké, skvělé drží, ale při delší cestě to není nejpohodlnější.
Pokud se rozhodujete mezi Teslou, která je v pohodlnosti nadprůměrná a Nkem, které je na tom přesně naopak, měl by jste si hodně dobře rozmyslet proč to které auto chcete. Nko by si neměl kupovat někdo, kdo o něm nic moc neví a neprojel se s ním před koupí. Negativa u něj jsou a nejsou malá. Já ho mám od dubna a jsem rád že jsem ho koupil. Rozhodně toho nelituji, ale i tak mě na tom autě některé věci štvou.
Nechci nikoho od nákupu Nka odradit, je to skvělé "řidičské" auto, ale je důležité si uvědomit, zda pozitiva Nka jsou větší než negativa. Jsem přesvědčený, že pro 99% řidičů nejsou.
praveze tie recenzie od novinarov su dost pozitivne; napr. ohlucnenie zmienuje iba par a aj tie okrajovo. O sedackach pocujem prvy krat, tie novsie iba vynachvaluju.
nemal som bohuzial sancu Nko vyskusat - pochopitelne predvadzacie, ci skladove modely neexistuju. Dakujem za postrehy!
Re: i30n naklady (poistenie)
No prave! podla Vas bude resell value i30n lepsi, ked uz teda uzavreli produkciu? povedal by som, ze snad ano, na druhej strane, moze byt stale dost N-iek na trhu a toto je typ auta, kde si niekto velmi rozmysli, ci kupi zo sekundarneho trhu.
Re: i30n naklady (poistenie)
vdaka. prave kazdy distributor mi povedal nieco podobne, na druhej strane dufal som, ze by sa dalo skombinovat daily a sportovejsie vozdilo v jednom (co ostatne tvrdi aj marketing Nka a par reviews). ale zda sa, ze skor nie, podla toho, co sa tu pise.Axel.Foley píše: ↑25 pro 2023, 14:44 @skyfox: Porovnávat Teslu a i30N je
U nás se říká, že když chceš opici, musíš mít i na banány.
Re: i30n naklady (poistenie)
Možná můj popis zněl až moc negativně. Já také auto používám na daily a jsem s ním spokojen. Skutečně doporučuji si auto před tím projet. U zkušební jízdy se mi omlouvali, že v lednu nemůžu na letnacich projet. O to mi ale vůbec nešlo, zajímalo mě právě, zda se to bude dát používat na každodenní ježdění.
Co se týká sedaček, mám 190 cm a asi 115 kilo. To určitě hraje roli. Pohodlné jsou pro mě tak do tří hodin cesty, poté už moc ne.
Co se týká sedaček, mám 190 cm a asi 115 kilo. To určitě hraje roli. Pohodlné jsou pro mě tak do tří hodin cesty, poté už moc ne.
I30N Fastback DCT 2023
Re: i30n naklady (poistenie)
Předvídat prodejnost za neznámou dobu nelze, křišťálová koule je v opravě. Nikdo ani nezná vývoj ceny benzinu: pokud přihodí zdanění za co2 … tak může byt N totálně neprodejne. Nebo naopak přijdou s výrobou benzinu z prdu krav a za N ti utrhaji ruce a prodas ho dráž než ho nove koupíš.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105