bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Jak jsme testovali Hyundai modely.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od Pjotr1 »

Měl jsem možnost 2 dny jezdit s EV Toyotou bZ4X což je 150kW, 260Nm SUV. Byla to prostřední výbava Prestige. Hmotnost je pod 2 tuny a stovku dá něco přes 7 sec. Cena 1,3 mil Kč.

Je to opravdu velké auto (je dokonce o kousek delší než RAV). Z venku je nepřehlédnutelné nejen velikostí ale i designem. Není ošklivá, ale za hezkou bych jí neoznačil, časem bych si asi zvyknul. Uvnitř je pro posádku až zbytečně moc místa. Když si sedadlo spolujezdce nastavím tak abych jen taktak nohama dosáhl na konec tak na zadních sedadlech mám před koleny snad 20cm. Velikost kufru bych označil za průměrnou (o 150 litrů méně než moje kombi ale SUV obecně nemají velké kufry). Mezi sedadly je tak široký středový tunel (něco jako ovladač raketoplánu) že jsem skoro nedosáhl na nohu spolujezdkyně.

Při jízdě vás nejvíce zaujme ticho. I když ve předu šššeptám, tak vzadu mě slyší. To je až neuvěřitelné. Snad jen kolem maximálky (mě se podařilo 170km/h) je slyšet svist větru. Má to krásně velké zrcátka a u takové „kredence“ se nedá čekat absolutní ticho. Ale stojím si za tím, že ve všech režimech vás při jízdě nejvíce zaujme ticho.

Další co zaujme je zrychlení. Kickdown kdykoli do 90km/h silně zrychluje a málokteré ICE bude schopné držet krok. Já měl předokolku a když nebyl úplně suchý asfalt, tak při plném plynu si i zahrabala. Ve vyšších rychlostech už ten pocit není takový. Nicméně při srovnání s Toyotou Supra (3.0 Twin Turbo, 250kW) je to lenoch.

Jízda samotná i komfort je na vysoké úrovni. Podvozek výtečně sedí a ani kostky ho nerozhází. Ticho, pocit jistoty, pevnosti a bezpečí jsou všudypřítomné. Při maximálce si jen tak plujete a vůbec vám nepřijde kolik jedete. Měl jsem problém udržovat limit na Jižní spojce. Těžko se mi rozlišovalo jestli jedu 70 nebo 110. I materiály v kabině jsou velmi dobré.

bZ4X je pro mě taková typická Toyota. Na jednu stranu velmi kvalitní podvozek a celé auto které určitě dlouho vydrží, např dávají na baterii záruku 10 let, resp 1.000.000 km (ale to je vykoupené menším výkonem nabíjení a nebo tím že SW omezuje DC nabíjení na maximálně 2 plné cykly denně). Infotainmenty jsou dva. Jeden malý před sklem pro řidiče (kouká se na něj přes volant) a druhý velký ve středu. Oba zobrazují jen základní údaje, žádné hračičky nebo vychytávky nečekejte. Co mě dorazilo : trvale kritizuju že v Toyotách nejde kvůli kolenům otevřít schránka spolujezdce a tady to vyřešili tak že schrána tady není vůbec !!!

Nebudu hodnotit nabíjení, protože toto je moje první svezení s EV, nicméně na DC 50kW nabíječku jsme přijeli s 20%. Za 45min bylo 70% a nabíjelo se výkonem 45kW. Za dalších 30 min byl nabito na 80% ale nabíjelo se už jen 8kW. Dojez na plné nabití je pod 300km (když šetříte topením).
Můj závěr bohužel není optimistický. Pořád přemýšlím proč to auto vůbec vzniklo. Do města je moc velké – bude se blbě parkovat (ale rejd má dobrý). Na dlouhé trasy má zase malý dojezd. Nevím kdo by měla být cílová skupina.
Nicméně jsem moc rád že jsem si to mohl zkusit.
Přílohy
bZ4X.jpg
bZ4X.jpg (138.26 KiB) Zobrazeno 2064 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1800
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od Maras »

Díky za recenzi. Jinak EV prostě není pro každého a chce vše čas. Později se uvidí, jestli tohle je slepá ulička automobilismu, nebo ne. Toyoty poslední dobou mají opravdu povedený dizajn. Co kousek, to krása. To zase ano.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od motorol »

Ono kde se potká nejvíce suv? Třeba u školky/skoly/obchodaku. A to nebude tim, ze to tam je 500 km a dal. Pro spousty lidi je to styl. Ne ze Ja bych to chtel. Ale třeba dojezd 300 km by mi povětšinou roku stačil.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20283
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od Axel.Foley »

Pjotr1: Děkuji za počtení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od Richard555 »

Díky za popis a zkušenosti, jen mě utvrdily, že elektrické auto zatím pro mou potřebu není vhodné. Ano bydlím v baráku, mohl bych si na střechu dát fotovoltaniku a jezdit "zadara" , ale kolem komína v Praze užívám MHD, kterou mám z důvodu věku taky zadara a když bych jel na chalupu (jedna cesta 130km) Tak na jedno nabití bych to na chalupu a zpět v zimě nedal...... nebo možná dal ale pak bych se v tunelu Blanka v Praze klepal, že mi to v něm zhebne..... to nemám zapotřebí, nejsem dobrodruh, vezmu za 5 minut i s placením 40 litrů tekutejch dinosaurů a dojedu 2x na chalupu a zpět a ještě několikrát na velkej nákup :lol:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od Pjotr1 »

Ani nevíte jak jste se trefili : přítelkyně s tím jela za Plzeň (celkem asi 120km) a vyrážela s 60% baterie. Když si pustila topení tak jí to hlásilo že nedojede, tak celou cestu mrzla. A to bZ4X má tepelné čerpadlo. Když dojela s 20% k nabíječce tak jí z různých důvodů nešlo nabíjet a bylo to dost starostí a času než si mohla zaplatit nabíjení. Je to takové trápení neviňátek.
Jak už tady někdo psal, EV je prostě jiný svět a je potřeba se mu přizpůsobit. Začátky s EV jsou prostě bojovka.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od motorol »

Ono zase kdo jezdi na chalupu na otocku? Když se tam spi a je tam obyc zasuvka na cirkularku na 400V. Tak to přes noc v pohode dotáhne do plna. Když je tam obyc 230v, tak to přes noc doklepe v poho tak, ze se člověk nebojí cestou zpet zatopit.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
krakatit
*
Příspěvky: 32
Registrován: 17 úno 2022, 18:20
Bydliště: Evropa

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od krakatit »

Plánovaně třeba nikdo. Ale co když se potřebuji z nějakého důležitého důvodu rychle vrátit zpět (důvodů může být mnoho) - to mi osobně za ten stres nestojí [-X
i30 1.5 DPi kombi Comfort
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od motorol »

Jo důvody byt muzou, pak je několik variant:
1) po příjezdu se to připojilo a na cestu zpet to staci
2) cestou zpet se udělá krátká zastávka na rychle dobíjecce
3) pojede se o trochu pomaleji nebo se mene zatopí a ono to vyjde

Zatím jsem s elektro jel jen na pouti, ale vždy záleží jak člověk bere dojezd. Jsou lidé co i u spalovaku tankuji, když se ručička dotkne půlky. Ja nemám problém když mi při dojezdu 50 km zmizí čísla tak v pohode klidně 30 k pumpe dojedu a nemám z toho nejake špatné spaní. Když jedu sám po ČR (je léto) a je to pak k pumpe 50, tak se hecnu, trochu zvolním a dam i tech 50.
Takze pro mě v pohode, kdybych měl ozkousenej dojezd 260 s topením, tak 240 bych z toho vyjel bez zardeni a byl vysmatej, ze mam jeste 20 km vatu.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8132
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: bZ4X - solidní EV s malým dojezdem

Příspěvek od Mexican »

a teraz si predstavte, ze s autom za 1,3mega chcete jazdit aj inam ako na chalupu a nazpat

vcera napriklad sme nocovali v Bari. A bol som rad, ze som nasiel miesto na zaparkovanie (nie to este miesto kde by slo dobijat). V zasade chapem (na bookingu je moznost vyberat hotely s nabijackami) ze sa clovek autu prisposobi. Nu ale nebudem tu robit druhe vlakno o pokecu o elektromobilite. Dakujem za skusenosti, tak nejak to odraza moje ocakavanie. Ma to vela pozitiv, ale negativa proste prevysuju
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „Testy“