Vyčištění DPF filtru
Napsal: 02 říj 2024, 13:35
Ahoj,30.10.2024 jsem navštívil firmu MetTraide,Na Veselí 45 v Praze 4,která se zabývá čištěním DPF filtrů v tlakové komoře.Mám Hyundai Tucson JM první generace,2.0Crdi,4WG,103 kw,diesel,najeto 171001km.Auto jsem přivezl sem z důvodu prevence,jezdilo normálně, akorát mělo po regeneraci víc zanešené koncovky výfuku od spálených sází a doporučená prohlídka filtru je po 150000km,tak jsem to risknul a udělal jsem dobře.Po demontáži a napojení filtru na tlakovou hadici ukazovalo míru zaplnění cca 155 mBar,což je již na stupnici červené pole.Po vyčištění graf ukazoval 15 mBar.Po namontovaní zpět na auto mi dali fotografii sundaného filtru,graf a záruku na 100000km,nebo 3 roky.Po napojení na diagnostiku chtěli spustit nucenou regeneraci,ale 2x ji prerušilo.Mechanik mi nenašel žádné chybové kódy,EGR ukazoval 99% a hodnota se nehýbala ,tlakový rozdíl ukazoval furt 0 a nehýbal se,zase žádné chybové kódy.Nevím co si mam myslet,mechanik mi řekl,že to může být tím že diagnostika Bosch to moc s azijati-auty neumí a doporučil přehrát soft a vyměnit EGR a váhu vzduchu.Zatím jsem nic neměnil, jezdím s tím,že začnu řešit až se rozsvítí kontrolka a vyhodí chybové kódy.Je však divné,že napříč doporučení mechanika auto jede skvěle.Po vyčištění se
motor ztišil,problémy se startováním 0,a spotřeba padla ze cca 7,5 v létě na 6,9 na podzim.Tak nevím.Podotýkam,že dle odborného článku z netu nejde u každého typu,resp modelu spustit statická regenerace DPF,může být můj případ jejího přerušení v servisu.,nebo 2 varianta auto zvedne otáčky,zvedne se teplota na teplotním čidlu na 600°C ale obsah sází po vyčištění filtru v tlakové komoře je 0,tak co má auto spálit? Proto to přerušení? Nevím,ale určitě nebudu hned měnit 1/2 auta na doporučení.Počkám na chybové kódy,jestli vůbec nějaké vyskočí.Najeto +1000 km a nic.
Za můj rozsáhlý příběh se předem omlouvám,snad to někomu pomůže a snad nikomu neuškodí.
motor ztišil,problémy se startováním 0,a spotřeba padla ze cca 7,5 v létě na 6,9 na podzim.Tak nevím.Podotýkam,že dle odborného článku z netu nejde u každého typu,resp modelu spustit statická regenerace DPF,může být můj případ jejího přerušení v servisu.,nebo 2 varianta auto zvedne otáčky,zvedne se teplota na teplotním čidlu na 600°C ale obsah sází po vyčištění filtru v tlakové komoře je 0,tak co má auto spálit? Proto to přerušení? Nevím,ale určitě nebudu hned měnit 1/2 auta na doporučení.Počkám na chybové kódy,jestli vůbec nějaké vyskočí.Najeto +1000 km a nic.
Za můj rozsáhlý příběh se předem omlouvám,snad to někomu pomůže a snad nikomu neuškodí.