Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Daweo
*
Příspěvky: 33
Registrován: 22 říj 2022, 10:25

Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od Daweo »

Zdravím,

od posledního servisu (počátkem října) pozoruji na autě zvýšenou spotřebu benzínu jak při jízdě ve měste, na okreskách tak na dálnici a zároveň pocitově mi příjde, že čistá jízda na elektriku je významně omezena. Baterka se aktuálně jen vyjimečně nechá vybít do 30%, ale spíše se drží v rozpětí 50-75%. Prý proběhl update battery managementu. Nepozoruje někdo něco podobného?

V podstatě na dálnici sleduji spotřebu o cca 1,5l vyšší, než průměr (dnes jsem jel za 7,2, běžně při klidné jízdě, jako dnes okolo 5-5,5l), ve městě aktuálně jezdím okolo 8-9l a dříve jsem ty trasy zvládal okolo 4,2-5l a okreskovou trasu co jedu okolo 4-5l tak byla taktéž za 6,5l....
Na dálnici jsem si všiml i podivného chování elektromotoru, kdy spadl výkon elektromotoru a chvíli byl na nule, což při procházení starších fotek nenastalo a graf nesel pod 5kw. Od servisu bylo 3x dotankovano na stejne benzince + ujeto cca 2100km.

Zároveň se mi neresetuje AC (konečně i týden zůstane tak, jak jsem auto opustil) a stejně tak i zůstane vybraná obrazovka mezi budíky a taktéž kamera se nevypíná po pár hodinách, ale jede dlouhodobě.

Předem díky za reakci.
Přílohy
5.jpg
5.jpg (119.56 KiB) Zobrazeno 194 x
4.jpg
4.jpg (166.17 KiB) Zobrazeno 194 x
3.jpg
3.jpg (111.79 KiB) Zobrazeno 194 x
2.jpg
2.jpg (128.75 KiB) Zobrazeno 194 x
1.jpg
1.jpg (108.7 KiB) Zobrazeno 194 x
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8155
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od Mexican »

dovodom zvysenej spotreby je fakt, ze je zima. Ak je to tvoja prva, tak rozumiem obavam ale myslim, ze to mas v norme

ja mam tiez u 2WD HEV rozdiel zimaky vs letne. Zalezi este v akom chlade jazdis, ako zahrievas motor a podobne. To sa naucis :-)
Přílohy
Screenshot_2024-11-29-07-24-37-770_de.spritmonitor.smapp_mp-edit.jpg
Screenshot_2024-11-29-07-24-37-770_de.spritmonitor.smapp_mp-edit.jpg (66.22 KiB) Zobrazeno 162 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 188
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od drobcek73 »

Toto, čo popisuješ je "bežná vec" - :hyu: má termomanažment batérie, ktorý v chlade ti nedovolí vybiť batériu pod cca 40 % (tých 30% je skôr na jar). V mojom prpade v lete spaľovák nepracuje v rozsahu cca 25-75%v zime idem na batériu len v rozsahu cca 40 - 70%... Ja som to tu riešil vlani pri mojej prvej zime v týmto hybridným motorom. Nikdy som totiž nemal tak dramatický rozdiel medzi jazdou v zime a v lete (skoro 1,5 l/100 km).
Ako písal Mexican, je to v norme, zvykneš si... :roll:
Takto to mám ja za necelý rok a pol:
Sprit.png
Sprit.png (13.06 KiB) Zobrazeno 145 x
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Daweo
*
Příspěvky: 33
Registrován: 22 říj 2022, 10:25

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od Daweo »

Díky za rychlou reakci,

Auto mám 2 a kousek roku, tak že zimu jsme již spolu zažili včetně zasněženého Slovenska :-)
Je mi jasné, že teplota a zimní pneu mají negativní vliv na spotřebu (jak u spalováku, tak u elektra, tudíž hybrid bude na tom podobně), jen jsem zatím nepozoroval až takovou změnu. Pravdou je, ze teď se orientuji jen pouze podle data tankování, což mi řekne jen něco o tom, či jsem již měl zimáky nebo neměl, teplotu kdy jsem jel to neprozradí....

Ok, tak že budu sledovat dál a budu doufat, že je to jen sezónní zvýšení, a že holt v zimě se elektromotor více šetří :-)

@Mexican & @Drobcek: copak to používáš za aplikaci na sledování spotřeby? Já mám jen mobilní RoadTrip lite.... a přemýšlím, co lepšího použít.
Tucson SMART A/T 4x4 HEV 2022 169Kw Amazon Gray (6l) - hvězdná loď
Volvo s60 A/T AWD 2002 147Kw Sand Gold (12,2l LPG) - prodáno do dobrých (doufám) pacek
Renault Safrane 1993 101Kw Silver - odpočívající na šrotišti, vzpomínky na první auto zůstávají
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20297
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od Axel.Foley »

drobcek tam má obrázek ze Spritmonitor, viz https://www.spritmonitor.de/en/
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8155
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od Mexican »

tiez spritmonitor. Ale u mna to bol screen z mobilnej apky. PC verzia je samozrejme lepsia a prehladnejsia ale PC som nemal na WC ked som pisal svoj prispevok :-D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2243
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od dibarbora »

Argument o ochrane baterky bude podľa mňa pravda tak na 1/4 a 1/2 cesty. Rovnaký ak nie vyšší vplyv bude mať na to termo-manažment spaľovacieho motora. Motor a posádka potrebujú tiež svoj tepelný komfort. Tepelné čerpadlo nie je ani v PHEV tobôž nie pri HEV a otázkou je či to má vôbec elektrický kompresor klimatizácie... aby to aj v lete nevrčalo viac ako je treba. Podmienky prevádzky pre ten motor 1,6TGDi v rámci HEV/PHEV sústrojenstva musia byť doslova drastické, takže nejaké uľahčenie situácie to v zime určite potrebuje...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8155
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od Mexican »

ja ak nie je nejak vlhko tam 80% tras v zimne do -5 odjazdim bez zapnutej ventilacie len s ohrevom volantu a 1/3 vyhrievania sedadiel.

ono tomu hybridu v zime treba vysvetlit, ze si najprv musi ohriat motor a potom moze jazdit na baterku. Takze jedine sport a manualne radenie prvych par kilometrov.

skoda, ze to inzinieri nezvladli za nas, takyto nuteny ohrev by bol vlastne daleko lepsi v zime aj na zivotnost aj na emisie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2243
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Zvýšení spotřeby po servisu - 4x4 HEV (169kw)

Příspěvek od dibarbora »

To "zohriatie".. zámerne píšem v úvodzovkách má totiž ešte jednu neradostnú rovinu...
za zohriaty motor na prevádzkovú teplotu je možné považovať až vtedy keď je zohriaty aj olej... z mojich sledovaní mi vychádza, že to motor v HEV/PHEV sústrojenstve dosiahne snáď až v horúcom lete...

Jeden príklad z mojich pozorovaní (na aute bez MHEV, HEV, PHEV)... údaje odčítané z diagnostiky... žiadne odhady teplomeru.
-vonkajšia teplota 3-4 stupne nad nulou
-auto stálo po 100km ceste cca. 4hodiny
-údaje získané pri spiatočnej ceste
- teploty chladiacej kvapaliny v oboch okruhoch 90-105°C (RJ si to upravuje podľa zaťaženia) dosiahnutá po 8km
- teplota oleja cca. 100°C dosiahnutá až po 20km... aj to pri jazde na horský priechod .. potom kolísala podľa zaťaženia od 80-100°C

Takže pri HEV to reálne veľmi šanca v zime zohriať nie je.... na rozumne krátkej vzdialenosti.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „Tucson III - Motor a převodovka“