Stránka 1 z 1
vysoká spotreba
Napsal: 13 říj 2024, 12:08
od Martan123
Ahojte, mám hyundai i30, 1,4 benzín, a mám dosť vysokú spotrebu( 12 litrov na 130km). Termostat je ok, snímač teploty chladiacej kvapaliny je nový, na budíkoch mi ukazuje reálnu teplotu 88 stupnov, no cez diagnostiku mi ukazuje mínus 48 stupnov. Myslím si, že toto by mohlo mať súvis s vysokou spotrebou, no neviem ako to odstrániť. Za všetky rady budem vďačný.
Re: vysoká spotreba
Napsal: 13 říj 2024, 12:25
od Boryš
A kde jsi najel těch 130 km? U našeho i30 je motor 1,6 CVVT a pokud jezdím jen město tak je spotřeba až téměř 11 l na 100 km.
To jen tak naokraj.
Ta teplota je divná. Jít na pořádnou diagnostiku (nebo je to změřené na pořádné, ne na nějaké do mobilu?), ten ukazatel na přístrojovce prý obecně dost kecá, ukazuje furt nějakých 90 °C, i když je teplota diametrálně jiná. To mluvili o vyšší skutečné teplotě, která je u Audi osmiválců.
Re: vysoká spotreba
Napsal: 13 říj 2024, 12:40
od Martan123
No jazdilo sa prevažne v meste ale to je proste vysoká spotreba. Poznám taký istý hyundai a má omnoho menšiu spotrebu.
Diagnostika bola origo v servise a ukázala to isté, čo moja čínska. Pohrával som sa s myčlienkou, či nemože byť problém vo variabilite na vačke, ale ked som našiel túto mínusovú teplotu, tak sa chcem zamerať na to a odstrániť to, len neviem kde može byť problém.
Re: vysoká spotreba
Napsal: 13 říj 2024, 12:42
od Martan123
A tá teplota sa vôbec nemení
Re: vysoká spotreba
Napsal: 14 říj 2024, 10:46
od Boryš
Jen zvědavost: co na tu teplotu říká odborník z Hyundai servisu?
A ještě ke spotřebě. já počítám spotřebu auta po celou dobu co ho máme (koupené jako ojetina) a počítaná spotřeba na nádrž se mění od 6,5 l do 9,5 l na 100 km. Je to dle toho kde a jak se zrovna jezdí. Celková průměrná spotřeba 7,5 l/100 km.
Jinak nevím co poradit, ta teplota naměřená na diagnostice je fakt síla...
Re: vysoká spotreba
Napsal: 14 říj 2024, 12:30
od dibarbora
Teplotné čidlo, kabeláž k čidlu....
Re: vysoká spotreba
Napsal: 14 říj 2024, 13:07
od oltcitak
Presne tak, ked je hodnota takto vysoko minusova, tak to je známka toho, ze ECU žiadnu hodnotu z čidla nedostala. Tato hodnota je v nej napriamo naprogramovana, aby mala nejaký imaginarny vstup.
Re: vysoká spotreba
Napsal: 14 říj 2024, 19:32
od Mexican
nikto sa neopytal - tych 12l na 130km je po dotankovani alebo odcitane z PP?
Re: vysoká spotreba
Napsal: 22 říj 2024, 14:16
od Martan123
Tá spotreba je rátaná po natankovaní doplna. Je divné, že by snímač teploty chladiacej kvapaliny bol zlý, prípadne nemal kontakt nakoľko na budíku teplotu ukazuje. Tú teplotu mi meral cez diag. kamarát v servise, meral som si ju ja doma s čínskou diag a hodnota rovnaká.
Re: vysoká spotreba
Napsal: 22 říj 2024, 17:08
od dibarbora
Budík je skôr indikátor ako merací prístroj... takže tam by som sa nepozeral.
Ale keď tak pozerám... ak si jazdil v meste z ulice do ulice, tak ten motor zadarmo jazdiť nebude.. ak spravíš 130km na "studenom odchove" tak tých 9-10l/100km (prepočítane) aj môže byť OK spotreba..
Re: vysoká spotreba
Napsal: 23 říj 2024, 15:22
od ivan
Martan123 píše: ↑13 říj 2024, 12:08
Ahojte, mám hyundai i30, 1,4 benzín, a mám dosť vysokú spotrebu( 12 litrov na 130km). Termostat je ok, snímač teploty chladiacej kvapaliny je nový, na budíkoch mi ukazuje reálnu teplotu 88 stupnov, no cez diagnostiku mi ukazuje mínus 48 stupnov. Myslím si, že toto by mohlo mať súvis s vysokou spotrebou, no neviem ako to odstrániť. Za všetky rady budem vďačný.
Hyundai používá dvouokruhové sledovaní teploty
Jeden okruch sleduje chlazeni teploty vodního okruchu budik,zapinaní sahary nebo přehřatí motoru
Druhej okruch vstřikovaní
Vypadato,že Ti nefunguje okruh vstřikovani,poznáš to ,že podle delky vstřikovaní paliva,čím delší tim vyšši spotřeba
Maš bohatou směs
Nedokaže regulovat poměr vzduchu a palivo,jednoduše do motoru jde vic paliva a malo vzduchu aby auto jelo tak Ecu to dohaní palivem
Teplota +- musí souhlasit souměrně
Budiky mužou kecat tam je nějaka tolerance je to jen pro info . Duležitá teplota je Ecu hodnota čidla musí souhlasit s realnou teplotou vody ,změříš teplotu vody v chladiči teploměrem
Pišeš,že hodnota je tam -48
To znamena,že bud nejde čidlo nebo problem v kabeláži nebo dokonce problem v samotne Ecu
Zkontrolovat kabelaž
až Ecu jestli neni problem v kabelaži
Všeobecně jednotky ,ovladane s PWM signalem ,trpí na snímaní teplot,hlavně Delphi a jejich mutace !
Tenhle system jednotek se cpe dnes i do jinech automobilovych značek,ja se tím zabejvam a mam s tím bohaty zkušenosti
Další věc,že mapa v ecu když čte jednotka blbosti z veličin ,tak i blbě davkuje
Když funguji veličiny normalu Ecu se přispusobuje ,když vypadne veličina mapa se rozhodi