Režim "ECO" - využití

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
vortata
*
Příspěvky: 39
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Režim "ECO" - využití

Příspěvek od vortata »

Poradí někdo, jak by se měl správně používat provoz motoru v režimu "ECO" ? Zatím jsem zjistil, že v tomto režimu mám vyšší spotřebu než v režimu "NORMAL".
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Režim "ECO" - využití

Příspěvek od dibarbora »

Nijako... treba jazdiť v režime normal. Ten prepínač jazdných módov je tam len preto aby mali čo napísať do cenníka. V aute s manuálom má jedinú funkciu a to je zmena charakteristiky odozvy plynového pedálu. V režime ECO je reakcia plynu tupšia a na požadovaný výkon treba viac zatlačiť.. očividne To tvojmu štýlu nepasuje (podvedome asi pridáš viac ako by bolo treba). Ten kto premýšľa za volantom hentaké hlúposti nepotrebuje aby mal dobrú spotrebu...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 277
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Režim "ECO" - využití

Příspěvek od Srandista »

Plus teda v pripade mild-hybridu je ECO rezim jediny, v ktorom vie auto plachtit.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
vortata
*
Příspěvky: 39
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Re: Režim "ECO" - využití

Příspěvek od vortata »

To dibarbora : Hlavně, že máš výkon motoru 110,1 kW, jinak ale děkuji za odpověď. :lol:
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Režim "ECO" - využití

Příspěvek od dibarbora »

Mám tam napísaný výkon uvedený v TP a v danom čase to mal aj importér v oficiálnom cenníku…. s tými 100 wattmi navyše…. a tých 100wattov stálo každého kupujúceho na Slovensku 100€ na poplatku za registráciu… motor už spadal do drahšieho riadku v cenníku … 8)
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
vortata
*
Příspěvky: 39
Registrován: 09 srp 2024, 21:10

Re: Režim "ECO" - využití

Příspěvek od vortata »

Pěkná lumpárna. :twisted:
Tucson 1.6 T-GDi 110 kW Start manuál, barva ledově bílá, 12/2023
Birdr
**
Příspěvky: 273
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Režim "ECO" - využití

Příspěvek od Birdr »

vortata píše: 22 zář 2024, 22:07 Poradí někdo, jak by se měl správně používat provoz motoru v režimu "ECO" ? Zatím jsem zjistil, že v tomto režimu mám vyšší spotřebu než v režimu "NORMAL".
Neporadím, ale napíšu svůj postřeh.
Mám mild-hybrid s automatem a v režimu ECO zkoušel jezdit. Zjistil jsem, že je to naprosto nepředvídatelné jednání tohoto režimu, které nemá žádný přínos a od té doby ho už nikdy nepoužil. [-X
Jezdím téměř výhradně v režimu Sport, a to proto, že v tomto režimu převodovka udržuje motor ve vyšších otáčkách, řadí ve vyšších otáčkách a nepustí motor pod 2000 otáček při plynulé jízdě, takže často ani nezařadí 7 převodový stupeň. :D/
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“