Stránka 1 z 2
Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 09:34
od Kamil777
Ahoj všichni,
je normální, že má auto nějakou vůli se hýbat i když je zařazen režim "P" bez ruční brzdy?
Dnes jsem parkoval (rovinka) a po zaparkování couváním na "R" jsem zařadil "P". Auto se ale poté lehce rozjelo dopředu (mohl to být tak půlmetr cca) a pak se zastavilo. Jsem teď z toho trochu vyděšený
Auto Hyundai i30 III, 2019, 7st.automat.
Děkuji
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 09:43
od idam.i
Koľko máš najazdené?
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 09:53
od Kamil777
Auto jsem si koupi jako bazarovku, včera
a včera při prvních jízdách to zmíněné nedělalo.
Nájezd tam je cca 83 tisíc km.
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 10:09
od Mexican
je to uplne v pohode
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 10:11
od Kamil777
Mexican píše: ↑14 čer 2024, 10:09
je to uplne v pohode
Ahoj, díky za odpověď. Neber to zle, ale popsal bys mi proč je to úplně v pohodě?
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 10:17
od Mexican
pretoze parkovaci rezim nie je parkovacia brzda. Takze si zuby v prevodoch musia sadnut do seba a tym dokde k miernemu posunu ak nie si v idealnej rovine, pripadne neurobis take to posunutie auta ked vystupujes. Napriklad Tucson NX aj v pripade minimalneho naklonu aktivuje aj parkovaciu brzdu
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 11:00
od Fry
Mne príde 0,5m veľa a podľa mňa to nieje v poriadku, mne sa to tiež pohne, keď zaradim P ale to je pár cm, kým si teda tie zuby “sadnú” ale 0,5m sa hýbať na zaradenom P to eeee to smrdí problémom.
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 11:16
od Sopwith
Půl metru mi taky nepřipadá v pořádku, to by při parkování co chvíli bral auta okolo sebe... Fakt to bylo tolik a nebo máš jen ten pocit? Já se vždycky vyděsím, protože to hodně houpne, takže vevnitř mám pocit, že odjíždím, ale zvenčí je vidět, že se auto pohne o pár centimetrů.
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 11:19
od Kamil777
Byli tam se mnou i kolegové, parkuju před prací. Možná to nebylo půl metru, ale 20-30 centimetrů to bylo určitě
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 11:29
od milosh
Mnoho let jsem daval jen P, hlavne teda na rovine, ted uz davam i rucku pro jistotu.
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 11:59
od Fry
Tak režim P rozspoji spojky a auto proti pohybu zaistí akýmsi kolíkom/západkou, pokiaľ predchádzajúci majiteľ takto parkoval v trebárs v kopci bez ručnej je to opotrebované a preto sa auto pohybuje. Ja ručnú zaťahujem vždy keď som mimo bydlisko, doma v garáži na rovine dávam len do P, ideál by samozrejme bol ručná, potom tam hodiť N a až potom P. Auto si po vyradení do N nájde svoje miesto a “sadne si” potom pri zaradení do P nieje západka namáhaná. Takto som začal parkovať v kopcoch, lebo aj napriek postupu Ručná a potom P mi pri štarte pri zaradení D išla páka ťažko a cítil som, že tam niečo nieje OK
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 12:54
od idam.i
Nechcem kuvikať.No určite to sleduj či sa to opakuje.Aby sa náhodou už neozývalo opotrebenie spojek v dsg.
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 12:58
od Kamil777
Mno to snad ne...včera koupené auto...tak to bylo tak na provaz
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 14 čer 2024, 20:26
od petzl62
Je to sice koncernové DSG, ale princip je stejný a doporučení jednoznačně správná
Jen bych vynechal ten eco mód
https://www.youtube.com/watch?v=lyseiLT0-uo
Re: Pohyb auta v režimu "P"
Napsal: 15 čer 2024, 11:47
od Birdr
Nepadla tam zmínka o režimu AutoHold. Předpokládám, že i v tomto případě spojky taky jemně prokluzují.
Stejně tak, jako když auto samo popojíždí v koloně na adaptivní tempomat.