zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Santa Fe 4.generace, r.v. 2018+

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
rehak_pavel
Příspěvky: 2
Registrován: 30 zář 2024, 13:59

zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od rehak_pavel »

Zdravim,
poridil jsem si Santa Fe 2023 - Diesel 2,2 - predvadeci, rok stary, je v zaruce a pristi kontrola je duben 2025.

Vyrobce garantuje 5 let prodlouzenou zaruku, kterou si podminuje pravidelnym servisem - ze zakona nemuzou nikoho nutit chodit k nim do autorizovaneho servisu, nicmene zaruku podminuji tim ze servis provede vyrobcem predepsane ukony.

Rad bych si nechal auto servisovat v neutorizovanem servisu ke kteremu mam naprostou duveru.

Muzu nekde zjistit presny seznam ukonu ktery je nutno po roce/km udelat aby zaruka platila?
Mam narok tam jednou rocne skocit si nechat nahrat novy firmware bez toho aniz by mi delali servis?
Mate s tim nekdo zkusenosti s uplatnovanim zaruky v takovemto pripdate?

[na celem servisu bych rocne usetril 10k czk, tak premyslim jesli tim ze budu setrit na servisu si nerezeu pod sebou vetev pro pripad nejake pozdejsi reklamace]

Diky za odpoved
Pavel
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od dibarbora »

Ako asi dopadneš pri vážnejšej poruche bez pečiatky z autorizáku máš napr. v tomto videu. Porucha bola čistá výrobná chyba olejového čerpadla, bez súvislosti s dodržaním/nedodržaním intervalu. Jediná chyba bola v tom, že pani majiteľke sa zdalo veľa cca. 600€ za prehliadku (asi pri 90tkm).. takže ušetrila cca. polovicu aby potom nechala 7000€ za opravu... ale každý si je strojcom svojho šťastia...

https://youtu.be/u-IjFL4dBPI?si=iSE-Rd6O-gX6aLxY

Čo sa týka servisných úkonov, tak základný prehľad nájdeš v príručke.. a pre serióznejší zdroj informácii si treba zaplatiť prístup sem aby si ten servis nerobil na kolene..

https://service.hyundai-motor.com/euro5 ... s?siteCd=H
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od mozecek »

Neplet si 2 ruzne veci - jedna je zakonna zaruka 2 roky, a aby ses nedivil doporucuju zkontrolovat kupni smlouvu protoze je mozne tuto zaruku zkratit na 1 rok u ojeteho automobilu pokud se na tom smluvni strany dohodnou. Na zaklade blokove vyjimky muzes servisovat jinde, ale tam kde dodrzi veskere postupy a pouziji dily odpovidaji kvality. V pripade reklamace ale budes mit prakticky horsi pozici pri vyjednavani, protoze se dycky najde neco na muze vyrobce svadet vinu. Seznam hlavnich ukonu najdes v prirucce... teda aspon u i30 tam servisni plan je.

Druha vec je rozsirena zaruka ujednana dodatecne na dalsi 3 roky .. a zde si muze vyrobce/dealer stanovit sve podminky zcela libovolne. Dokonce muze rict ze i prvni 2 roky to bylo servisovane jen v autorizaku. Proste co si ujednate to mate - resp ty uz nic nedojednavas, ty jen s nakupem souhlasis.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od JoKo »

mozecek, si si isty tou podmienkou pri predlzenej zaruke?

skopirujem moj prispevok z ineho vlakna
JoKo píše: 19 dub 2024, 10:44 uz to bolo viacejkrat pisane, ze takuto podmienku si nemoze dat vyrobca, napriklad rozhodnutia sudu vo svedsku https://motofocus.cz/legislativa/3367,b ... i-podminky; https://motofocus.cz/legislativa/6693,p ... epochodila

ked som si pozeral par rokov dozadu, tak naozaj podmienka servisovania v autorizovanych servisoch v pripade kia {cz} zmizla...


p.s.: k tomu manualu :hyu: je clanok https://motofocus.cz/legislativa/3389,p ... ve-vyjimky

Kód: Vybrat vše

Požádali jsme české zastoupení automobilky firmu Hyundai Motor Czech o vyjádření. Dle vyjádření pana Miloše Adámka – Senior PR Managera se uvedená formulace vztahuje na odmítnutí záruční opravy v případě, že oprava byla provedena nesprávně a následná záruční oprava by se měla vztahovat na dříve provedenou práci (viz. náš odstaven výše). Což je samozřejmě v pořádku, ale dle nás uvedená formulace může uvést zákazníka v omyl a může nabýt dojmu, že svůj vůz musí servisovat jen v autorizovaném servisu. Firma Hyundai Motor Czech přislíbila úpravu formulace v blízké době, tak aby nebyl zákazník uveden v omyl. 
tym ale netvrdim, ze vyjednavacia pozicia v pripade vsetkych peciatok z hyu servisov nie je vyhodnejsia....
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 559
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od mozecek »

Sorry. Vychazim z obecne praxe a z predpokladu, ze dealer by mel uvadet pravdive informace (nicmene muze i kecat nebo primo svinsky lhat). Zkusil jsem to najit na webu hyundai a udajne jsou podrobnosti v Zarucni brozure. V kupni smlouve se pise ze je to v garancni knizce, a na jednom uvitacim papiru co sem dostal k autu je, ze se na vuz vztahuje zaruka 5 let bez omezeni kilometru bez dalsich detailu. Zitra kouknu v aute jestli se neco detailnejsiho pise v garancni knizce. Je mozne ze je tam napsane ze zaruka je bez dalsich omezeni 5 let a pak by to asi slo. Odpovidal by tomu i verdikt toho soudu, coz je potom i slusny naboj pro pripadny soudni spor. Tak ci tak pochybuju, ze by se vetsina lidi chtela soudit pri oprave pod 100tis kc. Nanejvys zkusit poslat predzalobni vyzvu s odkazem na svedy.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Mě zaujalo, že rehak_pavel má naprostou důvěru k servisu, který podle jeho dotazu SF 2,2 CRDi nikdy neviděl, když nemá k dispozici servisní informace a manuál :-k .
Asi by mě to nepřekvapilo u i20 s motorem 1,2 DPi, který je jednoduchost sama, ale u moderního dieselu s desítkami čidel, vstřikováním močoviny a dalšími složitostmi blížícími se jaderné elektrárně jsem krapet v šoku :mrgreen: ...
Argument o úspoře Kč 10.000,-- za rok, tedy Kč 833,33 měsíčně u auta za mega je taky k zamyšlení - jasně, peníze neleží na ulici, ale tohle je krapet nepoměr.

Bloková výjimka samozřejmě umožňuje bez ztráty nároku na záruční plnění absolvovat předepsané prohlídky mimo autorizovanou síť (i tu pětiletou). Ale, pokud na záruční plnění dojde, tak musí provozovatel vozidla doložit (obvykle fakturami), že skutečně bylo uděláno vše v rozsahu a materiálem, který předepisuje výrobce. To je samo o sobě opruz. A to se nebavíme o tom, že by se vyskytla závada, kterou lze při troše snahy uznat na záruku, ale taky neuznat, pak se rozhodně bude víc snažit servis, kterému dá člověk vydělat, než ten, kterému se vydělat nedá :wink: .

Podtrženo a sečteno, ano, lze jezdit mimo autorizovanou síť, ale když dojde na problém, je s tím zbytečné papírování a ochota servisů je, logicky, poněkud omezená. Mně to za to nestojí (ani kdysi u :hyu: , ani aktuálně u OPELu) - radši oželím peníze za garančky v autorizáku a nemusím se pak s nikým handrkovat.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2230
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od milosh »

Asi tak, líp bych to nenapsal. Každopádně podobný případ jako do 1.5dpi dávat plyn :shock:
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od dibarbora »

Tak je jasné, že keď dáš LPG, tak záruka na motor zo strany výrobcu de facto končí.. na druhú stranu seriózne montážne firmy to majú ošetrené komerčným poistením záruky na motor namiesto automobilky.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
rehak_pavel
Příspěvky: 2
Registrován: 30 zář 2024, 13:59

Re: zaruka pri servisovani v neuatorizovanem servisu

Příspěvek od rehak_pavel »

Mr. HYUNDAI píše: 01 říj 2024, 09:57 Mě zaujalo, že rehak_pavel má naprostou důvěru k servisu, který podle jeho dotazu SF 2,2 CRDi nikdy neviděl, když nemá k dispozici servisní informace a manuál :-k .
Asi by mě to nepřekvapilo u i20 s motorem 1,2 DPi, který je jednoduchost sama, ale u moderního dieselu s desítkami čidel, vstřikováním močoviny a dalšími složitostmi blížícími se jaderné elektrárně jsem krapet v šoku :mrgreen: ...
Argument o úspoře Kč 10.000,-- za rok, tedy Kč 833,33 měsíčně u auta za mega je taky k zamyšlení - jasně, peníze neleží na ulici, ale tohle je krapet nepoměr.

Bloková výjimka samozřejmě umožňuje bez ztráty nároku na záruční plnění absolvovat předepsané prohlídky mimo autorizovanou síť (i tu pětiletou). Ale, pokud na záruční plnění dojde, tak musí provozovatel vozidla doložit (obvykle fakturami), že skutečně bylo uděláno vše v rozsahu a materiálem, který předepisuje výrobce. To je samo o sobě opruz. A to se nebavíme o tom, že by se vyskytla závada, kterou lze při troše snahy uznat na záruku, ale taky neuznat, pak se rozhodně bude víc snažit servis, kterému dá člověk vydělat, než ten, kterému se vydělat nedá :wink: .

Podtrženo a sečteno, ano, lze jezdit mimo autorizovanou síť, ale když dojde na problém, je s tím zbytečné papírování a ochota servisů je, logicky, poněkud omezená. Mně to za to nestojí (ani kdysi u :hyu: , ani aktuálně u OPELu) - radši oželím peníze za garančky v autorizáku a nemusím se pak s nikým handrkovat.
Diky za zpetnou vazbu - pomohlo si mi to ujasnit ze opravdu nema cenu resit par tisic kvuli problemum ktere by mohly nastat pri pripadne reklamaci.
Holt je to naklad kterou musim pripocist k cene auta.
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE IV“