Stránka 1 z 1

Neu Santa - názor budoucího majitele

Napsal: 12 bře 2007, 13:25
od Lišák
Tak jsem se rozhodl,že půjdu do nového Santy. Vybral jsem si 2,2 v eleganci + si přiobjednám zahrádku a zadní parkovací čidla. Je to sice rok výroby 2006, ale dostal jsem zajímavou slevu a hlavně ho budu mít hned a nemusím čekat 4.měsíce. Chci Vám všem poděkovat za Vaše podnětné názory a připomínky a jsem rád, že budu moci co nevidět také přispívat svými zkušenostmi. Pár zkušeností a názorů mám již nyní. Chtěl jsem koupit Santu přes Autocentrum Hulváky v Ostravě (vozí auta z Rakouských skladů)- ale nelíbí se mi jejich přístup k zákazníkovi. Nabídly mi auto co mají skladem a za super cenu a když jsem na to kývl, tak najedou zjistili, že ho zaregistrovali jako užitkové, ale že je vyroben jako osobák a že ty papíry nechaj předělat. Měli se dnes dopoledne ozvat a neozvali se. Asi vážně jedou v jiných kšeftech jak tu kdosi na fóru napsal.
Jinak Santu jsem si vybral mimo jiné proto,že je to opravdu krásné a velké auto a hlavně v porovnání s ostatními SUV za docela přijatelnou cenu.

Napsal: 12 bře 2007, 21:18
od Tibik
Na AutoCentrálu v Ostravě a vůbec na p. Kožušníka si dej dobrý pozor, je to velký darebák. Mám s ním bohaté zkušenosti.V roce 96 jsem tam koupil novou Ladu a skoro rok jsem se snažil reklamovat až se do toho vložila televize a on přišel od dovozce o licenci. Od ACH Ostrava zdaleka ruce pryč. Známá mi před dvěmi roky nevěřila a koupila si u něj Kalose a bylo to to samé story. Varuji.T

Napsal: 12 bře 2007, 21:35
od Tibik
Jo ještě jsem zapoměl, ACH a p.Kožušník není autorizovaný, tahá auta z Něměcka a RakouskaMám taky nabídku od jiné takto fungující firmy a ti jsou prý ( z dobrého zdroje) solidní.Znovu VARUJI :evil: před ACH Ostrava. :lol: [/b]

SF 2,2 CRDi active 4x4

Napsal: 04 dub 2007, 10:17
od jaryn
jaký je názor na rozdíl ve výbavě Active a Dynamique, kromě ESP mi nepřijde, že by něco bylo prakticky nutné. Mám objednanou novou SF v Ostravě u GMP MIX. Čekací doba asi 2,5 měsíce z březnové výroby.
nemáte někdo zkušenosti z nejnovější verzí 2007, jaké jsou okamžité a důležité závady (spojka, vrzání plastů, zahrádka, 4x4 Lock - plný rejd volantem apod.) :D

Napsal: 04 dub 2007, 19:35
od zdenek76
Active versus Dynamic, když to vezmu podle sebe:
- vadilo by mi neplnohodnotné náhradní kolo (nějaká dojezdovka mě v případném terénu bude asi houby platná)
- asi ESP (u přiřazované 4x4 bych to bral jako nezbytnost)
- chybějící kůže na volantu (na delší trase je to setsakra znát)
- nevyhřívaná venkovní zrcátka (to docela čumím, že to není základ, v zimě je to na hovno, pokud člověk nic nevidí)
- manuální klima (v dnešní době v autě za takovej ranec? to beru jako vtip Hyundaie)
- vyhřívání skla pod stěrači (super věc, zvládne to rozehřát téměř půlku okna)

naopak v klidu bych oželel:
- 18 kola, na 18 je to fakt tak akorát na slušnou silnici
- chladící box v opěrce
- venkovní teploměr (já mám, není to špatný, ale pokud nefunguje automatické varování, tak je vcelku k ničemu)
- no a palubní počítač, pokud umí jen to co palubák ve starším Santovi, tak bych ho klidně oželel

Sumasumárum, radši bych dal navíc těch 80t než se pak trápil kvůli chybějící výbavě.

Napsal: 05 dub 2007, 10:26
od jaryn
Možná jsem blbec, ale proč je ESP nezbytně nutné k 4x4, může to někdo technicky vysvětlit. Díky. Bydlím Beskydech a potřebuju, aby auto vyjelo neuvěřitelné kopce v zimě. Nebudu přeci s autem za 800k jezdit 80 na sněhu a ledě do zatáček.

Napsal: 05 dub 2007, 13:11
od zdenek76
U trvalé 4x4 to určitě nutné není, ale to není případ nové SF. Ono to konec konců není nutné ani u přiřazované 4x4, ale když už si kupuju SUV požadoval bych od něj co nejlepší kontakt s povrchem. Pokud oželím stálé 4x4, tak chci aspoň stabilitu v zatáčkách a ne aby mě při každé "myšce" předbíhala prdel auto. Ono stačí jen najet třeba na dálnici do míň prohrnutého pruhu na předjíždění a bez ESP to dvoukolku dokáže pěkně roztočit. "Smůla" je, že tento systém člověk docení až v krizovém momentu a ne při běžné jízdě.

Napsal: 05 dub 2007, 13:25
od jaryn
Díky za radu.
pokud jsem to pochopil dobře, tak pohon 4x4 je v normálních podmínkách 4x2 a automaticky (pouze v situacích kdy přední náhon má nějaký problém proklouzne) se aktivuje 4x4. :shock:

Napsal: 05 dub 2007, 20:34
od zdenek76
Přesně tak, zadek se přidává v okamžiku prokluzu přední nápravy. Ale ne hned, nejdříve se jednotka snaží snížením výkonu získat zpět adhezi na předku (track control). Teprve když to nepomůže je připnut zadek. Tohle je známé riziko na měkkém povrchu, kde to rozhodování jednotky může vést až k zahrabání čumáku a pak už to zadek nevytrhne. Takže na měkkém vždy aktivovat 4x4 lock anebo vypnout TC.
V zatáčkách při smyku (nebo jen jeho náznaku) se však 4x4 nezapne, pokud předek neprokluzuje a proto je tu ESP, které z toho vyvede (samo v mezích fyzikálních možností) i 4x2.

Napsal: 05 dub 2007, 21:06
od zz
Samozřejmě to všechno je pravda, ale pokud bude jezdit Jaryn v neuvěřitelných kopcích a ve sněhu, tak to ESPčko bude muset stejně vypínat, protože jinak ujede neuvěřitelně málo :P.

Napsal: 06 dub 2007, 07:41
od jaryn
jaké máte zkušenosti s 4WD Lock, použili jste to nekdy a kdy ??? 8)

Napsal: 06 dub 2007, 11:20
od zdenek76
Zkus najít ve starších příspěvcích, někdo to tuším použil na starém santovi při otáčení na polní cestě a mělo to nemilé průvodní jevy. Jinak se tu rozebíralo, že to funguje jen do/od (?) určité rychlosti.

Napsal: 06 dub 2007, 11:58
od jaryn
Jo myslím, že někdo psal, že se nesmí točit volantem naplno, že se to musí zapínat pouze na vyhrabání z něčeho a jet v pčřímém směru do 35 km/h. Tak to bylo u starších SF, ale nevím jak je tomu u těch posledních ??? :shock:

Napsal: 06 dub 2007, 19:36
od zdenek76
Vypadá to, že obdobně. Tady v tomto testu (http://www.webwombat.com.au/motoring/ne ... review.htm) píšou, že zamknuté 4x4 funguje jen do 30 km/hod. Jinak je zajímavý si ten testík projít celej.