Stránka 1 z 1

Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 20 srp 2024, 17:45
od dreamos
Ahoj,
v poslední době jsem se zakoukal do i30 okolo roku 2020/21 a přemýšlím o její koupi jako druhého, hlavního vozu.
Problém nastává v tom, že co jsem se tady na foru dočetl, tak 1.5tgdi a další přímovstřiky nemají moc rádi krátké trasy. Auto bych využíval denně na krátké trasy přes město (5km), ale zároveň by auto jezdilo i středně delší trasy vícekrát do týdne (okolo 30-50km) a minimálně ob-týden dálnici.
Bohužel jsem se nikde nedočetl, jestli krátké trasy nevadí, pokud by motor a karbon v něm dostával občas i zabrat, nebo je lepší raději sáhnout po papírově slabším dpi?
V nabídce je ještě verze MHEV, ale na to platí stejná otázka jako u 1.5tgdi, jelikož jsem se také dočetl že tomu krátké cesty moc nevyhovují.
Díky moc za cené rady a omluvte mé laictví, teprv se do tohohle světa dostávám :D

Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 20 srp 2024, 18:03
od Maras
i30 s tímhle motorem 1.5 T-GDi je vždy MILD hybrid. Jinak pokud budeš jezdit trasy jak píšeš, tak nebude problém s karbonizací.

Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 22 srp 2024, 06:58
od Axel.Foley
dreamos: Jestli chceš 1,5 TGDI bez MHEV, podívej se u Kia.

Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 22 srp 2024, 07:09
od Pozoris
Ahoj, DPi jsem měl půjčenou v té nové, slabší verzi a je to děs. V kopci mě předjížděl i cyklista jak je ten motor špatnej. Možná tak odvést děti 2km do školy, po cestě nakoupit. Jinak ne.

Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.

Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.

Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 22 srp 2024, 07:42
od Mexican
jazdit s turbomotorom 3000+ tiez nie je uplne ideal. Treba si najst "rozumny stred" pretoze tych 7,5l/100 je celkom peklo aby som bol uprimny

Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 22 srp 2024, 09:30
od dibarbora
Pozoris píše: 22 srp 2024, 07:09 Ahoj, DPi jsem měl půjčenou v té nové, slabší verzi a je to děs. V kopci mě předjížděl i cyklista jak je ten motor špatnej. Možná tak odvést děti 2km do školy, po cestě nakoupit. Jinak ne.

Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.

Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.

Len taká poznámka tomu hejtu na adresu tých, čo palivové náklady považujú za dôležitú vec... (nie každý jazdí málo alebo má ropný vrt a je mu to jedno)...

Časovanie ventilov CVVD prevádzkuje motor pri nízkych otáčkach a nízkej požiadavke na krútiaci moment v Atkinsonovom cykle.... takže ten eko jazdec, čo ide po mestskej rovine 50 na 4ke motor dekarbonizuje lepšie ako ty na dvojke pri 3500... keďže časť zmesi končí v saní a pri ďaľšom cykle obteká sacie ventily...

Re: Ideální délka trasy u 1.5TGDi

Napsal: 30 srp 2024, 20:48
od pirko7
Pozoris píše: 22 srp 2024, 07:09 Ahoj, DPi jsem měl půjčenou v té nové, slabší verzi a je to děs. V kopci mě předjížděl i cyklista jak je ten motor špatnej. Možná tak odvést děti 2km do školy, po cestě nakoupit. Jinak ne.

Hyundai 1.5 T-GDi bez Mhev nedělá, ale po vykonostní a funkční stránce je to dobrý, vážně dobrý. Já s tím jezdím všechny variace. Do/z práce 8km, okresky v délkách 50 až 130km, dálnice stejně tak.

Karbonizace atd se bát nemusíš, pokud nebudeš jezdit v 1.500 otáčkách jak experti na spotřebu. Osobně jezdím ve 3.000+ se spotřebou 7.5. Jediné co, tak mi auto moc neplachtí, ale 48v systém je v cajku. Přikládám to spíše archaické variatně použité 12v baterie - klasická kyselinová. Dle měniče dílů v autorizovaném servise by prý nebyl problém ji vyměnit za AGM o stejné kapacitě.
Ten cyklista mi taky dává zabrat :-D, to se asi moc nezměnilo od té původní verze. :lol: