Stránka 1 z 2

Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 07:51
od Matrix44
Ahojte, zaujímali by ma názory, aký motor v súčasnosti je ešte vhodný na opakované krátke jazdy do mesta, tak aby sa vyhoval karbonizácii, tomu aby sa voda dostala do oleja, problémy s filtrom tuhých častic a pod. Tieto kritéria by mal spĺňať 1.5 DPi ktorý je v i30. Má Hyundai ešte nejaký takýto motor napr. pre Tucson?

Ďakujem

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 07:56
od Mexican
na opakovane kratke jazdy do mesta je najlepsia MHD. Potom bicykel a nasledne nohy. No a ekonomicky nevyhodne riesenie (kvoli nakupnej cene) je EV
Ziadny spalovaci motor nie je vhodny na kratke trasy. Najmenej vhodny je priamovstrek (takze okrem DPI vsetka produkcia H/K

s prizmurenim oboch oci u Tucsona by daval zmysel PHEV. Ten je vsak tak drahy, nema dobry management motora pri nizsich teplotach ( a tak stale startuje casto motor ze v podstate realne nedava zmysel

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 08:04
od Matrix44
A aký máte názor na motor ktorý je RAV4 - benzínový motor bez turba s objemom 2,5 l, pracujúci v Atkinsonovom cykle. Má rozvod typu DOHC, dvojité vstrekovanie paliva (priame aj nepriame)?

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 08:25
od JoKo
https://autozurnal.com/test-toyota-rav4 ... awd?page=2
Toyota svoj pohľad na hybrid rozvíja už viac ako 25 rokov a bohaté skúsenosti vidieť v odladení pohonu a užívateľskej prívetivosti. Základom je štvorvalcový benzínový motor bez turba s objemom 2,5 l, pracujúci v Atkinsonovom cykle. Má rozvod typu DOHC, dvojité vstrekovanie paliva (priame aj nepriame),16 ventilov a vysoký kompresný pomer 14,0:1, ktorým konkuruje motorom Mazda SkyActiv-G. Spolu s ďalšími úpravami sa pýši rekordnou tepelnou účinnosťou 41 %. Poskytuje 131 kW/178 k pri 6000 ot/min a krútiaci moment 221 Nm pri 3600 - 5200 ot/min.
ale ako pise mexican, ev, alebo phev. pri phev vyberat model, ktory nestartuje spalovak pri nizsich teplotach {hyu/kia, mg podla mojich info}. a mozno sa snazit vyhnut dvojspojke, ak ma auto jazdit po {iba} meste...
a ako bonus by som si vyberal auto, ktore dokaze vyhriat/vychladit vozdilo na dialku...

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 11:46
od Axel.Foley
Matrix44: Jak píše Mexican, kolo nebo nohy. Nebo Yaris.

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 12:03
od Mexican
ono mi vseobecne prijde celkom aho zhovadilost skakat po meste autom velkosti Tucson. Ale to je len moj osobny nazor 8)

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 12:26
od idam.i
JoKo píše: 26 bře 2024, 08:25 https://autozurnal.com/test-toyota-rav4 ... awd?page=2
Toyota svoj pohľad na hybrid rozvíja už viac ako 25 rokov a bohaté skúsenosti vidieť v odladení pohonu a užívateľskej prívetivosti. Základom je štvorvalcový benzínový motor bez turba s objemom 2,5 l, pracujúci v Atkinsonovom cykle. Má rozvod typu DOHC, dvojité vstrekovanie paliva (priame aj nepriame),16 ventilov a vysoký kompresný pomer 14,0:1, ktorým konkuruje motorom Mazda SkyActiv-G. Spolu s ďalšími úpravami sa pýši rekordnou tepelnou účinnosťou 41 %. Poskytuje 131 kW/178 k pri 6000 ot/min a krútiaci moment 221 Nm pri 3600 - 5200 ot/min.
ale ako pise mexican, ev, alebo phev. pri phev vyberat model, ktory nestartuje spalovak pri nizsich teplotach {hyu/kia, mg podla mojich info}. a mozno sa snazit vyhnut dvojspojke, ak ma auto jazdit po {iba} meste...
a ako bonus by som si vyberal auto, ktore dokaze vyhriat/vychladit vozdilo na dialku...
PHEV bez dvojspojky či 3 válca je celkom problém.
Jeden z mála je veterán Opel Grandland s 1,6+ele.motor.
Dojazd na ele.cca.45km,potom už musí nastúpiť spalovák.
Pokiaľ máš možnosť doma tankovať lacný prúd,tak to môže dávať zmysel.
https://youtu.be/njtBo7o9xBI?si=tYmvx9RPbLRzy9A0

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 13:46
od Matrix44
Trocha to teda upresním, nechcem chodiť pešo a ani na kolobežke :lol: Uvažujem o prípadnej výmene môjho Tucsona. Ak by som kupoval PEH, tak by som bral práve RAV4, lebo tá dokáže bez ohľadu na to či je vonku -10 ísť len na elektriku, bez nutnosti naštartovať spaľovací motor. Problém je ale cena. Išiel by som ešte eventuálne do Hybrid verzie, preto som sa pýtal na ten motor čo si o tom myslíte. Nemá turbo (+), pracuje v Atkinsonovom cykle, takže stiera vyššie (+), a pri nižšom výkone ide v režime nepriamého vstrekovania (+). Páči sa mi tiež že je to 2.5L.

Veľmi sa mi páči aj nový Tucson 2024 ktorý ešte len príde, ale ten bude mať T-GDI motor, a po prečítaní príspevkov vo vlákne o motore T-GDI, tak mi je jasné, že to bohužiaľ nie je pre mňa :?

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 20:17
od Martinsp
Outlander, CRV. Osobně používám Tucsona také často na krátké trasy a nějak to neřeším.

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 26 bře 2024, 21:26
od lumix
Mexican píše: 26 bře 2024, 12:03 ono mi vseobecne prijde celkom aho zhovadilost skakat po meste autom velkosti Tucson. Ale to je len moj osobny nazor 8)
Souhlas, proto jezdím po městě buď v X7 nebo Escalade. Jinak na takové jízdy asi ideálně jedine EV.

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 27 bře 2024, 06:43
od Mexican
nas sused ma x7. A ked vidim tu davkovatelnost vykonu (priskoky) tak mi je jasne, ze ked je v statlu tak parkuje ako mimon. Pretoze sa s tym 5,5m hovadom nikam nevojde. Myslim, ze v ramcii Europy ludia trochu stracaju sudnost a visiet to aj na tych americkych truckoch (paradoxne najmensich typu f150, ram1500) ktore su velke ako dodavka, ale neponuka ani zdaleka jej vyuzitelnost. Tiez cez zimu idem pohnut obytku (205x600cm) napr do obchodu na kraji Brna, ale predstava ze tym mam jazdit do mesta 3x tyzdenne ma vobec nebavi

porovnavam Stonic vs Tucson a tam primestska / mestska premavka rozhodne hovori pre Stonica. Samozrejme pre mna je cislo jedna na jazdenie do centra Brna motorka. V podstate neexistuje nieco ako zdrzanie v zapche, kazde spomalenie sa da obist

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 27 bře 2024, 13:11
od lumix
To byla nadsázka 😉

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 27 bře 2024, 13:57
od slabostka
Pozri sa na Suzuki Across - preznačkovaná RAV4 plug in - myslím že je v akcii.... Inak na poskakovanie v meste možno by stačil ojazdené EV. Ale to nebude asi tak veľké auto.

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 27 bře 2024, 14:16
od JoKo
ja by som sa pozrel aj po toyote corolle cross, ked to ma mat vyssi podvozok a ak nevadi, ze je okrem vysky vsade o 4cm mensi ako tucson... 1.8hybrid style+tech a mas slusne vybavene auto za rozumne peniaze s rokmi overenym motorom... ak sa neylim, tak by mal mat motor stale nepriame vstrekovanie a ako bonus mozes vyhriat/vychladit auto na dialku :)

Re: Aký motor pre krátke jazdy do mesta...

Napsal: 27 bře 2024, 18:02
od dibarbora
Matrix44 píše: 26 bře 2024, 07:51 Ahojte, zaujímali by ma názory, aký motor v súčasnosti je ešte vhodný na opakované krátke jazdy do mesta, tak aby sa vyhoval karbonizácii, tomu aby sa voda dostala do oleja, problémy s filtrom tuhých častic a pod. Tieto kritéria by mal spĺňať 1.5 DPi ktorý je v i30. Má Hyundai ešte nejaký takýto motor napr. pre Tucson?

Ďakujem
V prípade Hyundai je jediná ako tak akceptovateľná voľba 1,5DPi v i30...
Tucson bude mať po novom pohon tvorený výlučne motorom 1,6TGDi s rôznou formou elektrickej podpory.. už samotný motor nie je na studenú prevádzku vhodný... a všetky elektro pomôcky prípadnú studenú prevádzku ešte zvýrazňujú..

U iných značiek moc nepochodiš.. možno základný liter Dacia/Renault (LPG) .. ten má síce turbo ale nepriamy vstrek.. tam by to teoreticky mohlo prežiť

Toyota asi len niečo, čo má základný hybrid s 1,8.. Corolla, Corolla Cross ako spomenul JoKo.. posledne čo napísal Vaculík v bazáre SM na silnejší hybrid 2.0 ..asi by som si dva krát rozmyslel. Systematicky zlyháva(stráca tesnosť) chladič EGR.. výrobca to odôvodňuje agresívnym benzínom s bio bordelom.. záruku neuznáva..

A potom ešte nejaké MG od Číňanov má atmosferický motor.. asi ten najmenší crosover...