motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Pepa123
Příspěvky: 6
Registrován: 31 pro 2024, 11:09

motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Pepa123 »

Ahoj, porovnával zde někdo reálně stejný motor 1,5 dpi po snížení výkonu v roce 2024 ? S tím silnějším jsem párkrát jel, vypadá v pohodě (pro mé potřeby) ale se slabší variantou jsem se nesetkal.. Je těch cca 10 kw hodně znát? Vím, krouťák, je snížený jen minimálně, ale.. Nerad bych jel kopec mezi Innsruckem a Mittenwaldem na jedničku :? Ideální, kdo jezdí s oběma typy pravidelně, třeba služebně a střídá je, aby to bylo alespoň trochu objektivní.
Chci koupit novou i 30, ale to snížení výkonu mě mrzí a možná půjdu do staršího, ale silnějšího. Díky za info
P.S. 1.5 dpi je pro mé potřeby ( spousty krátkých pojížděk a studených startů jediný vhodný).
Reklama
 

Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 633
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od mozecek »

Srovnani nemam, ale DPI je v kopcich obecne porod :lol: absence turba a realne pouzitelny vykon od 3000ot ti zpusobi sok hlavne v serpentinach. Do zatacky musis najet pomalu, aby pasazeri nevyleteli dverma, zaradis dvojku, otacky budes mit v nejlepsim pripade na 2000 a nez se vyskrabou ke 3000 tak to trva vecnost a je uplne jedno jak slapes na plyn, pak uz se to sbira hezky. Zaradit jednicku se mi nepodarilo a navic jeji max je u 30kmh a tam to nechces trapit takze si v te zatacce v kopci nijak nepomuzes. Jinak dobry - zvlast na rovinkach - staci to poradne roztocit a ma to i pekny zvuk a rovnej kopec das taky v pohode. Ptze sem se 70kw nejel tak si jen tipnu ze to hlavni orezani vykonu bude ve vyssich otackach a tam ti to bude na klidnejsi jizdu jedno, resp. nejvetsi problem s nizkym vykonem v nizkych otackach bude stejny. Jestli bydlis v horach tak DPI urcite nechces, 2x rocne to nejak zkousnes.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Pepa123
Příspěvky: 6
Registrován: 31 pro 2024, 11:09

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Pepa123 »

Dík za odpověď, na atmosferu jsem zvyklý celý život, měl jsem i podobná auta ( O I 75 kw, Felda, Š130...) a začínal jsem s Renaultem 4 CV, obsah 747 ccm, výkon 15 kW :D .
Jde mi o spolehlivost při těch mých krátkých jízdách, a na to je nepřímý vstřik jediná ( kromě el.) možnost.
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 633
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od mozecek »

Na MPI 75kW mam najezdeno asi 100k (mame v rodine jeste dalsi 2 a obcas s nima jezdim i ted) a 81kW hyundai je v kopcich citelne horsi, navic je citit ze ma "slabsi" konstrukci spojky takze to chce byt citlivejsi pri uvolneni coz ti zase vezme fous casu a to dalsi fous casu kdy padaji otacky. Taky urcite neudrzi ani tolik v tahu v prudkym kopci a plne nalozenym aute / s vlekem kdyz jsi se ptal na Alpy. Na golfu jsem mel starsi prevodovku mozna dokonce stejnou co jsi mel v O1, ale neni v prevodech od Octy2 co jezdim obcas i ted velky rozdil a to zprevodovani tam bylo proste lepsi, tak to v nizsich otackach jelo lepe. Coz je divny - MPI mame 5q a DPI 6q tak mohli udelat dvojku kratkou. I pri rozjezdech je mnojem snazsi protocit kola se starou MPI a nemyslim ze to v icku pobere stabilizace. Ale jelikoz vicemene nemas moc na vyber tak nic nenadelas a nakonec budes spokojeny. Akorat s tema kratkyma jizdama asi jako u vsech novych aut pocitej s dalsi extra peci o baterku.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
dibarbora
*****
Příspěvky: 2331
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od dibarbora »

Niečo málo km som spravil s výkonejším variantom... 81kw.
Potom som si prečítal analýzu stratégie riadenia motora... z toho mi vyplýva, že 99% užívateľov si pri tom 70kw variante nič nevšimne. Rj má totiž škrtiacu klapku otvorenú na 100% už niekde pri 60-70% požiadavke na krutiaci moment/výkon.... takže to čo by vraj mala byť výkonová špička je dosahované len obohatením zmesi.... na to má trpezlivosť málo kto. Predpokladám, že :hyu: pri škrtení sw siahol len na toto obohatenie, takže pocit z auta bude v bežných podmienkach podobný....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odjinud
****
Příspěvky: 1013
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Odjinud »

Podle me to bude +/- stejně duchodcovska kára.

Ad dalnice, na D1 das sestku, na tempomat 135 kmh (realnych) a jede to. Samo, ze kdyz se ti tam v kopci pred tebe navali kamion jedouci stovkou, tak pak radis trojku a potupne se radis do stoupaciho pruhu. Jezdi to jak muj Ford Focus 1,6/74kW pred 20 lety, emise a spotřeba pokrok, vykonove prakticky beze zmen.

Každopádně verze 81 kW se uz nedela a lze tak leda napsat dekovny dopis Uršule von Lejno...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
sao.paulo
*
Příspěvky: 72
Registrován: 02 dub 2021, 13:31

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od sao.paulo »

Pepa123 píše: 31 pro 2024, 11:30 Ahoj, porovnával zde někdo reálně stejný motor 1,5 dpi po snížení výkonu v roce 2024 ? S tím silnějším jsem párkrát jel, vypadá v pohodě (pro mé potřeby) ale se slabší variantou jsem se nesetkal.. Je těch cca 10 kw hodně znát? Vím, krouťák, je snížený jen minimálně, ale.. Nerad bych jel kopec mezi Innsruckem a Mittenwaldem na jedničku :? Ideální, kdo jezdí s oběma typy pravidelně, třeba služebně a střídá je, aby to bylo alespoň trochu objektivní.
Chci koupit novou i 30, ale to snížení výkonu mě mrzí a možná půjdu do staršího, ale silnějšího. Díky za info
P.S. 1.5 dpi je pro mé potřeby ( spousty krátkých pojížděk a studených startů jediný vhodný).
Být tebou, tak si tady pročtu témata, která se týkají výměny katalyzátoru. Sice jsem tu (zatím) nezaregistroval tento problém přímo u 1.5 DPI, ale u starších atmosfér i bez LPG to je průšvih. Naposled to tu někdo řešil a cenovka byla 100t. Kč (náhradu za nižší cenu nemá smysl montovat). Má se za to, že katalyzátoru nedělají dobře právě studené starty/krátké jízdy/vytáčení motoru zastudena.
Osobně by mě zajímalo, jestli už někdo měl u 1.5 Dpi problém s katalyzátorem. Ti, co jezdí delší trasy a mají velký nájezd, budou v pohodě. Ale ti, co jenom popojíždí a už najeli přes 100t.km?
i30 kombi, 1.5DPi Smart, kufr XXL, 2021
Z.ED
Příspěvky: 6
Registrován: 23 čer 2024, 15:31

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Z.ED »

Tata ma 2024 81kw kupovanou na jare, ja po faceliftu. Oba 1.5 DPI Hatchback .. realne rozdil nepoznam. Snizeni vykonu se nejspis deje nekde v nejvyssich otackach.
i30 hatchback 2024 FL, 1.5 DPI Style

ex:
Ford Focus mk II. 74kw
Skoda Felicia 1.3 MPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2331
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od dibarbora »

sao.paulo píše: 31 pro 2024, 22:53
Být tebou, tak si tady pročtu témata, která se týkají výměny katalyzátoru. Sice jsem tu (zatím) nezaregistroval tento problém přímo u 1.5 DPI, ale u starších atmosfér i bez LPG to je průšvih. Naposled to tu někdo řešil a cenovka byla 100t. Kč (náhradu za nižší cenu nemá smysl montovat). Má se za to, že katalyzátoru nedělají dobře právě studené starty/krátké jízdy/vytáčení motoru zastudena.
Osobně by mě zajímalo, jestli už někdo měl u 1.5 Dpi problém s katalyzátorem. Ti, co jezdí delší trasy a mají velký nájezd, budou v pohodě. Ale ti, co jenom popojíždí a už najeli přes 100t.km?
Môžeš byť bez obáv... toto má :hyu: určite "ošéfované" aby to vydržalo aspoň záruku... a isto to dá aj tých 100tkm... potom sa uvidí. Ono pri krátkych jazdách by sa opotrebenie nemalo počítať na kilometre ale na motohodiny prevádzky... potom by aj to zaťaženie katalyzátora dostalo trochu iný rozmer..
Kolega pri poctivej mestskej premávke zo sídliska na sídlisko (len občas dlhší výlet a v ideálnom prípade raz v roku HR) riešil katalyzátor na Tucsone 1,6GDI po 8 rokoch a cca. 120tkm...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Pepa123
Příspěvky: 6
Registrován: 31 pro 2024, 11:09

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Pepa123 »

Díky všem za názory, půjdu tedy do toho, co bude výhodnější... Ojetá a málo jetá, 2-4 roky stará jsou "skoro "stejně drahý jako nový... Pokud by se povedla dobrá koupě, dám starší, ale určitě III kovou po faceliftu s 1.5 motorem. A když ne, tak trochu připlatím a bude nová 8)
petasek
Příspěvky: 2
Registrován: 06 led 2025, 14:17

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od petasek »

S 81 kw mám najeto asi 50 000 km, s 70 kW zatím cca 4 000 km. Při běžné jízdě 70 kW jakoby reagovalo lépe na plyn mezi 2000 - 3500 ot.
81 kW trošku lépe táhne od cca 5000 ot. do omezovače. Jinak se rozdíl ani nepozná. Možná 81 trošku tišší.
Spotřebu má 81 menší cca o 0,5 l (od začátku). To ale uvádějí i v tech. popisu, stejně jako větší emise - což nechápu.
Některé tech. popisy u 1,5 DPi 70 kW tam mají omylem spotřeby a emise z 1.0 turbo.
willy50
****
Příspěvky: 1144
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od willy50 »

Odjinud píše: 31 pro 2024, 21:03 Podle me to bude +/- stejně duchodcovska kára.

Ad dalnice, na D1 das sestku, na tempomat 135 kmh (realnych) a jede to. Samo, ze kdyz se ti tam v kopci pred tebe navali kamion jedouci stovkou, tak pak radis trojku a potupne se radis do stoupaciho pruhu. Jezdi to jak muj Ford Focus 1,6/74kW pred 20 lety, emise a spotřeba pokrok, vykonove prakticky beze zmen.

Každopádně verze 81 kW se uz nedela a lze tak leda napsat dekovny dopis Uršule von Lejno...
Proč proboha bych se měl řadit do stoupacího pruhu? To vozíš 3 tlouštíky a 300kilo v kufru?
A jak jinak by to mělo jet ve srovnání s fofo 1.6/74kW? Výkon stejný, objem stejný, váha stejná (skoro, skoro, skoro)
Souhlas s kritikou bruselských zmetků!
Odjinud
****
Příspěvky: 1013
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Odjinud »

Ok, tak ne vylozene do stoupaciho, ale pravyho. A to zas jo. Proste do kopce to nezrychluje, leda bych tam ve 120 daval trojku.

Ad ten Ford, tam je mezi tema motorama cca 23 let, tak bych nejakej pokrok cekal. Konkretne ve vykonu per objem. No bohuzel prakticky nic. Pokrok je v emisich, coz je mi, s prominutim, na nic, a trochu ve spotrebe.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 535
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od Vysous »

Pokrok v emisích ti s prominutím na nic není. Kdo myslíš, že dýchá nejvíc spalin s tvýho vlastního auta? Neříkám, že zrovna mezi Focusem a 1.5DPI je znatelnej rozdíl, ale lidi si často neuvědomí, že největší příjemce škodlivin z výfuku je ten kdo nad ním 100% času provozu auta sedí přikurtovanej.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
motorol
***
Příspěvky: 786
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: motor 1,5 dpi 81kw vs 70 kw

Příspěvek od motorol »

Pokrok je očekáván v čem? Je to nejzákladnější motor a jeho volba je jen na tobě. No a 3 je hezká rychlost, i na ni to jede a je v aute na to aby se používala :wink:
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“