opakovaně vytržené kliky dvěří -vada z výroby?
Napsal: 16 led 2025, 10:41
Ahojte,
bohužel po cca 4,5letech relativní spokojenosti v užívání i30 PDE ('2020 1,4l MPI model, z Nošovic) začínám být trochu rozladěný z kvality některých prvků karoserie Před pár dny moje žena při otevírání zadních dveří vyrvala kliku dveří. Pravda, auto bylo zrovna po mrznoucím mrholení trochu namrzlé, takže otevírání dveří šlo trochu víc ztuha. Ale už to byl celkově druhý případ. V předešlém případě jsem kliku vytrhnul sám u dveří spolujezdce v letním období jen tím, že jsem za ní trochu víc zabral v momentě, kdy auto bylo (omylem) zamčené. V autorizovaném servisu mně řekli, že o tomhle vědí, že jim s tím majitelé těchhle i30 "občas" chodí, ale stejně jsem si opravu v záruce zacáloval sám, bo údajně "mechanické poškození" nekryté zárukou...
Dotaz: máte někdo zkušenost s nějakou vylepšenou verzí kliky na i30 PDE? Jsem si totiž takřka stoprocentně jistý, že při téhle kvalitě org. klik (zjevně jen ABS plast uvnitř) postupně zničím všechny kliky dveří u auta a často v nejnejvhodnější momenty, kdy člověk spěchá a fakt nemá čas sbírat vypadlé části kliky na zemi jak idiot z komedie
Na ali jsem našel třeba tohle, ale nevím, jestli ten chrom není náhodou jen zvnějšku kliky pro estetiku, tj. že by reálný přínos pro vyztužení vnitřku kliky nebyl žádný:
https://www.aliexpress.com/item/4000804 ... ry_from%3A
Smutný je, že jako předchozí uživatel staré (dobré) Lantry RD a i20 PB se mně s klikami ani v drsných zimách (-30° na Horské Kvildě atd.) nikdy nic takového nestalo. A to i při vědomí, že zrovna taková Lantra RD ('2000) dveřní kliky taky neměla zrovna bytelný (už tehdy oproti koncernu docela shit). To už natolik šetří, že ani vnitřní nejnamáhanější části klik neudělají z kovu?!
bohužel po cca 4,5letech relativní spokojenosti v užívání i30 PDE ('2020 1,4l MPI model, z Nošovic) začínám být trochu rozladěný z kvality některých prvků karoserie Před pár dny moje žena při otevírání zadních dveří vyrvala kliku dveří. Pravda, auto bylo zrovna po mrznoucím mrholení trochu namrzlé, takže otevírání dveří šlo trochu víc ztuha. Ale už to byl celkově druhý případ. V předešlém případě jsem kliku vytrhnul sám u dveří spolujezdce v letním období jen tím, že jsem za ní trochu víc zabral v momentě, kdy auto bylo (omylem) zamčené. V autorizovaném servisu mně řekli, že o tomhle vědí, že jim s tím majitelé těchhle i30 "občas" chodí, ale stejně jsem si opravu v záruce zacáloval sám, bo údajně "mechanické poškození" nekryté zárukou...
Dotaz: máte někdo zkušenost s nějakou vylepšenou verzí kliky na i30 PDE? Jsem si totiž takřka stoprocentně jistý, že při téhle kvalitě org. klik (zjevně jen ABS plast uvnitř) postupně zničím všechny kliky dveří u auta a často v nejnejvhodnější momenty, kdy člověk spěchá a fakt nemá čas sbírat vypadlé části kliky na zemi jak idiot z komedie
Na ali jsem našel třeba tohle, ale nevím, jestli ten chrom není náhodou jen zvnějšku kliky pro estetiku, tj. že by reálný přínos pro vyztužení vnitřku kliky nebyl žádný:
https://www.aliexpress.com/item/4000804 ... ry_from%3A
Smutný je, že jako předchozí uživatel staré (dobré) Lantry RD a i20 PB se mně s klikami ani v drsných zimách (-30° na Horské Kvildě atd.) nikdy nic takového nestalo. A to i při vědomí, že zrovna taková Lantra RD ('2000) dveřní kliky taky neměla zrovna bytelný (už tehdy oproti koncernu docela shit). To už natolik šetří, že ani vnitřní nejnamáhanější části klik neudělají z kovu?!