Stránka 1 z 2
S-coupe - ventily
Napsal: 16 bře 2007, 00:46
od radioactive-one
A pro zmenu dalsi dotaz . . jak je to s ventilama u scoupecka? Steluje se tam nejaka vule? Ja se koukal do manualu, a nasel jsem tam nejaky stelovaci udaje pro intake a exhaust ventily. Ale zas tady nekde na foru ctu, ze to ma hydrostely . . tak z toho taky nejsem moudrej. (nebo se vule dela jen u tech starsich?)
Motor jsem tady u toho jeste rozebranej nemel. Prece jenom tesneni pod palici a pod viko neco stoji, tak se mi do toho moc nechce. Ikdyz pod vikem mi olej prochcava, takze to vymenit musim. A na ventily jsem se zespoda chtel taky juknout, takze budu muset i tohle vymenit. . . No proc ja to tady teda vlastne pisu??
Jo . . ty VENTILY . .jak je to s nima?
No kdyz ted na to koukam, tak kdyz v servisu menili tesneni driku ventilů (560,-Kč) a za pul roku gufera pod ventily (846,-Kč) a starsi viko ventilu (500,-Kč) a ani jednou tady v tech uctech nevidim tesneni . . . Ja myslel ze pri kazdym sundani hlavy by se tesneni melo menit? . .Nebo to neni potreba?
Napsal: 16 bře 2007, 13:29
od Yurii
Mno heh to tesneni by se menit melo no
Taky jsem se o ty ventily nedavno zajimal nejsou to hydrostely takze mechanika dal jsem to na srizeni Hujerovi pac klapaly jak na starym letadle.
Treba tesneni pod vikem motoru mi Hujer nemenil pac pocitame s tim, ze do prazdnin to jeste budeme sundavat i s hlavou takze to vymenime az pak... zatim pod viko napatlal nejakou ruzovou tesnici pastu jako daval kamos pod hlavu na fichtlu
Napsal: 16 bře 2007, 19:50
od ivan
Scupátka většinou mají ventilový rozvod Sohc,jedna vačka a dvě řady vahadel!!
Žádný zdvihátka ,ale vahadla
Jedna řada jsou sací ventily a druhá řada výfukových ventilů!
Sání 25mm!! A výfuk 30mm!! Platí pro verze Ls a motory typu G4EK!
Pro turbínu(GT) platí stejné hodnoty!!
A pro motor 4GDJ(8.smi ventil )Sací 15mm a výfuk 25mm klasika!!!
Napsal: 16 bře 2007, 19:54
od black_sheep
pro turbo jsou fak stejny vule?
to jsem nevedel..
Napsal: 16 bře 2007, 21:19
od radioactive-one
No tak zas o jeden madlajs v hlave min
)) Jinak diky za info ..
Co myslite s tim tesnenim, kdyz se chci podivat na ventily jestli nejsou podpaleny? Jako kdyz mi bylo 16, tak jsme do ascony davali taky pouzity tesneni, co bylo lepsi nez to nase
))) No to tenkrat nebyly penize, ale ucel to splnilo
Slapalo jeste 2 roky, nez ho kamos naboril. Ale tady nevim.
Kdyz to sundam a zjistim ze ventily jsou OK, tesneni v poho a nikde nic divnyho . .poradne to vycistim a odmastim. . muzu to tam dat na to stary tesneni? Nerad bych to zprasil vic nez to je ted.
/ No zitra jedu k Penerovi vyzkouset RJ, tak uvidiime, jestli se zbytecne netrapim
)
Napsal: 17 bře 2007, 13:58
od Kleskojot
tak jsem dneska taky poslouchal motor a to ze je hlucnejsi uz jsem zjistil davno a prej nejsem sam ale dnes jsem zaznamenal podivne cvakani jakoby ventilu protoze se to oziva pod ventilovim vikem na prave strane chvilku jo chvilku zase ne ale pouze na volnobeh a nebo kdyz podrzim plyn na stejnejch otackach. vubec nevim co si to stim tak zahrava jakoze ted jo a zas ne a zas jo a zas neee
Napsal: 17 bře 2007, 15:09
od MartasZ
Kleskojot píše:tak jsem dneska taky poslouchal motor a to ze je hlucnejsi uz jsem zjistil davno a prej nejsem sam ale dnes jsem zaznamenal podivne cvakani jakoby ventilu protoze se to oziva pod ventilovim vikem na prave strane chvilku jo chvilku zase ne ale pouze na volnobeh a nebo kdyz podrzim plyn na stejnejch otackach. vubec nevim co si to stim tak zahrava jakoze ted jo a zas ne a zas jo a zas neee
Jestli je to na pravé straně z pohledu ze předu, to znamná na levo z kabiny, tak by to mohl bejt řetízek mezi vačkama.. už se to tu řešilo mockrát.. když se vytahá, tak chrastí.. ničemu to prej nevadí, mě to ale štvalo, tak sem ho nechal vyměnit.. ještě je k tomu vrchní a spodní vodítko a hydraulický napnák.. mění se to komplet
Napsal: 17 bře 2007, 15:59
od Kleskojot
MartasZ píše:Kleskojot píše:tak jsem dneska taky poslouchal motor a to ze je hlucnejsi uz jsem zjistil davno a prej nejsem sam ale dnes jsem zaznamenal podivne cvakani jakoby ventilu protoze se to oziva pod ventilovim vikem na prave strane chvilku jo chvilku zase ne ale pouze na volnobeh a nebo kdyz podrzim plyn na stejnejch otackach. vubec nevim co si to stim tak zahrava jakoze ted jo a zas ne a zas jo a zas neee
Jestli je to na pravé straně z pohledu ze předu, to znamná na levo z kabiny, tak by to mohl bejt řetízek mezi vačkama.. už se to tu řešilo mockrát.. když se vytahá, tak chrastí.. ničemu to prej nevadí, mě to ale štvalo, tak sem ho nechal vyměnit.. ještě je k tomu vrchní a spodní vodítko a hydraulický napnák.. mění se to komplet
jj jsme myslim presne to mistecko. takze predpokladam ze ti vymena pomohla a ted mi jen prosim opatrne naznac kolik si mam odpostit piv. sakra. prosim v kč.
ps: kdyby jsi vedel o vlaknu na kterym se otom pise hod miho sem diks
Napsal: 17 bře 2007, 19:01
od Tommas33
Pokud to je cvakání tak jsou to Hydraulická zdvihátka.
Napsal: 18 bře 2007, 00:00
od MartasZ
Kleskojot píše:...a ted mi jen prosim opatrne naznac kolik si mam odpostit piv. sakra. prosim v kč.
ps: kdyby jsi vedel o vlaknu na kterym se otom pise hod miho sem diks
Bohužel to vlákno nevim.. sotva sem dneska našel jedno svoje starší.. každopádně materiál mě vyšel:
řetěz mezi vačky 1870,-
hydraulický napínák 2566,-
vodítko vrchní 419,-
vodítko spodní 230,-
+ práce.. to ti nepovim.. páč mě do toho dělali ještě rozvody, olej, všechny řemeny, brzdy a brzdovku, takže za práci sem dal 5500,-
Jinak v tom vlákně ty díly byly podstatně levnější, tak snad budeš mít štěstí.. mě totiž každej ojebává
Napsal: 18 bře 2007, 06:48
od Kleskojot
[quote="Tommas33"]Pokud to je cvakání tak jsou to Hydraulická zdvihátka.[/quottak
tak ted mi rekni co je lepsi. zdvihatko nebo ten retez. budu to muset nechat prohlidnout. pac ja to nepoznam co to je proste cvakani. staci vymenit jen to jedno zdvihatko doufam ze je levnejsi nez ten retez a ty veci okolo.
Napsal: 18 bře 2007, 11:05
od Tommas33
Můžu ti poradit jen jedno tyhle věci nechat na takový odborníky jako je Ivan nebo Hujer.Nechal bych prohlédnout zdvihátka,ale někdy je těžký určit který je špatný.
Napsal: 18 bře 2007, 12:34
od Kleskojot
tudis prosim ivana nebo hujera aby pridali nejaky komentar. ale uz mam naplanovanou cestu do ridikovic k donatovi. shodou okolnosti to auto bylo 4roky psany na jmeno zdenek donat radikovice tak snad se k tomu postavi nejak slusne.
Napsal: 18 bře 2007, 14:38
od Hujer
No poznat ktere zdvihatko je spatne je skoro nemozne.Jednu vec ale skus,nech vymenit olej,jestli to ma vic najeto tak tam dej 10w-40 nech to prohrat a pak to poradne protahni nekde do kopce do 5500otacek.Jestli to stichne tak je to jeste v pohode.Pak pravidelne kontroluj olej ,aby se ti nestalo ze ho budes mit pod ryskou.Jinak ti do opravy ze budes chtit vymenit jen jedno zdvihatko asi nikdo nepude,protoze se fakt neda poznat ktere je spatne a za studena ti cvaka.Musi se vyndat vacky a to neni prace na hodinu.
Napsal: 18 bře 2007, 15:17
od Kleskojot
zdravim hujera. tak olej je menenej pred tejdnem a dal jsem mogul 10w-40 auto prohanim dost ale skusim co pises.hlavne nechapu proc to chvili cvaka a chvili ne to bude tim ze nechapu jak fungujou hydraulicky zdvihatka
cvaka i za studenyho motoru.kdyz jde do otacek tak ne a kdyz pstim plin tak chvili jo a chvili ne kolik me to zase bude stat? a neni mozny ze jeto ten retez.