Stránka 1 z 2

1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 16:51
od lukagor
Ahoj, chtěl jsem si koupit ojetého tucsona 1.6 crdi mhev smart dct (2021), ale různě jsem se dočetl, že je tam problém s motorem, že se tam z intercooleru dostane voda a pak je motor na odpis. Dokonce tam bylo, že technici radí to auto co nejdříve prodat.

Je to pravda a měl bych se tomu autu vyhnout a nebo je to jinak? Díky za názory.

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 17:29
od Mr. HYUNDAI
Vyhnout, a to velkým obloukem :!:
Za prvé - jak zmínil technik - nasátí ledu z intercooleru a motor po smrti.
Za druhé - průniky oleje do chladící kapaliny - prasklinami v bloku...
Za třetí - u motorů s MHEV problémy s klikovou hřídelí - elektromotor je mimo osu kliky, působí tedy "stranou" - kliky se zadíraly.

A pak obvyklé radosti moderních dieselů - DPF, čidla (je jich tu 10 nebo 11), systém SCR...

Já se naštěstí už všech aut s motory 1,6 CRDi U3 zbavil :D/ .

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 18:21
od idam.i
Lukagor určite si pohľadaj s inou motorizáciou 🙏

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 18:40
od dibarbora
Pamätaj jedno pravidlo... moderný diesel prinesie benefity prvému majiteľovi v záruke... s blížiacim sa koncom záruky/po konci záruky je to už len draho kúpené a drahé riziko....
Toto platí pri všetkých značkách, pričom pri ázijských značkách si to treba vynásobiť aspoň dvomi.

Ak hľadáš jazdený Tucsom NX4, tak by som výber obmedzil na motor 1,6TGDi bez akejkoľvek elektrifikácie... takže aj bez MHEV (spĺňa len motor 110kW). Táto podmienka Ti vylúči aj DCT prevodovku (čo tiež nie je hitparáda v podaní od :hyu: ). A pre pokoj duše (ak to životne nepotrebuješ), tak by som sa vyhol aj 4WD...

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 19:38
od Mexican
.. no a nie je potom lepsie vyhnut celkovo sa aj Tucsonovi? znie to tak :-)

nehovorim, ze 110kw je malo, ale predsa je to len stodola

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 19:59
od Mr. HYUNDAI
Tak když si projdeš testy jednotlivých motorizací NX4 tady na fóru, tak jsme se vlastně shodli, že právě základní motorizace je ta nejpovedenější :wink: .
Fanoušek NX4 nejsem ani v nejmenším, ale uniknout jsem jim ve "flotile" nemohl. Mám jich tam tuším 5 a všechny jsou 110 kW v manuálu bez MHEV :mrgreen: .

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:08
od Mexican
tak ono je tu malo majitelov, co ma realne nalietane cisla, kde ja ako kilometrovy skeptik poviem, okay to su uz skusenosti k nezaplateniu :-)

pisal som si s jednym panom - ma 2021, 4x4, HEV .Momentalne 102 000km. Okrem vymeneho egr na zaruku vsetko v cajku. v 90k nechaval menit olej v A/T inak doporucena udrzba. Taha s tym karavan. Ono asi ako vsetko - motorizaciu si clovek musi vybrat podla toho k comu auto potrebuje. A ak nie je uplny mimon, vela problemov sa tak nejak ... neprihodi.

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:29
od idam.i
No pokiaľ chce automat v nafte,má to tažké.🙆‍♂️🤷‍♂️

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:30
od Mr. HYUNDAI
Tesat do kamene - vybrat si motorizaci (doplním vůbec auto jako takové) podle toho, k čemu to dotyčný potřebuje!
Za těch víc jak 30 let co se kolem aut motám je to pořád ta nejdůležitější a přitom ta nejpodceňovanější otázka ](*,) .

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:30
od Mr. HYUNDAI
idam.i píše: 06 led 2025, 20:29 No pokiaľ chce automat v nafte,má to tažké.🙆‍♂️🤷‍♂️
Pak ne Hyundai / KIA U3.
To je z tohoto pohledu snadné.

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:33
od idam.i
A čo farba?!
Tá nie ?? :shock:

Je to čím ďalej tým tažšie.Aký motor,aká prevodovka?
Spôsob užívania? A ešte aby aj bolo k svetu!
Ozaj nič ľahké. :(

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:34
od lukagor
Dobře, poraďte prosím. Auto potřebuju na dojíždění do práce 2x týdně po dálnici 70km tam a 70km zpět. Dosud jsem měl Mondeo 1.8tdci 2007. Chci automat.

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:35
od dibarbora
Mexican píše: 06 led 2025, 19:38 .. no a nie je potom lepsie vyhnut celkovo sa aj Tucsonovi? znie to tak :-)

nehovorim, ze 110kw je malo, ale predsa je to len stodola
Pri jazdenom aute platí pravidlo.. čo tam nie je, nemôže sa pokaziť. No a autor vlákna poškuľuje po aute zo začiatku výroby... takže do 1,5roka je už definitívne po záruke, na kulanciu môže úplne zabudnúť.

Takže to nie je vôbec o tom, že vynechať Tucson... len rozumne vybrať techniku. Tých 110kW tomu autu v pohode stačí, je to o parník lepší pohon ako mal tucson TLE ten základ 1,6GDI. Na okreske s tým bezpečne predbehneš a na diaľnicu to v pohode stačí. Žerie to primerane... dokonca aj vlečku to dôstojne zvládne. Načo zbytočne pokúšať osud napr. aj s takým HEV čo máš ty... čo sú 2 agregáty v jednom, pričom všetko je tam spravené maximálne zložito.

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:44
od dibarbora
lukagor píše: 06 led 2025, 20:34 Dobře, poraďte. Auto potřebuju na dojíždění do práce 2x týdně po dálnici 70km tam a 70km zpět. Dosud jsem měl Mondeo 1.8tdci 2007. Chci automat.
Keď odmyslím, že na diaľnicu je Ti je automat na dve veci...
Tak budeš musieť loviť v inom revíre... automat buď meničový, prípadne DCT s mokrými spojkami, alebo hybrid s eCVT.. takže niečo z VW group, Ford, Toyota...

Re: 1.6 crdi mhev smart dct

Napsal: 06 led 2025, 20:47
od idam.i
lukagor píše: 06 led 2025, 20:34 Dobře, poraďte prosím. Auto potřebuju na dojíždění do práce 2x týdně po dálnici 70km tam a 70km zpět. Dosud jsem měl Mondeo 1.8tdci 2007. Chci automat.
Keď nafta,tak možná motor 2,0TDI a prevodovka dq381.Nie som si na 100% ,ale asi Seat Ateca či Karoq.
https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000614 ... ozena-zver