Sokyno píše:to si asi napisem sam co?sak nech dakto poradi ne?
Lantra J2 byla dodávaná s dieselovými motory z PSA-áček!!
Peugeot a Citroen. Jde o starý dieselový motory(myslím koncepčně a technologií)Tyhle motory se poprvé objevily na začátku 80-sátých let minulého století!! Psa je vyrábělo z důvodu spolehlivost,malé spotřebě a dalo se to opravit doma na koleni!!
Jinak ty motory nejsou žádný závodníci,ale odvezou všechno a vždy!!
Jinak první verze byly většinou 1.8d s typovým označením 161 ,pak přišly
s 1.9d a ty měli označení 162 ,většinou se montovaly do P-305,P309,P405!!
Pak přišla nová modifikace začátkem 90-átých let 1.9d s typ označením DJZ nebo D9B
Tyhle motory má vaše Lantra!!
Ty motory jsou absolutně stejné jen se liší tloušťka ojnic!!
DJZ se dávaly do všech modelů vůbec je nejrozšířenější akorát tam byla změna vstřikování,buď tam byl Bosch,Lucas nebo Rotodiesel(jiný název pro Lukas)
Motor D9B se montoval většinou do dodávek Boxer nebo Jumper!!
Ale občas se také objevil v P306!!
Jinak Vy tam máte verzi motoru,která se montovala do P-306 a to ještě ktátkou dobu,protože co jsem viděl na obrázcích po bazarech tak,tam máte hliníkové sání,které Peugeot montoval pouze chvíly a v to letech 1995 až 1997!! Jinak sání mají všechny plastové takové černé!! Byl to takový mezityp,ty auta se lišily výbavou i vzhledem!! Jo pamatuju si ty doby jako kdyby to bylo včera!!
Jinak ta modifikace byla v tom,že hlavy dostaly simerinky na dříky ventilů,pak dostaly tvrzená sedla na ventily a zkrátily ventilové pružiny o 2 závity a dostalo to vakuovku na vačku ,předtím ji měly mimo a a ještě na řemínek(patent od Fiatu!!
)
Co mě nejvíc štvalo u těhlech motorů je hlučnost a hlavně jejich tvrdý chod!!
To 1.8d v třeba v P-205,to je úplně jiná káva a ještě k tomu to jezdilo jak fík!!
Ty 1.9d ty už byly línější a i trošku nenažrané a dost odcházely čerpadla na naftu!!
Pak začli dělat i turbínové verze aby to aspoň trochu jelo,ale tam tomu každej dával sandál a pak praskaly hlavy!!
P.s Žádnej čip Ti nepomůže!! Jinak z kontrolovat tlaky,palivový filtr, a hlavně udělat nové vůle ventilů,jinak to nikdo moc nechce dělat,protože je to neskutečně pracné a neefektivní na kšeft!!
Ps Mimo mě!!