Po delší jízdě se dusí
Napsal: 30 črc 2024, 18:09
Ahoj, mám Accenta 1,3 12V r.1995 a po delší jízdě se začal dusit. Auto startuje krásně, ujede klidně 50km v pohodě, jen občas si při přidání plynu škubne. Problém se začne projevovat napřed tím, že při přidání plynu motor zabírá přerušovaně, v pravidelných intervalech, tj. 1 vteřinu táhne víc a vteřinu hůř.
Rychle se to zhoršuje až se nakonec při přidání plynu motor úplně zadusí, po ubrání se ale zase chytne. I když někdy chcípne úplně, hned jde zase normálně nastartovat. Když zastavím a vypnu motor, po chvíli zase normálně jede několik kilometrů, i když se samozřejmě závada za nějakou dobu znovu opakuje. Vyměnil jsem spoustu věcí, začal svíčkami, kabely, cívkou, palivovým filtrem. Ze senzorů jsem měnil lambdu, čidlo teploty na sání, MAP senzor, senzor polohy klapky, senzor polohy vačky. Dělá to furt to samý. Neměnil jsem čidlo kliky, ale to by snad prý vůbec nenastartovalo, kdyby bylo v háji, a čidlo teploty kapaliny, ta se ale zahřívá po pár kilometrech a závada se projevuje o dost později. Taky mě napadl regulátor tlaku paliva, ten se už ale nedá nikde sehnat, kromě pochybných webů. Čidlo tlaku paliva tohle auto snad ani nemá, na liště žádnej senzor není. Nebo vstřiky v háji? Nebo něco v elektrice? Docela mi blbne imobilizér, když je teplo tak se někdy neodblokuje, musím to zkoušet víckrát. Taky mě napadlo, že podobně se choval fichtl, když se přehřál a přidřel se píst, nechal se vychladnout a zase jel. Možná je to blbost, ale už fakt nevím. Je mi líto auto vyhodit, jezdilo spoustu let naprosto spolehlivě a dost jsem si ho oblíbil. Má najeto něco kolem 280tis. Dneska se všechno přepočítává na prachy, takže mi všude říkají, že to auto nemá žádnou hodnotu, ať ho dám do šrotu. Netušíte někdo, čím by to mohlo být, nebo neměl jste někdo podobný problém?
Rychle se to zhoršuje až se nakonec při přidání plynu motor úplně zadusí, po ubrání se ale zase chytne. I když někdy chcípne úplně, hned jde zase normálně nastartovat. Když zastavím a vypnu motor, po chvíli zase normálně jede několik kilometrů, i když se samozřejmě závada za nějakou dobu znovu opakuje. Vyměnil jsem spoustu věcí, začal svíčkami, kabely, cívkou, palivovým filtrem. Ze senzorů jsem měnil lambdu, čidlo teploty na sání, MAP senzor, senzor polohy klapky, senzor polohy vačky. Dělá to furt to samý. Neměnil jsem čidlo kliky, ale to by snad prý vůbec nenastartovalo, kdyby bylo v háji, a čidlo teploty kapaliny, ta se ale zahřívá po pár kilometrech a závada se projevuje o dost později. Taky mě napadl regulátor tlaku paliva, ten se už ale nedá nikde sehnat, kromě pochybných webů. Čidlo tlaku paliva tohle auto snad ani nemá, na liště žádnej senzor není. Nebo vstřiky v háji? Nebo něco v elektrice? Docela mi blbne imobilizér, když je teplo tak se někdy neodblokuje, musím to zkoušet víckrát. Taky mě napadlo, že podobně se choval fichtl, když se přehřál a přidřel se píst, nechal se vychladnout a zase jel. Možná je to blbost, ale už fakt nevím. Je mi líto auto vyhodit, jezdilo spoustu let naprosto spolehlivě a dost jsem si ho oblíbil. Má najeto něco kolem 280tis. Dneska se všechno přepočítává na prachy, takže mi všude říkají, že to auto nemá žádnou hodnotu, ať ho dám do šrotu. Netušíte někdo, čím by to mohlo být, nebo neměl jste někdo podobný problém?