Stránka 1 z 1

Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0

Napsal: 08 lis 2024, 10:16
od PepaJ
Nemá někdo elektrické schéma nabíjecího okruhu? Inteligentní nabíjení mi akumulátor nabíjí max. na 80% kapacity, což i signalizuje inteligentní start/stop systém, který je při kapacitě akumulátoru pod 80% + další údaje je nefunkční. Nefunkční start/stop systém mi nevadí, ale vadí mi nedostatečné dobíjení akumulátoru. Tento problém byl zde již rozebírán, ale trvalé odpojení systému řízení dobíjení není správné řešení. Každé auto má regulaci (proti přebíjení). Navrhované řešení - zařazení diody do obvodu změní rozhodovací úroveň o min. 0,4 V. Dle mého názoru by bylo potřeba to změnit o max. cca 0,2V, protože napětí akumulátoru při 75% je prý 12,5V. Chtěl jsem zkusit znížit napětí pomocí odporu,ale připojení ampérmetru do obvodu nabíjení způsobí přepálení pojistky AMS ( 10A ). Nevím sice proč, ale je to tak.
Má někdo jiné řešení, případně na jaký proud musí být dimenzovaná dioda.

Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0

Napsal: 08 lis 2024, 12:55
od thaischumi
ale trvalé odpojení systému řízení dobíjení není správné řešení
Proč ne? Trvalé nabíjení kolem 14.3v přebíjet AGM akumulátor nemůže.

Mám odpojený konektor na - pólu jak na i30 tak na tucsonu. V létě trvalé 14.3v, v zimě po startu max 14.6v pak postupně sníží na 14.3v. Žádný problém. Navíc na tucsonu se nebliká, nehlásí žádná chyba.

Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0

Napsal: 08 lis 2024, 13:22
od Maras
Tak tak,mám na dvou autech a no problém.

Re: Inteligentní dobíjení - Bayon 1,0

Napsal: 11 lis 2024, 20:11
od PepaJ
Máte pravdu,že nabíjecí napětí je omezeno. Já mám na 14,35V. Po odpojení - pólu nabíjení mi to hlásí chybu. Zkusím jak to bude fungovat. Přesto, bych raději chtěl změnit rozhodovací úroveň o těch asi 0,2V.