Stránka 1 z 1

I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 02 led 2025, 20:10
od Lada_BV
Mám I10 2019 a na mínusovém kontaktu baterie je elektronická kostka s popisem:
IBS 200X, 37180-B9000, HW.SW : 1.1, H00095984, HW: 28/11 SW: 7.0
Je to "inteligentní" dobíjení?
Řeším v souvislosti s odchodem akumulátoru do věčných lovišť.
Auto jsme koupili na popojíždění, tedy krátké trasy.
20250102_182935 (1).jpg
20250102_182935 (1).jpg (100.13 KiB) Zobrazeno 272 x

Re: I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 02 led 2025, 21:17
od dibarbora
áno je to "inteligent battery sensor"... máš tam rekuperačné nabíjanie ISG.

Re: I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 02 led 2025, 21:22
od mozecek
popis senzoru IBS200x mas treba tu
https://www.dalix.cz/eshop/bateriovy-he ... x-12v.html

jetli byla otazka zda je ta krabicka "inteligentni dobijeni" tak na to je to moc pitomy :) a baterku ti to na 99% primo nezabilo, o zivote baterky rozhodl nejaky centralni mozek .. a to 1% je moznost ze mu tahle krabicka hlasila spatne hodnoty, nicmene jestli ti vydrzela 5 let na kratkych trasach tak to jsi na tom mozna jeste dobre a oproti jinym nestastnikum i o 100%

jestli jsi se ptal na to zda mas v aute inteligentni dobijeni tak ano

Re: I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 04 led 2025, 13:16
od Lada_BV
Ano,
baterku to nezabilo, ale určitě jí to pomohlo dodělat.
Je mi jasné, že při denních trasách do 15 km a častém startování to alternátor nezvládne dobít.
Baterku jsem samozřejmě pravidelně dobíjel a proto asi vydržela 5 let.

U Tucsona mám ověřené, že inteligentní dobíjení to pere do baterky hlava nehlava a když doma dobiju baterku, tak pak jede z baterky.
To se mi nelíbí a baterka zbytečně trpí. U Tucsona mám inteligentní dobíjení odpojené a ověřené, že dobíjí za jízdy na cca 14,4V a chybu to nehlásí. :D

Jak bude v I10 nová baterka, tak to prostě nechám odpojené a budu sledovat jak dobíjí.

Za mě ISG zbytečně namáhá baterku, alternátor a elektroniku.
Příklad: Doma u Tucsona nabiju baterku na teoretických 100%, pak vyrazím na hory. Auto nechám týden v mrazu na parkovišti a spoléhám, že baterka je nabitá téměř na 100%. No jo, ale ISG zajistí, že při příjezdu na hory má baterka např. 75%. Dále něco zmizne samovybíjením, něco studenou baterkou a auto snad nastartuje. Není to za mě ideální stav. [-X Skvělé je, že většina řidičů to netuší a jsou v pohodě. :D

Re: I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 04 led 2025, 20:38
od mozecek
Tech 14.4V jsi meril multimetrem nebo nejakou hrackou do zasuvky zapalovace? treba moje i30 dava 14.25V a to je celkem bida .. teda s vyrazenym ISG jinak to bylo vetsinou 13.8 a pak chvilema 15 coz bylo jeste horsi a samozrejme ji nenakrmilo do plna. Od jeziska sem dostal startovaci powerbanku, ptze se nechci dockat stavu ze po tydnu nenastartuju. Resp stat se to muze ale v danou chvili chci mit okamzite reseni.

Re: I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 04 led 2025, 20:55
od Maras
Měli jsme i10 od novoty rok 2016, než jsme ji vyměnili za novou. Nikdy nebyla na dobíječce, ale vesměs delší trasy a hlavně jezdila na zapnuté potkávací světla, né na denní svícení a výdrž 8 let a 100 tisíc km bez problému.

Re: I10 - inteligentní dobíjení

Napsal: 04 led 2025, 21:05
od Lada_BV
Ano, 14,4V jsem měřil multimetrem na baterce.
Ta čínská sranda do zapalovače ukazovala 14,6V.
Na měření kolísání napětí při funkčním inteligentním dobíjení to stačí, ale na přesné měření je to samozřejmě k ničemu.