mřížka před chladič
Napsal: 30 srp 2024, 17:23
Nejsem první ale dám vám přesný návod jak to udělat za 2 hodiny bez extra vybavení .. že se tedy není čeho bát
Tahokov tuningová mřížka černá 25x100 cm velké oko - Kód 613b
https://www.tuning-hk.cz/tahokov-tuning ... -1905.html
nářadí:
- malý šroubovák nebo tool na vycvakávání hyundai čudlíků
- kombinačky nebo svěrák nebo kladívko na rozplácnutí mřížky
- střední křížový šroubovák (2 šrouby nárazník, šrouby na horní mřížce)
- jemné štípací kleště (viz foto) na rozstříhání tahokovu (stříhat by to asi šlo čímkoli, ale v postupu pochopíte)
- 8 černých plastových binder pásků šíře 5mm / délka stačí 5cm
- karimatka na lehnutí a odložení nárazníku
- zvedák či rampa potřeba není
- čelovka, lepící páska nebo provázek
pokud chcete řešit i korozi tak třeba čištič brzd + barvu
barvu sem vzal HB Body - Chassis Coat sprej, koupil sem matný ale origo nárazník je lesk tak klidně lesk .. cena 150kč a prý je dobrej (mají třeba v autokelly - výhoda této barvy je že jde aplikovat i na korozi)
den předem bude fajn auto umýt na wapce, teda aspoň přední části blatníků, nárazník a spodní kryt motoru pod nárazníkem - stačí do hloubky 10 cm (čudlíky zespod jsou hned za lízatkem)
na 2x10 minut při sundání a nasazení nárazníku je lepší mít pomocníka - třeba i dítě, prostě jen ať to chvíli podrží
video kde se sundává nárazník je tu
https://www.youtube.com/watch?v=UHdMeVl8lrI
Sundání nárazníku (20 minut)
- vytočte si přední kola
- vycvaknout 6 čudlíků při otevřeí kapoty
- před předním kolem jsou na každé strabě 3 čudlíky + 1 křížový šroub směrem nahoru
- za předním lízátkem je dalších asi 6 čudlíků zespod, stačí lehnout s čelovkou pod před auto uvidíte je
- teď je fajn když vám někdo uprostřed podrží nárazník
- na obou stranách je potřeba vytrhnout boky z blatníků
- ještě než ho sundáte odpojte vlevo konektor k mlhovce/dennímu svícení a kabel k senzorům (Stlačením se odklopí zobáček a pak jde vysunout)
- vpravo odpojte konektor k mlhovce/dennímu svícení
- nárazník položte na karimatku spzkou dolů - pokud máte přední senzory je potřeba je v konektorech opět odpojit (4x)
- dle potřeby umejte co se vám zdá špinavvé, kartáčkem oškrabte mouchy z chladiče, případně nalakujte přední rám
- plastové čudlíky propláchněte vodou - jsou plné bahna a písku a určitě půjdou lépe nasadit čisté
Horní mřížka (30 minut):
- prostřední polystyrenový blok lze potom odháknout a vyklopit k sobě (dočasně upevněte provázkem nebo izolepou ať vám nepadá dolů)
- z mřížky odstřihněte pás 71 cm (tak aby vám vyšel na horní šrouby - ty vyšroubujte)
- vyšroubujte většinu šroubků co překrývá mřížka (2 nejvíc utopené pod logem a 2 po stranách na takovm vystouplém vynechte)
- viz obrázek - žlutá kolečka jsou šrouby co mřížku drží parádně, oranžově zašroubované méně, červené klidně ignorujte
- položte mřížku doprostřed a tak aby střed na horní hraně dosahoval až ke kraji (zakulacený tvar způsobí že horní boky budou přesahovat o pár mm a bude je potřeba potom zkrátit)
- uprostřed vystřihněte otvor pro vystouplý plast označen modře a položte mřížku až na dno
- postupně upevňujte šrouby od středu k okraji a dělejte otvory pro části které brání mřížku položit (na stranách jsou hodně vystouplé prvky se šrouby, zde také obstřihnout)
- na horní straně je na obou stranách potřeba pár cm trošku zestříhat aby se mřížka dala celá položit
- všechny šrouby by měly být na místě, mřížka drží
- 4 šrouby jsem měl zašroubované méně, a raději sem kolem nich kapnul lepidlo
- na spodní straně byl přebytek mřížky daleko od šroubů - vibrace by mohli způsobit hluk, tak jsem i spodní boky sestříhal
- na obrázku jsem výsledný sestříhaný tvar žlutě orámoval
cca tohle jsem odstřihnul ze spodní strany horní mřížky na spodní mřížku mi zbyl kus co jsem střihnnul na půl Spodní mřížka (20 minut):
- zbyl mi 29 cm pruh, rostřihl jsem ho podélně na půl a skoro to pokryje spodní mřížku (na stranách chybělo asi 7 mm a uprostřed jsem též nechal mezeru mezi oběma mřížkama 7 mm)
- obě mřížky jsem na jedné straně sestříhal ať jsou tam vlnky a ne trčící dráty
- na těchto stranách jsem vlnky zplacatil stihkem kleští nebo rozklepněte kladivem asi tak 1 cm lem
- zplacatělé strany jsem zasunul do mezery mezi plasty nad spodní mřížkou asi tak ten 1 cm do hloubky a ohnul (tím mřížka slušně drží)
- po zkoumání čím a jak upevnit spodní část jsem zvolil černé binder pásky o šířce asi 5 mm a každou mřížku uchytil 3 páskama k původní plastové mřížce dole a 1 páskem nahoře
nasazení nárazníku (20 minut)
- není od věci mokrým hadrem otřít špínu na nárazníku a předním blatníku kam se nedostanete při mytí auta a teď to tam budete šoupat a snažit se zacvaknout zpět do sebe
- postup stejný jako demontáž, tedy ať pomocník podrží nárazník uprostřed
- všechny trny a oka co dole trčí z nárazníku patří pod přední obruč a nad víko motoru
- nezapomeňte připojit konektory na obou stranách
- v této fázi sem si raději ověřil že svítí mlhovky a senzory hlásí překážku alias pomocníka před autem
- skoro nasadit prostředek, citlivým ale dynamickým úderem doklepnout zacvaknutí boků nárazníku k blatníkům
- nacvakat všechny čudlíky dole (tady sem si právě všimnul že sem si nepohlídal jeden trn a místo nad víkem sem ho měl pod víkem .. proto zkontrolujte před doražením boků)
- čudlíky pod kapotou a v blatnicích + 2 šrouby zespod blatníků
kdybych nelakoval čelo a nespekuloval jak upevnit spodní mřížku tak s půlhodinkou na umytí auta se to za 2 hodiny zvládnout, tak směle do toho
Tahokov tuningová mřížka černá 25x100 cm velké oko - Kód 613b
https://www.tuning-hk.cz/tahokov-tuning ... -1905.html
nářadí:
- malý šroubovák nebo tool na vycvakávání hyundai čudlíků
- kombinačky nebo svěrák nebo kladívko na rozplácnutí mřížky
- střední křížový šroubovák (2 šrouby nárazník, šrouby na horní mřížce)
- jemné štípací kleště (viz foto) na rozstříhání tahokovu (stříhat by to asi šlo čímkoli, ale v postupu pochopíte)
- 8 černých plastových binder pásků šíře 5mm / délka stačí 5cm
- karimatka na lehnutí a odložení nárazníku
- zvedák či rampa potřeba není
- čelovka, lepící páska nebo provázek
pokud chcete řešit i korozi tak třeba čištič brzd + barvu
barvu sem vzal HB Body - Chassis Coat sprej, koupil sem matný ale origo nárazník je lesk tak klidně lesk .. cena 150kč a prý je dobrej (mají třeba v autokelly - výhoda této barvy je že jde aplikovat i na korozi)
den předem bude fajn auto umýt na wapce, teda aspoň přední části blatníků, nárazník a spodní kryt motoru pod nárazníkem - stačí do hloubky 10 cm (čudlíky zespod jsou hned za lízatkem)
na 2x10 minut při sundání a nasazení nárazníku je lepší mít pomocníka - třeba i dítě, prostě jen ať to chvíli podrží
video kde se sundává nárazník je tu
https://www.youtube.com/watch?v=UHdMeVl8lrI
Sundání nárazníku (20 minut)
- vytočte si přední kola
- vycvaknout 6 čudlíků při otevřeí kapoty
- před předním kolem jsou na každé strabě 3 čudlíky + 1 křížový šroub směrem nahoru
- za předním lízátkem je dalších asi 6 čudlíků zespod, stačí lehnout s čelovkou pod před auto uvidíte je
- teď je fajn když vám někdo uprostřed podrží nárazník
- na obou stranách je potřeba vytrhnout boky z blatníků
- ještě než ho sundáte odpojte vlevo konektor k mlhovce/dennímu svícení a kabel k senzorům (Stlačením se odklopí zobáček a pak jde vysunout)
- vpravo odpojte konektor k mlhovce/dennímu svícení
- nárazník položte na karimatku spzkou dolů - pokud máte přední senzory je potřeba je v konektorech opět odpojit (4x)
- dle potřeby umejte co se vám zdá špinavvé, kartáčkem oškrabte mouchy z chladiče, případně nalakujte přední rám
- plastové čudlíky propláchněte vodou - jsou plné bahna a písku a určitě půjdou lépe nasadit čisté
Horní mřížka (30 minut):
- prostřední polystyrenový blok lze potom odháknout a vyklopit k sobě (dočasně upevněte provázkem nebo izolepou ať vám nepadá dolů)
- z mřížky odstřihněte pás 71 cm (tak aby vám vyšel na horní šrouby - ty vyšroubujte)
- vyšroubujte většinu šroubků co překrývá mřížka (2 nejvíc utopené pod logem a 2 po stranách na takovm vystouplém vynechte)
- viz obrázek - žlutá kolečka jsou šrouby co mřížku drží parádně, oranžově zašroubované méně, červené klidně ignorujte
- položte mřížku doprostřed a tak aby střed na horní hraně dosahoval až ke kraji (zakulacený tvar způsobí že horní boky budou přesahovat o pár mm a bude je potřeba potom zkrátit)
- uprostřed vystřihněte otvor pro vystouplý plast označen modře a položte mřížku až na dno
- postupně upevňujte šrouby od středu k okraji a dělejte otvory pro části které brání mřížku položit (na stranách jsou hodně vystouplé prvky se šrouby, zde také obstřihnout)
- na horní straně je na obou stranách potřeba pár cm trošku zestříhat aby se mřížka dala celá položit
- všechny šrouby by měly být na místě, mřížka drží
- 4 šrouby jsem měl zašroubované méně, a raději sem kolem nich kapnul lepidlo
- na spodní straně byl přebytek mřížky daleko od šroubů - vibrace by mohli způsobit hluk, tak jsem i spodní boky sestříhal
- na obrázku jsem výsledný sestříhaný tvar žlutě orámoval
cca tohle jsem odstřihnul ze spodní strany horní mřížky na spodní mřížku mi zbyl kus co jsem střihnnul na půl Spodní mřížka (20 minut):
- zbyl mi 29 cm pruh, rostřihl jsem ho podélně na půl a skoro to pokryje spodní mřížku (na stranách chybělo asi 7 mm a uprostřed jsem též nechal mezeru mezi oběma mřížkama 7 mm)
- obě mřížky jsem na jedné straně sestříhal ať jsou tam vlnky a ne trčící dráty
- na těchto stranách jsem vlnky zplacatil stihkem kleští nebo rozklepněte kladivem asi tak 1 cm lem
- zplacatělé strany jsem zasunul do mezery mezi plasty nad spodní mřížkou asi tak ten 1 cm do hloubky a ohnul (tím mřížka slušně drží)
- po zkoumání čím a jak upevnit spodní část jsem zvolil černé binder pásky o šířce asi 5 mm a každou mřížku uchytil 3 páskama k původní plastové mřížce dole a 1 páskem nahoře
nasazení nárazníku (20 minut)
- není od věci mokrým hadrem otřít špínu na nárazníku a předním blatníku kam se nedostanete při mytí auta a teď to tam budete šoupat a snažit se zacvaknout zpět do sebe
- postup stejný jako demontáž, tedy ať pomocník podrží nárazník uprostřed
- všechny trny a oka co dole trčí z nárazníku patří pod přední obruč a nad víko motoru
- nezapomeňte připojit konektory na obou stranách
- v této fázi sem si raději ověřil že svítí mlhovky a senzory hlásí překážku alias pomocníka před autem
- skoro nasadit prostředek, citlivým ale dynamickým úderem doklepnout zacvaknutí boků nárazníku k blatníkům
- nacvakat všechny čudlíky dole (tady sem si právě všimnul že sem si nepohlídal jeden trn a místo nad víkem sem ho měl pod víkem .. proto zkontrolujte před doražením boků)
- čudlíky pod kapotou a v blatnicích + 2 šrouby zespod blatníků
kdybych nelakoval čelo a nespekuloval jak upevnit spodní mřížku tak s půlhodinkou na umytí auta se to za 2 hodiny zvládnout, tak směle do toho