Stránka 1 z 1

Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 11 pro 2024, 14:01
od Olda47
Iksáček sloužil věrně a spolehlivě, začal však korodovat v důsledku odbyté opravy, takže už odpočívá na hřbitově mazlíků:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... /207357855

Čest jej nahradit dostala Suzuki Vitara 1.4 Hybrid, Suzuki Swift byl prvním novým autem, takže se kruh uzavřel. Vitara je méně prostorná a praktická,
ale už větší auto nepotřebujeme...po 2000 km mohu jen říct, že se těším na každou jízdu, jede to opravdu hezky :)

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 11 pro 2024, 16:28
od milosh
Vitaru ma soused, ale hybrid pry nefunguje tak jako treba u toyoty, povis o tom vic?

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 11 pro 2024, 17:53
od Olda47
Ta moje Vitara vlastně není plnohodnotný hybrid, je to mild hybrid s ISG (integrated starter generator), startér současně pomáhá (přes drážkový řemen) přímo motoru při rozjezdu a akceleraci z nižších rychlostí a vyhlazuje turbodíry (10 kw/300 ot/min, 50 Nm při 500 ot/min), hlavním účelem má být snížení emisí (jak jinak).Při jízdě bez plynu dobíjí malou lithiovou baterku pod sedadlem spolujezdce (0.38 kWh, 48V), řidící jednotka reguluje stav na bití mezi 40-80% (snaží se spíš o těch 40), prodejci prý mají nařízeno u skladovek jednou za měsíc nastartovat na min. 30 minut aby nedošlo k poškození baterky.Pokud prý jednotka detekuje nízkou kapacitu, tak jednoduše přestane pomáhat :). První start je vždy přes 12V klasický olověný akumulátor (dva startéry?), každý další restart pomocí SS je již z lionky...tak mi alespoň bylo vysvětleno prodejcem.Dobíjí se při jízdě bez plynu rekuperací, která je dost silná a nelze ji regulovat, ale po nějaké praxi už krásně dojíždím do křižovatek a prospívá to i filtru pevných částic.
Záruka na baterku je 5 let nebo 100 tkm, je prý projektována na životnost vozu...( v Německu je znám případ kdy baterka odešla u IGNISU po 200 tkm
a musela být vyměněna. Aktuální cena baterky je prý 74000 kč (doufám, že bude klesat :).
Vitara se aktuálně prodává i jako tzv. "Strong Hybrid", tedy vlasntě full hybrid s atmo 1.5 litru a velkou baterkou pod kufrem (to jsme tedy řekli NE).
Po 2000 km absolutně bez problémů (prodejce: nestudujte to, jezděte :). Pokud Tě zajímají nějaké další zkušenosti, tak se ptej ...

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 11 pro 2024, 19:00
od Mexican
vogo, on sa zbavi jednorozca (jedno z poslednych ix20 dokonca s paradnou atmo 1.6) a kupi si Vitaru s MHEV. Ajajajajaj. No, clovek sa chybami uci :-)

Toz nech ten novy kociar sluzi co najdlhsie bez starosti

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 11 pro 2024, 19:58
od Olda47
Původně jsem si chtěl ix20 nechat "navždy", ale dvakrát nepovedená "oprava", jednou v autorizáku a podruhé u "specialisty karosáře" mě nedala jinou možnost, nějak jsem už nevěřil, že se to na třetí pokus podaří a že to vydrží další léta...a jinak, co je na Vitárce špatného? Povídej...

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 11 pro 2024, 22:16
od Mexican
vitara je super. Len ten MHEV je uplne nanic. To by boli starosti s koroziou tie najmensie trable :-)

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 12 pro 2024, 07:16
od Axel.Foley
Olda47: Přeji hodně radosti a spokojenosti s Vitarou.

Mexican: Řešení hybridu u NX4 taky není 2x šťastné řešení.

Re: Rozloučení s iksáčkem a návrat ke kořenům

Napsal: 12 pro 2024, 07:32
od Mexican
Axel: myslis MHEV alebo HEV/PHEV? Pretoze ano aj u Tuscona bude MHEV pruser. Tie dva dalsie autonomne hybridy asi cosi vydrzia, je vsak fakt ze to nie je uplne level "sadni a jazdi" ako napr u Toyoty. Ja som zatial spokojny, kilometrov je vsak srandovne malo