Co znamená "málo km"? Hodně krátkých tras, spíš delší a málo nebo kombinace?
Uvažovaná motorizace není moc šťastné řešení pro tohle auto. Oba motory jsou přímovstřikové a při častých studených startech budou trpět. Hrozí karbonizace a benzín v oleji. Navíc - to je ale můj problém - Tucson TL si v benzínu neumím představit.
Rozdíly mezi motory GDi a T-GDi:
- GDi je atmosféra, která ač papírově slibuje celkem slibný výkon, žádný rychlík to nebude, v tomto autě spíš pro klidného řidiče
- T-GDi již pomáhá turbo, t. j. lepší zátah od nízkých otáček, celkově svižnější ježdění, má vyšší výkon, motor má ale apetit
Na co si dát pozor?
Celkový stav vozu, stav interiéru, není od věci dát auto na zvedák a podívat se na podvozek. Zkusit start se studeným motorem, zda motor naskočí hned. Plynulost chodu motoru. Podívat se na brzdy, v jakém jsou stavu. Stav pneumatik - jak celkový, tak zda nemají plochy s nepravidelným opotřebením + jejich stáří (hodně důležité hlavně u zimních pneu). V zadních ramenách se podívat na silentbloky držící tlumiče, zda nejsou vymačkané (korunová položka). Motor - je suchý? Možné úkapy ze spodu (dát dolů dekl spod motoru a podívat se). Zkusit klimatizaci, zda chladí a nemá nevábný odér, hlavně po vypnutí. Nebylo by od věci podívat se i na kabinový a vzduchový filtr (otázka 2 minut). Projet se a poslouchat případné pazvuky. A rovněž - důkladně vyzkoušet sedačku řidiče, zda vyhovuje tvarování a hlavová opěrka (ne každý se usadí). Zkontrolovat, zda fungují všechny elektrické věci (sklápění zrcátek, bederní opěrka, rádio, ostřikovače, stěrače vpředu + vzadu, ohřev sedaček a volantu, ohřev venkovních zrcátek - pošpléchat vodou a zda uschnou).
Na druhou stranu, auto je bytelně složeno a ani s mým nájezdem v autě nic nevrže. Mám naftu, olej s filtrem měním co 10 000 km, kabinový a vzduchový filtr á 15 000 km, palivový každých 60. Co se týče poruch, mám vyměněnou spojku a přední tyčky stabilizátorů, jinak spotřební materiál (1x brzdy, pravidelně filtry viz výše - lze koupit za slušné peníze mimo servis
).