Stránka 1 z 2
razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 26 říj 2024, 19:43
od adoand
Zdravím,
koupil jsem nového hyundai i30 kombi ještě pro r. 2024, 1.5 DPI, 80 kW, benzín.
Zajímá mě, má někdo to auto? V jakých otáčkách je nutno řadit vyšší stupeň, aby auto během řazení nezpomalilo? Když to dělám na 2-3 tis. tak cítím, že když pustím spojku a to i když mám nohu jemně na plynu, tak auto na okamžik zpomalí a až pak se rozjede v daném rychlostním stupni. Trochu to otravuje. Dáváte mu víc plynu? Přijde mi, že plyn zabírá trochu nízko.
Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Díky.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 27 říj 2024, 19:22
od mozecek
Co popisujes se tezko prenasi, mozna by ti pomohlo svezeni jinym 1.5Dpi abys usoudil jestli jede stejne nebo lip a ze tam mas treba neco rozhozene nebo jen to jen tvuj spatny pocit. Zalezi s cim si jezdil dosud. Razeni zalezi na mnoha faktorech .. rovina/do kopce/z kopce, nalozenosti auta, rychlosti tveho razeni, atd. Uvaz ze 1.5 DPi je chcipak. Jestli jsi nalozenej, v kopci, a jeste jsi pomalej na spojce tak otacky padaji hodne rychle dolu. Je to atmosfera takze vic vykonu dostanec jen pri vice otackach. Zatizene auto nebo jizda do kopce potrebuje vykonu vic. Jestli radis ve 2tis, padne ti na 1500 ci nize tak ti motor vyskoci a utece. Rozumne minimum kam nechavam padnout otacky pokud mi dal staci konstantni jizda jsou 1800-2000. Ptze slapat na plyn pod 3000 otacek s mrtvolou moc nehyba, sbirani otacek od 2000 do 3000 trva vecnost a nepomuze ti ani noha na podlaze. Takze na rovince, kde nemam v planu dale zrychlovat to klidne necham po zarazeni padnout na 2000 a tam to treba udrzuju pokud mi to staci. V pripade ze treba najizdim na dalnici a to je casto z najezdu v zatacce, kde mam 3 a vim ze se stejne dopracuju k 5 a budu to chtit rychle, tak to urcite rozjedu tak abych po prerazeni mel aspon ty 3000 a s nejakym vykonem zrychloval dal. A pokud je hustej provoz tak to na 3 vyzenu az ke 130kmh a pak tam hodim 6
Slapat az na podlahu nema vubec smysl .. jezdim tak na pul plynu efekt je stejny
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 28 říj 2024, 14:27
od willy50
Vzkaz pro "mozecek" a ostatní hejtry:
Koupili jste si maloobjemový motor přiškrcený nesmyslnými uhnijními restrikcemi.
Nazývat motor mrtvolou, chcípákem apod. je trochu fail.
Za mne korejci udělali v dané situaci dobrou práci, motor v teto kategorii považuji za dobrý.
.
.
Trochu mi to připadá jako bych se oženil s brunetou s dvojkama a potom brečel, že jsem chtěl blondýnu se čtverkama.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 28 říj 2024, 15:27
od adoand
No ja jezdim jenom atmosferami proto me to zaskocilo. Posledne jsem mel Kia Stonic 1.2 DPI r.v.2023, ktery by mel byt linejsi...on samozrejme i linejsi byl ale kdyz jsem radil s nohou na poloplynu tak krasne bez zaseknuti preradil a pooomalu pridaval. Ale u Stonicu jsem si vsiml, ze elektronika troxhu ridila otacky, kdyz jsem stal na neutralu tak cca 850 rpm, kdyz jsem zaradil 1cku s nohou na spojce a drzel spojku tak si samo dalo treba 1100rpm. Mozna i kvuli tomu ze tam byl slaby motor aby to necukalo. U hyundaie to automaticky nedela. Jak rikam hned jak pri razeni poustim spojku tak jakoby zpomalilo a pak sw chytne a taha hezky. Tak nevim jestli slabe mackam plyn pri razeni nebo je chyba v autu nebo proste vlastnost auta. Jinak 1.5 vs 1.2 je docela raketa
pred stonicem jsem mel kiu ceed 1.4 CVVT a taky necukala. Ale presedlavam po 8 letech z kia na hyundai tak mozna je to i zvykem nevim
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 28 říj 2024, 16:21
od mozecek
Dpi nehejtim
.. kdyz sem si ji sam koupil presne za ucelem na ktery je skvela - tj. kratke jizdy do mesta a vetsinou po rovne Hane. Ale popisoval jsem to pro tazatele ktery dosud atmosferu treba nemel (ted uz napsal ze mel), radi 2-3 tis otacek a divi se ze se auto zadychava a netahne. No proste netahne a tahnout nebude a je potreba tocit vejs a radit vejs. Prirovnani bylo spatne pac zvetsit prsa a prebarvit vlasy jdou, kdezto Dpi uz zivejsi nebude
Pred Dpi jsem mel VW 1.6 MPI 75kW z roku 2007 a bohuzel je treba konstatovat ze zivejsi byl a jak rikas ekologove zapracovali a priskrtili co se dalo.
Kolik si 1.5 prida sem nikdy nekoukal ale na parkovani na rovince plyn treba vubec nepouzivam.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 28 říj 2024, 17:47
od dibarbora
1,5 DPI ma dva problémy (na pomery atmosféricky plnených motorov), ktoré spôsobujú, že motor je to bez "iskry a charakteru"...
1/ konštrukcia motora... pomer vŕtanie/zdvih z neho robí skôr motor pre stredné otáčky
2/ riadenie motora ide mechanickej konštrukcii naproti... škrtiaca klapka je otvorená na 100% už pri 1/2 - 2/3 dráhy plynu (mozecek si to za volantom vsimol
). Takže tá akože výkonová špička je tam riešená len postupným obohacovaním zmesi...
Celé je to zaklincované dosť ťažkou prevodovkou s veľkým skokom hlavne medzi 3 a 4 st.... takže chovanie pri jazde, kde sa to ťažšie spamätáva po preradení je logicky odôvodniteľné... jediné riešenie je len viac točiť... a hlavne od toho nečakať "dynamický orgazmus".. ani v otáčkach.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 28 říj 2024, 20:55
od willy50
Ano, a to je praktický dopad uhnijní buzerace, popsals to dobře.
.
To "mozecek": díky že ses neurazil, měl jsem obavu abys to nebral moc osobně.
Je vidět že jsi v pohodě.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 28 říj 2024, 22:23
od i30mpact
Mně pocitově přijde, že v těch různých přechodových stavech - kdy točíš hodně, pak přeřadíš, otáčky se změní - prostě elektronika chvílí přemýšlí, jak nejlépe ochránit planetu.
A výsledkem je právě to občasné zaváhání.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 29 říj 2024, 08:12
od adoand
Ja ale napsal, ze mel vetsi sh.t motor 1.2 DPI a nezasekl se. Proste plynule se prehodilo a zrychlovalo se i kdyz pomalu. Kdyz jsem na 1.2 DPI kia preradil, tak neseklo ale sh.tacky pomalu zrychlovalo... tady zasek a pak ohodne zivsi zrychlovani... proto me to znepojilo. Ale kia myslim mela otacky rizene nejak elektronicky...zvedali se
napr. I kdyz jsem jenom bez plynu na 1cku poustel spojku tak zvedala sama otacky aby neskapal motor...tady to nepozoruji.. asi tu je ten rozdil. Ze kia pridala otacky nad uroven toho kolik plynu jsem dal ja aby slo plynule
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 29 říj 2024, 16:37
od i30mpact
Takže si uvědomuješ, že pedál plynu není pevně spojenej se škrtící klapkou. Ty si sice při přeřazení myslíš, že lehce přidáš plyn, aby si udržel zvednuté otáčky, ale tvoje sešlápnutí pedálu je pouze jeden z mnoha vstupů pro řídící jednotku, neznamená to, že motor hned začne táhnout.
Tady vysvětlujou, co se v tom motoru všechno děje při požadavcích na změnu výkonu:
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow (od 25 minuty).
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 29 říj 2024, 17:46
od idam.i
adoand píše: ↑29 říj 2024, 08:12
Ja ale napsal, ze mel vetsi sh.t motor 1.2 DPI a nezasekl se. Proste plynule se prehodilo a zrychlovalo se i kdyz pomalu. Kdyz jsem na 1.2 DPI kia preradil, tak neseklo ale sh.tacky pomalu zrychlovalo... tady zasek a pak ohodne zivsi zrychlovani... proto me to znepojilo. Ale kia myslim mela otacky rizene nejak elektronicky...zvedali se
napr. I kdyz jsem jenom bez plynu na 1cku poustel spojku tak zvedala sama otacky aby neskapal motor...tady to nepozoruji.. asi tu je ten rozdil. Ze kia pridala otacky nad uroven toho kolik plynu jsem dal ja aby slo plynule
Takto sa správa 1,2dpi aj v našej i20ke.
Chce to trocha si zvyknúť.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 29 říj 2024, 18:25
od adoand
Me nezajima teorie kdyz na vsech autach predtim mi to slo hezky
me zajima jestli.je chyba v mem novem hyundai i30, nebo si musim zvyknout na hyundai a prizpusobit se na uplne jine razeni. Jezdil jsem zatim jenom na atmosferach a vsude Ok.
Podival jsem se na video a napr proc to nedela u 1.2DPI na kia? Vzdyt to je stejny motor jenom mensi. Je tam ta elektronika co uridi otacky sama?
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 01 lis 2024, 12:44
od Odjinud
Tak obecně Ti při přeřazování otáčky a rychlost trochu klesnou z principu, to je jasné. Při řazení nahoru, kdy je důležitá celková akcelerace, např. při předjíždění nebo vjíždění na dálnici připojovacím pruhem, je potřeba motor vytočit trochu víc, aby byla rezerva na ten pád otáček při přeřazení a taky, aby auto s vyšším kvaltem nespadlo už do moc nízkých otáček, kdy motor nemá moc sílu. A řadit rychle, to je jasné. Já většinou jezdím 3-4 tis. otáček a nějakej problém s přeřazováním nemám. Když vjíždím připojovacím pruhem na dálnici, tak zásadně na trojku, klidně až do 5 tis. otáček.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 01 lis 2024, 14:59
od idam.i
Mám voľnobeh cca.750 otáčok.Šliapnem na spojku,zaradím jednotku a bez toho aby som sa dotkol plyny mi stúpnu otáčky.Je to vlastnosť.Blbá ale vlastnosť.
Keď si zvykneš,neriešiš.
Re: razeni hyundai i30 zkusenosti
Napsal: 01 lis 2024, 16:11
od mozecek
a co bys cekal? zaradis jednicku, pustis spojku a .. auto ma chcipnout? auto se zarazenou rychlosti na miste stat nemuze a ptze vazi tunu a pul tak potrebuje trosku vic energie, aby se vubec rozjelo - tedy je to naopak zadouci
a v i30 to funguje hezky. Na jednicku se plizi hezky pomalicku a za me velice komfortni. Jiste zkuseny ridic si vhodne otacky podrzi lehkou nohou .. ale kdyz nahodou sverim auto pritelkyni tak je tam hned 1500-2000 otacek a trapi to na spojce s vymluvou ze ma podpatky
a obavam se ze to neni vyjimka