Stránka 1 z 2
Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 22 dub 2007, 08:12
od Alf63
Při rozsvícení světel poklesne jas hodin-užitečné ale při povinném celodenním svícení je na sluníčku málo čitelný displej. Vyřadil jsem takto: z konektoru vedoucím k hodinám vytáhl kontat č.4 (hnědý drát, na hodinách označený Tail). Hodiny jdou vytáhnout s pomocí dvou nožů nebo pod. bez demontáže panelu. Volný kontakt zaizolovat.
Napsal: 22 dub 2007, 08:51
od josefhouska
takže jsi docílil toho, že hodiny svítí více? i při rozsvícených světlech???
Napsal: 22 dub 2007, 09:48
od Bruno
Jestli tomu dobře rozumím šlo by to udělat i u Lantry 1,6 16V J2 /1996 a výše/ ? Takže hodiny jsou čitelné i ve dne a tou úpravou se odpojí fce. poklesu jasu při zaplém osvětlení. Co takhle dát do toho okruhu hnědého vodiče, ktërý jsi odpojil, spinač s tím, že tu původní fci, poklesu jasu v noci by jsi si zapnul manuálně podle potřeby, tedy zejména v noci aby tě jas hodin neoslepoval /tak to zřejmě mínil výrobce/. Jestli jsi tu montáž zvládl, zkus pokusně tam vřadit ten spinač mělo by to jít.
A dej prosím tě vědět jestli to funguje.
Díky Bruno
Napsal: 23 dub 2007, 17:17
od Alf63
Spínač by samozřejmě fungoval. Když to v noci bude oslňovat zkusím jestli hodiny nepůjdou upravit a spřáhnout s regulací podsvícením palubky. LANTRU 2 od 1996 ale neznám, mívají modul Alarm-Digital Time ale jestli všechny výbavy to tedy nevím. Záleží jak hodiny vypadají. Třeba někdo jiný bude vědět víc.
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 12 srp 2009, 23:18
od Aleš
Zdravim
nechce se mi zakládat nové téma, tak to dávám sem.
Nevíte náhodou kde je schovaná žárovka na hodiny v budíkách? Předelával jsem osvětlení na modro a jak tam do toho svítí hodiny bíle, tak to moc hezky nevypadá
Díky
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 27 srp 2009, 08:51
od rom4n
tenhle displej neni podsvícenej. Svítí sám o sobě, je skleněnej, uvnitř vakuum, anody.. Jako u starého videa - s tim nic nenaděláš a když se vypálí, dosvítí uplně. JInak k tý regulaci jasu, ano, po otočení klíčkem se rozsvítí, po zapnutí potkávacích světel se utlumí. Místo vypínače by tam šeldát spínač přes fotoodpor (soumrakový spínač), kterej by snížil jas při setmění v kabině - pozvolně nebo přes relé natvrdo
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 27 srp 2009, 09:02
od Yurii
To je hodně zajímavá varianta...
Taky jsem kdysi řešil stejný problém ale nevyřešil protože auto pak přestalo jezdit, jenže u mne se snižuje i jas kontrolek turba což je dost napytel protože abych věděl az ostrého slunce kolik turbo tlačí, musím vypnout světla... zkusím to na Skupáču něják pořešit
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 03 kvě 2010, 21:21
od Damian
úplně stačí najít kabel, kterým je k podsvíceným místům přiveden proud od světel. Pokud jde o ty kontrolky turba, bude podsvícení řešeno stálým proudem a světla je budou jen tlumit.
Nic závažného. Jen to tlumení na noc, kdy by mohly oslňovat, je trošku problém...asi bych to řešil přidáním dalšího "stmívače přístrojovky", měl by být nastavený tak, aby na ztlumení 5-10 žárovek v klidu stačil. A je to asi nejjednodušší řešení o jakém vím.
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 15 črc 2010, 08:01
od Davidos
Zdravím,vím že to sem nepatří ,ale chci se optat ohledně hodin..před 2 dny jedu a přestali mi najednou svítit hodiny...zjistil jsem ,že vevnitř u pojistek jedna praskla 15amp ...vyměním ji a hodiny jdou...chci se optat jak může 15amp pojistka prdnout ...měl jsem puštěný rádio a stěrače
jo a ještě při nastartování na chvilku hodiny vypnou a hned se rozsvítí je to normální?...Děkuji David
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 15 črc 2010, 11:16
od Limitz
jelikož se mě při startování vypínají taky, tak to asi normální bude
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 15 črc 2010, 20:03
od Damian
To že ti vyhořela pojistka je v pořádku - proto tam je. Buď došlo k nějakému přetížení (těžko říct o co by mohlo jít, to by se dalo určit kdyby ti pojistka hořela neustále, ne když k tomu došlo jednou), nebo taky ta pojistka může být stará jako auto samo.....pak jednou rupnout musela.
A to že ti hodiny vypnou při startu vypnou je v pořádku. Jsou připojeny na kontakt označovaný obvykle jako 75X, který při startu není pod proudem, aby se šetřila energie pro startér a zapalování během spouštění motoru. Má to tak být, na stejný kontakt je v originálu připojené i rádio a třeba světla (mimo parkovacích).
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 21 lis 2010, 16:36
od Davidos
Zdarec ...Mám dotaz ...dá se změnit barva hodin?...Třeba na modrou?....osvětlení budíků jsem si změnil tam to jsou jen 2 žárovky..ty jsem dal modrý...ale jas hodin nevím....díky
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 21 lis 2010, 17:43
od Aleš
A proč si to téma nepročteš?...Odpověď tu je...stačí se jen kouknout...
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 22 lis 2010, 06:30
od Davidos
JJ já to téma nečetl celý....jen začátek...a tuto otázku jsi dával zrovna ty
nechal jsis tam to modrý podsvícení?když ty hodiny jsou bílé?..přemýšlím jestli to nevrátím na bílo....díky
Re: Jas hodin Lantra 1,8 1993
Napsal: 22 lis 2010, 07:11
od Aleš
kompletní podsvícení interieru kvůli jednomu světýlku jsem opravdu nemělil, to už je docela velký puntičkářství