Stránka 1 z 1
1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 03 lis 2024, 00:15
od RADOHUDEC
Ahojte. Mam otazku ohladom motoru 1.5 thdi mhev. Uz niekolko krat som mal stratu tahu. Motor akokeby siel na 3 valce, dunel auto sa cele triaslo. Na plyn nereaguje ziadna kontrolka nesvieti. V podstate pri podradeni uz len spomaluje duni vybruje. Vzdy sa mo to stalo na dialnici. Zacina to tak ze citim ako keby som siel po nerovnostiach po ceste a to vybrovanie sa stupnuje cim viac pridavam plyn.Jedina pomoc je vypnutie a zapnutie motora. Potom ide zas normalne. Stalo sa to niekomu? Mam najazdene 38000 km. V servise sa vyjadrili v zmysle ziadna kontrolka ziadny problem.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 03 lis 2024, 13:43
od Srandista
A napichli to vôbec na diagnostiku? Bo nie všetky chyby nechajú kontrolku rozsvietenú trvalo. Ja som mal misfire na 2. válci, kontrolka mi nesvietila, ale v ECU bola uložená chýba (tzv. pending error), ktorá sa na diagnostike dala načítať a ktorú po oprave museli zmazať.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 03 lis 2024, 19:26
od RADOHUDEC
Ano bolo na diagnostike. Par dni po strate tahu som bol na 3tej prehliadke a vsetko samozrejme ok. Napisal som to aj do protokolu nech to kuknu. Povedali ze nevidia problem.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 21 lis 2024, 09:30
od zafiiik
Ahoj,
Mne sa toto stalo tento týždeň 2x. Vždy, keď som dal viac plyn k podlahe pri predbiehaní na okreske (raz v kopci a raz v miernom kopci).
Nachvíľu zasvietila oranžová kontrolka motora, motor stratil ťah a okolo 2000 ot. a nižšie hrozne vibroval aj pri menšom zošliapnutí plynu. Musel som ho držať okolo 2500 ot. aby sa s tým dalo jet. Skúsil som na minutu vypnúť na parkovisku motor a po naštartovaní to bolo OK.
Mám 1,5TGDi 117kW v automate, r. 2022. Jazdím s ním od februára 2024 a stalo sami to prvý krát.
Mám podozrenie na špatné palivo, tankoval som cez víkend na Myjave na OMV drahší benzín s aditívami. Pravdepodobne tam má malú "výtoč"...
Ak sa to bude opakovať po ďalšom tankovaní, idem do servisu.
Hodne zdaru!
-zaf-
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 21 lis 2024, 22:59
od petzl62
Stále stejná písnička a závada. Vadná cívka(cívky), svíčka(svíčky). Výměna na záruku. Tedy pokud nemáš najeto hafo kilometrů.
Nechápu, že jestě teď, kdy už se o tom opravdu veřejně ví, jsou servisy, kde s tím dělají problémy.
A myslím si, že technik- mechanik to i umí nasimulovat za jízdy i na místě, aby se to kuře rozsvítilo a pak diagnostika a je to tam zapsané. Ale to by museli chtít
Spíš je zajímavé, že to v paměti nezůstane a po vypnutí se to samo smaže. Takže nevypínat motor po rozsvícení kuřete
a závada jde načíst.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 22 lis 2024, 16:02
od Srandista
Pokial je tam problem s cievkou, a motor spravi misfire, tak tam ta chyba ulozena je, aj ked kura nesvieti a clovek vypne motor. Sam som to tak mal, v servise tu chybu citali az na druhy den a tiez ju tam nasli.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 22 lis 2024, 18:47
od Glock69
Renault mi toto za 15 let udělal dvakrát. Poprvé jsem jel do servisu, ale už nic nenašli. Prý možná cívky... A prostříkli kontakty k civkám... A teď jak začalo sychravo (to bylo i v prvním případě) znovu ztráta výkonu a kuře, tak kontaktol, prostříknout kontakty, a jezdí zase normálně.
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 22 lis 2024, 18:48
od dibarbora
Srandista píše: ↑22 lis 2024, 16:02
Pokial je tam problem s cievkou, a motor spravi misfire, tak tam ta chyba ulozena je, aj ked kura nesvieti a clovek vypne motor. Sam som to tak mal, v servise tu chybu citali az na druhy den a tiez ju tam nasli.
Tiež sa mi to nezdá.. "misfire" dokonca patrí do skupiny chýb, ktoré rozsvietia kontrolku hneď pri prvom výskyte(väčšina chýb rozsvecuje kontrolku až pri výskyte v dvoch jazdných cykloch po sebe) a minimálne niekoľko jazdných cyklov by chyba mala ostať zapísaná ak by sa aj neopakovala. Niekedy mám pocit, ako keby mali v niektorých servisoch zapnutý v diagnostike filter na aktívne chyby.. a tým pádom historické/neaktívne záznamy pre nich neexistujú...
Re: 1.5 tgdi strata tahu
Napsal: 23 lis 2024, 07:46
od zafiiik
Tak mi to spravilo 3. krat, ale uz kontrolka zostala svietiť natrvalo a vyskocila hlaska o chybe riadiaceho systemu a navsteve servisu.
V servise odhalili znamy problem - spatna cievka + vymenili vsetky sviecky. Cievka vymenena v ramci predlzenej zaruky, ale sviecky uz som platil, na tie sa vzťahuje len 2R zaruka.