Ahoj,
podle mě bude hodně záviset na tom, co je to za auto, jakou má dneska prodejní hodnotu funkční (tj. za kolik bys pořídil podobné) a hlavně - cenu opravy, případně jestli to vůbec někdo bude chtít rozumně opravit...
Mám tvé dilema násobené 4x
1) Volvo XC90 atomoférický osmiválec, obsah 4.4l, rv. 2005, najeto cca 415tkm - padlé na automat. To auto po roční odstávce chytí na drc a to má starý benzín! Zvuk V8 je pořád zábavný a je to kočár. Bohužel oprava převodovky je cca 80-90 tisíc a plechy mají dost šrámů
Sice se to moc neprodává, ale když se objeví, tak je to od 150-300 tisíc Kč...
2) Volvo XC90 turbo pětiválec, obsah 2.5l, rv. 2003, najeto cca 360tkm - nedostatek oleje v motoru znamená, že z motoru se ozývají divné zvuky...
. Motoricky se to vůbec nedá srovnat s tou V8, ale pořád je to luxusní kočár s křesly uvnitř, je celkem zachovalé a když jsem našel inzerát na motor za 25 tisíc, tak jsem nesehnal mechanika, co by ho chtěl prohodit (nabízel jsem 25 na ruku - cena prý dobrá, ale prostě se mu to dělat nechce a ostatní neměli zájem vůbec). Funkční se dá koupit tak za 100-150t...
3) Hyundai ix55 turbo šestiválec, obsah 3.0., rv. 2009, najeto zatím 492tkm - už má nějaké neduhy v diagnostice, přestalo jít 4x4, nějaký ten šrám na plechách a celkově začíná být "spotřebované" (např. sedačky mají podstatně horší "kůži", než skutečná kůže ve Volvu). Mimojiné i z těchto důvodů nevím, zda do něj ještě sypat, nebo to poslat někomu na dojíždění, nebo do vrakárny, nebo to zkusit dojet do mrtva
V inzerci se objevují běžně kolem 150t...
4) Hyundai Tucson turbo čtyřválec, obsah 2.0, rv. 2007, najeto zatím 305tkm - to je vlastně v pohodě, nemá to nic zásadního, nějaký ten šrám sice má, ale jinak OK. Problém je, že ho držím jako druhé auto (jezdím sám, takže občas musím auta prostřídat), takže chudák zbytečně stojí a přitom chce nějakou kačku (pojistka, STK atp.).
No a tahle sbírka mi tu zabírá místo a hlavně - zamiloval jsem se do Dodge Durango 5.7 HEMI
Takže vlastně čekám, až se objeví vhodná nabídka a budu mít páté auto
Takže vlastně taky nevím co s tím, ke každému autu mám (jak správně píšeš) vztah, každého je mi líto se zbavit, zároveň nejde nebo se mi nechce ho opravit, nebo ta oprava nedává v porovnání s adekvátní náhradou cenový smysl...
Tak ti držím palce, abys správně zvolil