Stránka 1 z 1

Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 27 kvě 2024, 09:31
od mozecek
jak je tohle možné? to máme takovou smůlu nebo je to kombinace průměrného auta (nejvíc se prodávala asi i30 / lantra) a méně schopných řidičů :roll:

https://www.garaz.cz/clanek/servis-auto ... o-21012595

historii nezměníme, ale zkusme jezdit bezpečněji nejen pro další statistiku 8)

Re: Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 27 kvě 2024, 10:04
od Vysous
Tak je to statistika "prověřovaných vozů". Těžko říct, co to přesně znamená. Taky je otázka, co přesně se myslí pod pojmem "havarovaná vozidla". Dál je to jsou to "data" jen od jedný firmy - kolik celkově lidí si tam prověřovalo auto? Žádný závěry bych z toho nedělal.

Re: Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 27 kvě 2024, 10:25
od Neo-Mike
Dle všeho, se jedná ve statistice o jakoukoliv pojistnou událost. Tedy i výměna čelního skla, nebo když na parkovišti někdo odře nárazník. To člověk těžko ovlivní.

Re: Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 27 kvě 2024, 10:25
od PomalyPredek
Znamena to akorat to, ze Hyundai je druha nejprodavanejsi znacka aut v CR...

Re: Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 27 kvě 2024, 10:53
od mozecek
Nevim nevim, porad se Hyundai prodalo 4x min nez Skodovek a Skodovka je v te statistice mnohem dal. A ze by si kaminek vybiral celni skla podle znacek o tom pochybuju. Max by se dalo rict ze koncernove sklo vydrzi vic. A ano jedna se o proverovani ojetych aut, ale logikou veci se skodovky urcite prodavaji vice i ojete protoze jich je v bazaru vic.

Re: Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 27 kvě 2024, 20:40
od Minko
Ja v tom vidim aj dalsiu vec- moj nazor je ze skodovky sa daleko castejsie opravuju v neautorizovanych srvisoch kedze ich vie opravit pomaly kazdy.

Re: Hyundai je druhá nejčastěji bouraná značka aut v ČR

Napsal: 28 kvě 2024, 12:06
od Brambo von Gratz
Článek míchá jablka s hruškami. Jednou píšou, že se jedná o bouračky, jindy o poškození. Uvádějí, že data pocházejí z CarVertical. Ten čerpá z různých databází, ale nevím, že by v nějaké bylo uvedeno, že bylo bourané. Jsou tam data z pojišťoven, autorizáků atd. Prověřuje se mj. poškození, ovšem bez rozlišení jak vzniklo. Takže tam míchají totálky, stejně tak jako výměnu rozbitých skel, nebo opravy laku. Není tam ani uvedeno, zda se jedná o viníka, nebo poškozeného. Pokud oprava byla provedena nezávislým servisem a nebylo uplatněno plnění přes pojišťovnu, tak se v tom systému neuvádí. Typicky koncernové vozy, které opraví malý servis. Hyundai jezdí častěji do autorizáků, protože nezávislých není tolik. Také si je častěji kupují koncoví zákazníci, kteří chtějí, aby jim déle vydržely. A pokud nastane nějaká prkotina a je krytá nějakou pojistkou, tak proč si to nenechat opravit. Podřený plastový nárazník na ojetině řeší málokdo, na novém autě není důvod to nechat opravit.

Pokud jsem je dobře pochopil, tak se jednak jedná jen o výcuc vozů, které byla prověřovány přes CarVertical a také číslo znamená průměrný počet poškození na jedno prověřované auto dané značky. Za mě to znamená akorát to, že se Hyundai častěji řeší přes autorizáky a pojišťovny, jejich majitelé se je snaží častěji opravovat. Jedná se o prověřované vozy, tedy prodávané jako ojeté. U Škodovek většina pochází z fleetů, u Hyundai velké procento tvoří vozy soukromých zákazníků. Hodně koncáků si auto nechává do té doby, doku jezdí spolehlivě, nebo dokud není nebourané.