Stránka 1 z 1

Podtlak - posilovač brzd

Napsal: 17 bře 2024, 13:14
od Shadowneemo
Zdravím.

Hyundai H1 2,5 125kw 2010

Mám takový problém. Ztrácí se mi podtlak v posilovači brzd. Auto při nízkých otáčkách nebrzdí, pedál je tvrdý.
Po zjištění že vakuové čerpadlo nemá dostatečný podtlak, jsem ho vyměnil za nové a teď cca po měsíci ježdění ten samý problém.
Pumpa za studena při volnoběžných otáčkách dělá cca -0,3 baru, když zvýším otáčky udělá -0,9, při ohřátém motoru už dělá tak -0,1 při otáčkách -0,7.
Všiml jsem si že se pumpa dost hřeje i na volnoběh. po cca 5ti minutách má tak 60st. pumpa je vyměněná nová.

Nesetkal jste se někdo s něčím podobným?
Pumpa je mazaná (chlazená) olejem z víka?

Díky.

Re: Podtlak - posilovač brzd

Napsal: 17 bře 2024, 13:40
od ToMa
Vývěvy se dost hřejí, toho bych se nebál. Ale to že takhle kolísá tlak mezi nízkými a vysokými otáčkami by mohlo indikovat netěsnost v systému. To, že nová puma začla takto zlobit po měsíci by indikovalo, že jede nad hranicí provozních podmínek a postupem času se poškodila. Jak jste měřil tlak? Máte možnost změřit tlak po vypnutí motoru? Správně by měl nějakou chvíli vydržet, ne hned padnout. Pokud podtlak okamžitě zmizí, zkuste hledat úniky (v tomto případě spíš přistávání)

Re: Podtlak - posilovač brzd

Napsal: 17 bře 2024, 17:00
od Shadowneemo
Tak jsem to ještě přeměřoval a vypadá to že se ztrácí tlak v posilovači.
Natlakuju posilovac. Vypnu motor. Tlak drží až do chvíle kdy lehce zmáčknu brzdu, tlak klesne asi na polovinu a když brzdu pustím zmizí uplně. Myslím, že by tam po jednom sešlápnutí brzdy mělo ještě nějake vakuum zbýt.

podtlak jsem měřil jak na pumpě tak i na straně posilovače, zpětné ventily drží, hadičku k ovladani egr ventilu jsem taky zkontroloval.

Děkuji za rady.