Stránka 1 z 1
Tucson 2024
Napsal: 24 bře 2025, 16:36
od Risa01
Zdravím všechny...Chtěl bych jen popsat zrůdnost namontování filtru DPF i do benzínových aut.... v rámci zelené ideologie a snížení emisí toto nařídila EU. Každých cca 1000km vám vyskočí hláška " nezastavujte, probíhá regenerace DPF filtru." Místo, abych jel domů, musel jsem na dálnici a najet o 26km víc, aby se filtr vypálil. Jinak hrozí, zanesení a servis ...musí se jet ideálně prý na 3.5t/ot, takže 130km/h na 5st. ...To je šílené....Jezdí se zbytečně km navíc, aby bylo čistější ovzduší...

Re: Tucson 2024
Napsal: 24 bře 2025, 16:48
od Mexican
zdravim tiez, mas to v zlom vlakne. To je vec prva.
vec druha je ze v benzinovej motorizacii urcite nemas DPF (pac to D stoji pre diesel), mas tam GPF
Skutocne sa kazdych 1000km filter nevypaluje. Mam doma dve auta s TGdi (1.0 v Stonicu, ktory jazdi casto smrtelne kratke trasy a 1.6 v HEV v pred FL Tucsone) - obe auta cca 31 000km a nutena regeneracia neprebehla ani raz. Asi robis nieco zle alebo to ma poruchu. V pripade jedna treba zmenit navyky, v pripade dva to treba riesit s autorizakom v ramci zarucnej opravy
Re: Tucson 2024
Napsal: 24 bře 2025, 19:28
od Mr. HYUNDAI
Umístění napravil milosh - díky Ti
GPF principielně funguje zcela odlišně než DPF. Primárně se vypaluje kyslíkem. Pokud máš ve zvyku místo brždění motorem (tedy se zařazeným kvaltem jet bez plynu - což je přesně ta situace, kdy do motoru nejde žádný benzín, prochází pouze vzduch, a právě v tuto dobu je vypalován GPF) "plachtit" na volnoběh na neutrál, tak je nutno tento zvyk změnit.
Taky jsme na jednom Tucsonu tento problém měli. Kolegyně mi předvedla svůj styl jízdy a bylo jasno. Zákaz plachtění na neutrál a problém zmizel

.
Re: Tucson 2024
Napsal: 24 bře 2025, 20:41
od dibarbora
Ako už bolo napísané vyššie @Mexican a @Mr. Hyundai...
V prvom rade si treba spraviť interný audit ako s tým jazdím.. potenciálne chyby pri používaní si mal napísane..
V princípe je systém GPF celkom "blbuvzdorný" a začne sa sťažovať až pri skutočne dlhodobom nevhodnom používaní (1km na studeno tam a potom späť.. apod.).
Mám cez zimu overené, že aj po 3 týždňoch prevádzky (5km ráno a 2+3km poobede), pri teplotách okolo nuly RJ ešte kontrolku nerozsvietila aj keď už bolo poznať na výkone upchaté GPF.
Re: Tucson 2024
Napsal: 25 bře 2025, 11:39
od Axel.Foley
Risa01 píše: ↑24 bře 2025, 16:36
Zdravím všechny...Chtěl bych jen popsat zrůdnost namontování filtru DPF i do benzínových aut.... v rámci zelené ideologie a snížení emisí toto nařídila EU. Každých cca 1000km vám vyskočí hláška " nezastavujte, probíhá regenerace DPF filtru." Místo, abych jel domů, musel jsem na dálnici a najet o 26km víc, aby se filtr vypálil. Jinak hrozí, zanesení a servis ...musí se jet ideálně prý na 3.5t/ot, takže 130km/h na 5st. ...To je šílené....Jezdí se zbytečně km navíc, aby bylo čistější ovzduší...
Právě jsi objevil teplou vodu. Brečíš hezky, ale na špatném hrobě.
Ostatní již bylo napsáno výše.
Re: Tucson 2024
Napsal: 25 bře 2025, 15:00
od Risa01
Děkuji za odpovědi. Za překlep DPF se omlouvám

. Je pravda, že jsem zatím moc delších tras neabsolvoval. Jezdím denně do práce, ale pouze do 15km tam a zpět. Musím to sem tam protáhnout. Nicméně je třeba lepší kupovat natural 100, nebo přidávat aditiva?
Díky
Re: Tucson 2024
Napsal: 25 bře 2025, 15:11
od Mr. HYUNDAI
Motoru tím neublížíš, ale nejpodstatnější je způsob jízdy, tedy neplachtit na neutrál. Stačí dojíždět ke křižovatkám se zařazeným kvaltem a z kopce též

.
Re: Tucson 2024
Napsal: 26 bře 2025, 05:21
od hudyss77
Mám cca 50tis najeto a ještě jsem to neviděl. Ale jezdím přesně tak jak se píše nahoře, bo vím jaký je princip vypalování. Jo a ani jednou auto nejelo na Eco režim.
Re: Tucson 2024
Napsal: 27 bře 2025, 12:29
od m4r3k_sk
velmi jednoducha rada nepouzivaj predvoleny ECO rezim... hned to prepni na NORMAL alebo SPORT vtedy auto krasne brzdi motorom aj ked sa blizis na krizovatke k semaforu.. a tym vypalujes vzduchom GPF filter
spatne len mozem povedat ze ked som na zaciatku jazdil ECO, casto som mal jazdy kedy akoby auto bolo ovela lenivsie a prebiehala asi udrzba filtra (ale bez tej hlasky) a spotreba stupla aj o liter..
ked jazdim na NORMAL k tomu stavu som sa uz viac krat nedostal a auto je ovela sviznejsie a spotreba cca 6,5 max 7...
Re: Tucson 2024
Napsal: 28 bře 2025, 08:13
od Zdeněk_
m4r3k_sk píše: ↑27 bře 2025, 12:29
velmi jednoducha rada nepouzivaj predvoleny ECO rezim... hned to prepni na NORMAL alebo SPORT vtedy auto krasne brzdi motorom aj ked sa blizis na krizovatke k semaforu.. a tym vypalujes vzduchom GPF filter
spatne len mozem povedat ze ked som na zaciatku jazdil ECO, casto som mal jazdy kedy akoby auto bolo ovela lenivsie a prebiehala asi udrzba filtra (ale bez tej hlasky) a spotreba stupla aj o liter..
ked jazdim na NORMAL k tomu stavu som sa uz viac krat nedostal a auto je ovela sviznejsie a spotreba cca 6,5 max 7...
Toto mě zaujalo. To je pouze tvůj názor nebo opravdu v ECO režimu je čištění GPF méně účinné? Já jezdím hlavně v ECO, protože jsem liný přepínat na NORMAL a auto motorem normálně brzdí dle mého názoru. Že se zdá auto línější v ECO, to souhlasím, dle mého je to nastavením v tomto režimu a s GPF to nemá nic společného jsem myslel. Děkuji
Re: Tucson 2024
Napsal: 28 bře 2025, 08:57
od Birdr
Jde asi o to, že v ECO auto častěji plachtí a tím pádem neregeneruje.
A ano, "línější" je proto, že je tak nastaveno pro tento režim.
Já jezdím nejčastěji na Sport a když jsem v rámci seznamování se s autem zkoušel jezdit i na ECO, tak jsem, mimo jiné, zjistil, že na ECO mám větší spotřebu, jak na Normal. Při běžné jízdě. I s tím "slavným" plachtěním.

SPORT používám hlavně proto, že auto řadí ve vyšších otáčkách a celkově udržuje motor ve vyšších otáčkách, často ani nezařadí za 7.
Na spotřebu nejezdím a při stejné jízdě je stejná, nebo velmi blizká, jako na Normal.
Re: Tucson 2024
Napsal: 28 bře 2025, 09:22
od Zdeněk_
Jasný. Často mi připadá, že se setkávám s názorem zde na fóru, že "hlavně nejezděte na ECO", jako kdybych tím autu měl nějak škodit. Ano, taky mi nevyhovuje z důvodu nastavení vlastností jízdy, asi i spotřeby atd. Jen mě zajímalo, zda jsou nějaké objektivní důvody, proč nejezdit na ECO, z pohledu vlivu na auto (např. řešený GPF).
Mimochodem toho plachtění v ECO si nějak nevšímám. Zdá se mi, že mi auto brzdí (motorem) až do skoro úplného zastavení.
Re: Tucson 2024
Napsal: 28 bře 2025, 15:32
od Mexican
v pripade Tuscona HEV jazdim cca 75% na ECO (a zvysok, teda 25% na Sport) a ako som pisal vyssie - po 32 000km ziadna nutena regeneracia neprebehla
Re: Tucson 2024
Napsal: 31 bře 2025, 12:55
od drobcek73
Mexican, my v našich HEV nemáme režim NORMAL, čiže naše ECO je zrejme ako mix Normal a Eco v mild hybridoch

A pripájam sa, ja mám aktuálne cez 31 000 km a tiež bez hlášky o regenerácii GPF