Stránka 1 z 1

rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 12:48
od rimmer.ace
Ahoj,
mám problém s klepáním z oblasti předního pravého kola (Hyundai i30, 2018 s 50Tkm).,

Zvuk je zde: https://www.youtube.com/shorts/zx40lk4Lxus

Objeví se až po 15-20 minutách jízdy, obvykle dříve, pokud jedu po okreskách (více brzdění). Zvuk je slyšet od 10 km/h do 70 km/h, poté rytmus zrychlí a přejde do jednoho zvuku. Frekvence zvuku závisí na rychlosti. Zkoušel jsem jet bez přidání plynu nebo bez zařazeného rychlostního stupně.
Všiml jsem si, že když začnu brzdit, zvuk se změní na tlumenější. Ve volantu nic nevibruje.
Auto bylo před několika měsíci na 5. garančce a nic nenašli. Kontrolovali brzdy a prý je vyčistili (jestli to udělali? Kdo ví). Od té doby jsem vyměnil kola a pneumatiky za zimní sadu. Zvuk zmizí třeba po dalších 15ti minutách. (mezítím to rachtá třeba 10 minut).
Myslím si, že to může být spojeno s brzdami (když se zahřejí, něco se uvolní), ale může to být také ložisko kola...
Děkuji.

Sorry za lehce strojový text, už jsem to posílal na jiné fórum původně v angličtině, a nebavilo mě to psát znova česky :-)

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 13:28
od Hugo11
Spatne lozisko normalne huci, takto se obvykle neprojevuje. Tam zjevne neco pri otaceni dre - desky, nejaky plech, nevim... kristalovou kouli to na internetu zrejme nikdo neopravi, takze to bude chtit na zvedak a prozkoumat...

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 14:41
od Axel.Foley
:shock:

Jak píše Hugo11, na zvedák a točit kolem, zda se to neprojeví.

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 14:55
od rimmer.ace
To je právě ten problém, někdy to začne po 15ti minutách, někdy po hodině jízdy. To mě na tom sere nejvíc, vyměnil jsem kola, jezdim mesíc, dobrý, a teď to začlo zase. Točit kolem jsem zkoušel /jen manuálně/ a samozřejmě že nic. Další probém, je, že to cvakání z ničeho nic přestane, třeba jsem zastavil na světlech, rozjedu se, a nic. Nebo jsem na 5 minut parkoval, rozjedu se a ticho. Prostě se mě to snaží nasrat.

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 14:58
od mozecek
tak plechovej zvuk urcite nema lozisko, spis se ti nekde sprajcnul kaminek z posypu mezi kotouc a plech a ted ti to tam frezuje peknou drazku :D doporucuju rychly prujezd pod kocicich hlavach a nebo zvednout, prosvitit a dratem vysprtnout

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 16:11
od EFISO
Možno že je to už zvukový indikátor opotrebenie obloženia .Ale ak bolo na garančnej prehliadke a mechanik kontrolovali alebo "kontrolovali" tak bi zistili opotrebenie obloženia a minimálnu úroveň ale ... Podľa zvuku mi to pripadá veľmi pravdepodobne že to môže spôsobovať tento pliešok ktorý občas drhne o brzdový kotúč a ta nepravidelnosť zvuku je zámerná hadzavosť brzdového kotúča .
brzdove dosticky.jpg
brzdove dosticky.jpg (36.44 KiB) Zobrazeno 752 x

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 25 pro 2023, 19:38
od Mi.Ha.
Takhle těžko soudit, sundat kolo a pořádně prohlédnout. Musí být stopy na něčem po škrtání.
Určitě bych to neoddaloval,může být uvolněná brzdová hadice z držáku, či kabel od čidel ABS.
Plechová kontrola opotřebení to nebude,ta vydává horší zvuk.
Nevím kde se bere mezi lidmi ,že je nějaká záměrná házivost kotouče.
Od náboje po kotouč to vše musí chodit v nule.

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 26 pro 2023, 16:41
od EFISO
Mi.Ha Tu tvoju deklarovanú vetu : ... Vše musí chodiť v nule Možno jedine žeby to bolo urobené v NASA . Preto sa vyrába a predáva merací pristroj na meranie bočnej hádzavosti brzdového kotúča . A sú výrobcom stanovené maximálne hodnoty . Ta bočná hádzavosť brzdového kotúča pomáha odsunúť brzdové obloženie od brzdového kotúča. Prípustná hodnota by nemala prekročiť hodnotu 0,1mm a hádzavosť náboja kolesa 0,03 Nie je to môj názor ako si myslíš ale firmy BOSCH . Môžeš si to preveriť tu : https://skoleniaabosch.cz/img/ke-stazen ... 1-2018.pdf
Myslím že stačí také vysvetlenie že 0,000 nikdy nebude reálna a automobilovom priemysle.

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 26 pro 2023, 18:23
od Mi.Ha.
EFISO
Jelikož v automotive se pohybuji od roku 97, konkrétně výroba předních nábojů a těhlic pro Škodu, brzdové komponenty pro většinu evropské produkce,tak se s Tebou přít nebudu,vím jak to musí projít kontrolou.
A jelikož doma i auta sem tam dělám a i ty brzdy měním tak namontovat v nule se to i dá.
Brzdy zpět vrací těsnící hranaté kroužky brzdových pistků a ne povolená montážní hodnota.

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 26 pro 2023, 23:15
od dibarbora
Vzhľadom na symbolický nájazd a už celkom pokročilý vek auta by som to videl na hrdzavú hranu na kotúčoch a zrejme už aj viaznúce platničky... Ak by to totiž skutočne rozobrali a vyčistili + z kotúčov kladivom oklepali hrdzu z vonkajšieho obvodu, tak by boli brzdy ticho.

Re: rachtání od předního kola spolujezdce

Napsal: 03 led 2024, 09:57
od rimmer.ace
dibarbora píše: 26 pro 2023, 23:15 Vzhľadom na symbolický nájazd a už celkom pokročilý vek auta by som to videl na hrdzavú hranu na kotúčoch a zrejme už aj viaznúce platničky... Ak by to totiž skutočne rozobrali a vyčistili + z kotúčov kladivom oklepali hrdzu z vonkajšieho obvodu, tak by boli brzdy ticho.
Jeste se me ptali, jestli chci vycistit brzdy, tak me to prislo OK, kdyz mi to uz tehdy delalo ten bordel. Ja myslel, ze pri cisteni ti vyndaji i desticky a ten bordel co se usazuje mezi tim hydraulickym blokem co tlaci na desticku, ale ocividne to delaji jen ve filmech. Beztak to u nich znamena, vemu kompresor a na zvedaku to projedu vzduchem aniz bych sundal kola...

Symbolicky najezd to je fakt, auto bylo nove když se narodilo prvni dite, moc se nikam nejezdilo, hned covid restrikce, opet nikam, kdyz sem jel do italie, tak se vysral sloupek rizeni, auto mesic na reklamaci a ja mel pucenou jinou i30 (a tak proc ne, ze).

Kdybych nemel servisku, tak mi ten najezd nikdo neuveri :-D (s 2gen jsem to mel za rok a pul).