Tempomat si sám přeřazuje

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
herkulo28
**
Příspěvky: 333
Registrován: 16 kvě 2010, 17:14
Bydliště: L. Mikuláš

Tempomat si sám přeřazuje

Příspěvek od herkulo28 »

Nestretol sa s tým niekto? Idem po dialnici 130km/h tempomat pridáva/uberá tak,že to je až nepríjemné. Normálne cuká. Slabší kopček a zničoho nič si pri 130ke podradí na 6 a hneď na to 7 atď.
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 7DCT PREMIUM 104kW/141k Thunder Grey
Hyundai i30CW COMFORT 1,6 CRDi VGT,85/116,6 st. manuál
Ford c-max 2.0 TDCi 100kW
Škoda Fabia combi 1.4 MPi
Fiat Tipo 1.9 TD (FIAT: Fehler In Allen Teilen = Chyba v každom diely)
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2289
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Tempomat si sám přeřazuje

Příspěvek od milosh »

Upravil jsem tvuj prispevek, my tady mluvime slusne, tak to taky prosim dodrzuj.

Co se tyce tempomatu, nevim, co je na tom divneho. Nastavis si rychlost a on se ji snazi dodrzovat za kazdou cenu, samozrejme se to pak ukaze na spotrebe. Sam mam overeno na 2 autech, ze cesta Praha - Brno se zapnutym tempomatem po celou dobu a naopak s tim, kdyz jej "pod kopcem" vypnes, je rozdil ve spotrebe treba cely litr paliva.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20370
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tempomat si sám přeřazuje

Příspěvek od Axel.Foley »

herkulo28 píše: 14 led 2025, 21:09 Nestretol sa s tým niekto? Idem po dialnici 130km/h tempomat pridáva/uberá tak,že to je až nepríjemné. Normálne cuká. Slabší kopček a zničoho nič si pri 130ke podradí na 6 a hneď na to 7 atď.
Tempomat bude podřazovat při nedostatku výkonu a, naopak, řadit nahoru při jeho přemíře. Zde se evidentně nedokáže rozhodnout, zda málo nebo moc.

Napadlo mně 5 možností:
- přehrání SW v servisu při servisní prohlídce (SW kvůli ekologii "vylepšil" mapu motoru)
- řídící jednotka se loučí
- přiucpané sání (málo vzduchu, motor nemůže dýchat)
- umírající turbo

Pátá možnost je "jiné". Bylo auto na diagnostice?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5139
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Tempomat si sám přeřazuje

Příspěvek od petzl62 »

Je to bolest tempomatu u DCT převodovky koncernu H/K.
Je dokonce snad nějaká aktualizace software tempomatu u DCT, jestli platí i pro tuhle motorizaci, nevím.
Já nejen, kvůli tomu tempomat používám minimálně, nebo když už, tak si- jemu pomůžu pádly pod volantem. Druhý důvod je ten, co popisuje milosh. Bez tempomatu, daleko nižší spotřeba.

Ale souhlasím naprosto s tím, že je to krajně nepříjemné. Přitom u předminulého auta i30 PD s adaptivním tempomatem to byla jedna báseň. Přesto, jsme jej používal minimálně.
CUPRA Formentor 1,5TSI, 110kW- 2023 matná petroleum
6,9l/100km
Aktuálně 40000 km
Olej: Ravenol 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20370
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tempomat si sám přeřazuje

Příspěvek od Axel.Foley »

Axel.Foley píše: 15 led 2025, 11:42
herkulo28 píše: 14 led 2025, 21:09 Nestretol sa s tým niekto? Idem po dialnici 130km/h tempomat pridáva/uberá tak,že to je až nepríjemné. Normálne cuká. Slabší kopček a zničoho nič si pri 130ke podradí na 6 a hneď na to 7 atď.
Tempomat bude podřazovat při nedostatku výkonu a, naopak, řadit nahoru při jeho přemíře. Zde se evidentně nedokáže rozhodnout, zda málo nebo moc.

Napadlo mně 5 možností:
- přehrání SW v servisu při servisní prohlídce (SW kvůli ekologii "vylepšil" mapu motoru)
- řídící jednotka se loučí
- přiucpané sání (málo vzduchu, motor nemůže dýchat)
- umírající turbo

Pátá možnost je "jiné". Bylo auto na diagnostice?
Jen doplním - to za předpokladu, že se to objevilo náhle. Jestliže tempomat cuká od začátku, viz příspěvek od petzl62.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „Tucson 2015- Elektronika“