Stránka 1 z 1
Snížení Cx
Napsal: 13 čer 2024, 19:56
od 103kw
Zlepšuje
aerodynamiku u nových / faceliftovaných modelů ?
Mám i30 kombi vyrobenou v 2020 (verze před FL). Nevěděl by někdo, zda se na modely od FL dále montovali nějaké nové aerodynamické prvky podvozku ? Něco ve smyslu zakrytí dalších částí podvozku pro zlepšení proudění vzduchu, např: kryty ramen, díry před zadním nárazníkem, … . Sám to bastlit nebudu ale kdyby pasoval origo díl, tak bych si asi koupil.
Re: Snížení Cx
Napsal: 15 čer 2024, 13:17
od Odjinud
No ted zrovna nekdo nadhodil otazku, ze ty nove hnusne disky, co davaji ted na tu novou i30, mohou mit svuj duvod ve snizovani Cx.
Re: Snížení Cx
Napsal: 15 čer 2024, 17:06
od mozecek
ono litaky nejsou obecne zadna vyhra - tedy v ramci zeleneho tunningu leda nasadit plechace
dale se muze "103kw" zamerit na spary - okolo kapoty je oblepit paskou, mozna pomuze sundat sterace nebo na ten prolis se steraci dat nejaky dekl
pokud jsi technicky zdatny doporucuju vykuchat predni mrizku a nahradit ji nejakou s otocnyma lamelama a pridat jejich regulaci privirani. Jen vtip .. nic jednoducheho urcite nevymysleli. Pripadne to nema smysl jinak by to udelali uz pred tim, kdyby to udelalo vyznamny efekt. Vyber si spravne pneu pripadne opravdu na plechace bez poklic nebo se zcela plnymi poklicemi co nevycuhuji ven z kola, foukej na vyssi tlak a ucinnek opravdu pocitis, resp uvidis na spotrebe.
Re: Snížení Cx
Napsal: 15 čer 2024, 20:58
od dibarbora
Skôr by som napísal, aby sa autor vlákna zameral na nejaké základné zručnosti ekonomickej/plynulej jazdy... (nie pomalej jazdy).. k tomu stačí doplniť rozumný tlak v pneu prípadne vymeniť C-čkové pneu za A-čkové, odmontovať eventuálne priečniky a rakvu zo strechy...... nemusíme tu potom teoretizovať o špárach v karosérii, krytoch na podvozku...........
Re: Snížení Cx
Napsal: 15 čer 2024, 21:27
od msifa
Přesně tak, nejednoduší opatřením jsou plné kryty kol, přehuštěné pneu a zalepení spár na karoserii (jak v předu, tak na boku i vzadu).
Odzkoušeno při ekorally (spalovák i elektro) a má to poměrně vliv.
Ty poslední dvě možnosti (pneu a spáry) jsou na trošku lepších úrovních ekorrally zakázány
Ale nejlepší způsob (a zároveň nejlevnější) je změna jízdního stylu a naučit se jezdit úsporně. Prostě si připustit, že 30 km ujedu o 5 minut pomaleji, tomu se přizpůsobím (nižší rychlost a pomalejší akcelerace) a to se spotřebo udělá divy
Re: Snížení Cx
Napsal: 16 čer 2024, 11:23
od 103kw
Dík všem za názory.
Dobastlovat klapky před chladič nebo zalepovat spáry nebudu. S jízdním stylem taky moc neudělám, chci aby mě to trochu i bavilo. Gumy foukám všechny na 2,4. Když vidím všechny nové auta ze spodu, tak mají platové kryty ramen / náprav. Můj záměr nebyl vyhrát eko rally ale mít menší spotřebu na dálnici. Tak jsem si říkal že kdyby to
dával na nové modely tak by to mohl být jednoduchý způsob na dodělání. Ale chápu že by se to asi ani nevyplatilo, cena origo dílu bude vyšší než úspora.
Re: Snížení Cx
Napsal: 16 čer 2024, 11:43
od Odjinud
Jak uz bylo receno, rozumny reseni uz pouzity byly. Dalsi budou drahe s nizkym prinosem, ale EU je asi bude vymahat, bohuzel.
Re: Snížení Cx
Napsal: 16 čer 2024, 13:49
od willy50
Jo jo, ušetříme ať to stojí co to stojí:
Int. nab. + start stop a 3 roky stará baterka v hájí - už stále nabíjí na 14,x Volt.
A to start stop vypínám, pokud nezapomenu.
Za mne může jít celá uhnije už konečně do prdele!
*
A co se týče tématu:
zcela rozhodující vliv na spotřebu má styl jizdy a znalost terénu.