Stránka 1 z 1
Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 21 bře 2024, 18:29
od heinrich369
Dobrý deň. Mám hyndai tucson 1.6 T-GDi rok vyroby 2019 a každý rok už 4x po sebe mi zasvieti žltá kontrolka motora. V servise mi stále vravia ze katalyzátor, opravia to a o rok zasa to isté. Jazdím ročne 10 tisíc kilometrov, najazdím len krátke trasy. Kde môže byt chyba? Ďakujem.
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 21 bře 2024, 19:17
od Bagrid
Kolik km standardně ujedeš na jednu jízdu?
Co hladina oleje? stoupá/klesá?
V jakých otáčkách držíš motor?
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 21 bře 2024, 20:55
od Fry
a opravia to ako? Vymazaním chyby v RJ?
tieto motory niesú určené na krátke trasy, ale dnes je móda kúpiť SUV do mesta a potom sa previesť 7km na druhý koniec a tam to vypnúť
v práci vidím živý príklad, chlap má Bayon (1,0T-gdi) a chodí s ním denne z domu do práce 700m tam a 700m naspäť, asi za ako dlho čakajú problémy jeho?
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 21 bře 2024, 21:33
od dibarbora
Ak poctivo dodržiava len tých 700m tam a 700m nazad... tak sa mu GPF veľmi rýchlo ozve...
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 22 bře 2024, 10:47
od oltcitak
Ale da sa chodiť aj na krátke trasy, v časoch keď bolo iba jedno auto, tak na nakup do 2 km som isiel okľukou aby som spravil aspon 20km, nech sa Rex zohreje aspon na 70⁰
potom to šlo do peňazí a ešte ako som pri tom trpel.....Teraz mam starého pezotika 1,9D bez katalyzátora a to hreje uz po minúte od startu. Ideal na postrky. A Rexik ostal len na vylety . Ja by som tie nove haraburdy nechcel.....ked tak nejake male lacne elektroposúvadlo s dojazdom do 100km maximalne. Ale cena by musela byť do 5tis. jewrov
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 22 bře 2024, 14:23
od Jozotom
To som nevedel, že dnes sa vyrabaju auta na dlhe a kratke trasy ako sa tu prezentuje.
Nemaju dnes vsetke nove auta katalizatory a každy druhy čo byva v meste a pracuje v mete robi kratke trasy, z toho vypliva že kazde druhe auto ma problem z katalizatorom.
Podla mna odflaknuty servis, olej, filter, lambda sonda, alebo vyrobna chyba auta.
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 22 bře 2024, 15:13
od Durino
Rozumny clovek vybera typ auta aj pohonu podla toho, ake trasy, kde a ako nalozeny prevazne jazdi. Bezny clovek vybera asi podla vybavy, poctu displayov, USB portov, velkosti kolies a hlavne aby to bolo SUV do mesta. Zakladom auta je motor a podla toho, kde a kolko bude jazdit, sa ma vybrat. Takze ano, len kratke trasy (=nedostatocne prehriaty motor) nie su vhodne pre turbomotory. A ano, kazde druhe auto v meste ma problem, alebo si nan prispieva, ak jazdi len kratke trasy a dostatocne sa neservisuje. Kolki ludia vymienaju olej 2x rocne pri jazdeni kratkych tras v meste? Je to dokonca aj v manuale k autu - pri tazkych podmienkach skratenie vymenneho intervalu na polovicu alebo vymena oleja 2x rocne. Takze kludne aj kazdych 7500km. Kratke trasy su tazke podmienky.
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 22 bře 2024, 15:52
od dibarbora
Jozotom píše: ↑22 bře 2024, 14:23
To som nevedel, že dnes sa vyrabaju auta na dlhe a kratke trasy ako sa tu prezentuje.
Nemaju dnes vsetke nove auta katalizatory a každy druhy čo byva v meste a pracuje v mete robi kratke trasy, z toho vypliva že kazde druhe auto ma problem z katalizatorom.
Podla mna odflaknuty servis, olej, filter, lambda sonda, alebo vyrobna chyba auta.
Áno správne, odfláknutý servis a hlavne prístup... ale nie zo strany servisu ale zo strany majiteľa, ktorý si poriadne neprečíta príručku alebo sa mu vzhľadom na tých "pár" km ročne zdá dať veľa 500€ za dve prehliadky a pristaviť auto do servisu v 1/2 intervalu ako píše Durino. Potom tu vyplakáva, že s tým má stále problémy.
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 22 bře 2024, 17:08
od motorol
Ono z toho úvodního textu neni moc poznat co se každý rok stane. Na první čtení mi přijde, ze každý rok podepíše fakturu, ze v zaruce vyměnili katalyzátor za xy, ale pak mi spis přijde, ze jen autu vypali filtr gpf a vse je ok. Pokud mu jen vypali filtr, tak staci jet více km a netreba resit servis. Pokud mu meni kat každý rok, tak ví jaká částka ho čeká po zaruce…
Jinak teď je doba, kdy moc neni z ceho vybírat ohledne povozu, vsechno má nejakej háček.
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 22 bře 2024, 22:35
od Boryš
Má dřívější zkušenost s Mareou 1,6 benzín: sem tam svítil vrtulníček, servisáci (z autorizovaných servisů Fiat) to řešili vymazáním chyby a protože se jim při chodu na volnoběh chyba neobjevila tak to prohlásili za opravené. Ona se chyba neobjevila třeba 300 i více km, pak na nějakou dobu ano a kolikrát se sama "vyrušila". Když jsem si nainstaloval Fiat ECU Scan, tak jsem zjistil že chyba se vždy hlásila Katalyzátor 1. No nakonec jeden garážista přišel na prasklé parohy... Což byl u toho motoru celkem obvyklý problém.
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 23 bře 2024, 16:18
od Georges
No nevím, jsem z vesnice, jedno okno na hnůj a druhé do lesa. Nicméně si myslím, že katalyzátor by měl těch 80 až 100 tisíc km vydržet.
Jestli se s autem jezdí krátké trasy do 10 km, nebo delší, třeba 200 km, na životnost katalyzátoru by to vliv mít nemělo.
Otázkou je, co nám do těch našich aut výrobci montují ...
Re: Opakovaná porucha katalyzátora
Napsal: 23 bře 2024, 16:49
od dibarbora
Vzhľadom na r.v. by som to videl na majieľa=točvolant a fakt "špičkového" prijímacieho technika v servise...
Reálne by som to videl skôr na problém s GPF... teda ani nie s GPF ale s majiteľom auta... zrejeme asi väčšina jázd je do susednej ulice.. čo pri 10tkm ročne je očakávateľné.... takže si ide 4x do roka po spustenie nútenej regenerácie do servisu.. a asi mu tam nevysvetlili, že treba trochu upraviť režim použitia auta....