Stránka 1 z 3
spatne sjete pneu
Napsal: 27 srp 2005, 20:31
od smlomos
Muze mi nekdo poradit. Ma spatne sjete pneu na prednich kolech. Sjizdi se mi vnitrky gumy. Cim to muze byt. Na geometri jsem byl - seridili sbihavost ale problem trva
Sjeté pneu
Napsal: 27 srp 2005, 22:15
od ivan
Nech si skontrolovat silentbloky na předních ramenech a taky čepy na ramenech,mohou být přední ramena nestabilní,předhánějí se kola a
zbíhavost toto sama o sobě neudrží!!
Ramena musí stát na pevné pozici,když nestojí dělají si kola co chtějí!
Vzhledem k tomu,že píšeš:kola se sjíždějí dovnitř to znamená kola jdou do
tzv.do šípu!! takto>!! Co máš za auto???
Napsal: 28 srp 2005, 00:54
od smlomos
Diky, mam Getz 1,5 CRDi
Napsal: 29 srp 2005, 13:23
od DYK
Že by ten motor byl tak těžkej?
Napsal: 29 srp 2005, 18:19
od Návštěvník
Souhlas s Ivanem. Měl jsem podobný problém na Sonatě.
Motor dieslového Getze je sice těžší, ale kolik máš najeto?
Totiž podobné sjetí gum sice odpovídá silent-blokům ramen, ale opotřebené silent-bloky odpovídají ujetí mnoha a mnoha tisíc km.
Nebylo auto bourané?
Sjeté pneu
Napsal: 29 srp 2005, 18:48
od ivan
To není,že by ten motor byl tak těžký!!
Bud je to stářím podvozku nebo pomocí elektronů
Čímž se zkracuje a hodně životnost podvozku než jízda na plechových
discích!
No a kort u takovej menších vozů!
Samozřejmě s tím souvisí stav našich silnic!!
Je velký rozdíl mezi plechovým a celohliníkovým kolem!!
Napsal: 29 srp 2005, 18:54
od smlomos
No auto je stare 1 rok ma najeto asi 35 tis. Ma elektrony. Uvidim zajedu do jineho servisu at se na to kuknou. (zatim jsem byl jen v 1 servise Hyundai - behem toho roku tu geom. delali 4 ale zatim zadna zmena k lepsimu) No zajdu di jineho servisu a uvidim. Kazdopadne diky za prispevky
Napsal: 29 srp 2005, 18:55
od smlomos
auto bourane nebylo
kola
Napsal: 29 srp 2005, 19:42
od rade622
Jaký je rozdíl mezi plechovým a hliníkovým kolem? To by mě fakt zajímalo, hlavně z hlediska ojetí gum či geometrie podvozku. Pokud je GP dobře udělan, je snad jedno jestli jezdím na plechových, hliníkových nebo ořechových discích. Neberu váhu a tuhost kola.
Zdar
rade622
Sjeté pneu
Napsal: 29 srp 2005, 20:35
od ivan
Chlape!! Čteš vůbec pořádně ty příspěvky???
Rozdíl mezi plecháčem a hlinikovým kolem je velký,to je jako nebe a dudy!Ta váha, tuhost je to nejdůležitější!!!
Hliníková kola jsou těžší a ramena dostávají větší razance a vzniká trhavý
pohyb od těch nárazů!!Jestli Smolos jezdí po takovejch vesnických cestách
a je to samej hrbol ta cesta,tak se nemůže divit,že neudělá sbíhavost,
protože ramena mají natrženné silentbloky a ramena začnou běhat dozadu
nebo zase dopředu a sbíhavost to samotná neurdží!!
Ramena nemají svou rovinu!!
Samozřejmě to platí i pro čepy do ramen!!!
Samořejmě ,i stáří těch silentbloků a čepů!
Plechový disk má tyhle razance ohodně menší,protože PRUŽÍ!!!
Hliníkáč je moc tvrdý a samozřejmě mu nesedí hrbolatý terén!!!
Hliníková kola jsou stavěná na vyžší rychlost a hladký povrch!!
A jestli si myslíš,že máš podvozek jako rally auta,to nemá žádné!!!!
sbíhavost
Napsal: 30 srp 2005, 07:29
od rade622
Čtu,čtu ale pokud má dobře udělanou geometrii, podvozek v pořádku a to za 35 000 určitě bude když ho kontrolovali/ pokud to samozdřejmě servisáci neodrbali/ je podle mě úplně jedno na jakých kolech jezdíš. Váhově to vychází +- zhruba stejně, nic s čím by si zavěšení nemělo poradit, tuhost je sice větší ale na to je to auto stavěné. Pokud za 35 000 km odejdou silentbloky či čepy je to jasná reklamace na materiál. A na druhu obutí vůbec nezáleží. Takže buď to špatně nastavili, nebo reklamace uložení. Jinak nic nevidím.
Napsal: 30 srp 2005, 08:45
od DYK
Ivane, to s tou váhou alu disků nemyslíš vážně že ne. Alu disky se používají pravě proto aby zvětšili poměr odperované k neodperované části vozu. Za odperovanou část se považuje vše co je nad perem. Čím větší je tento poměr tím lepší (kvalitnější) je peronání. Samozřejmě mimo jiné. U Getze alu disky jsou jen a jen otázka designu.Co se týká smlomose napadlo mě ještě kontrola odklonu kol. Kola mohou být ve velkém negativním postavení.
Napsal: 30 srp 2005, 09:19
od mylys
Myslim si, ze srovnavat hmotnost slitinovych a plechovych disku je bezpredmetne - pokud uvazujeme v normalni cenove relaci.
Co se tyka tuhosti - slitinove disky budou urcite tuzsi.
Napsal: 30 srp 2005, 14:28
od Návštěvník
Teda Ivane, za to prohlášení o hmotnosti Alu disků jsi u mě hodně ztratil kredit. Na druhou stranu jsem také tady někde četl, že neznačkové a nekvalitní Alu disky mohou být dokonce těžší než plechové, ale to potom nejsou disky od Hyundai.
Nicméně zpátky k tématu - téměř všichni zde zmínili nějaký nápad, ale každopádně vzhledem k tomu, kolik má auto najeto a jaké je jeho stáří je to hodně divné. Jediné doporučení asi je dokola závadu reklamovat, případně vyzkoušet jiný servis. Každou opravu zanést do servisní knížky nebo zaprotokolovat. Jestliže by byla závada neodstranitelná kontaktovat právníka, poradit se sním a po té a trvat na výměně vozu ... jinak nevím.
hmotnost ALU
Napsal: 30 srp 2005, 20:16
od ROOOM
To LUKINIO:
Zkus si někdy zvážit litá kola a plecháče, možná se budeš divit. Lehčí liťáky mají cenu ojetého auta, ty si pořídí asi málokdo .... treba OZ za 10tis /ks
Neni to o znackovych a neznackovych ALU ale o ALU pro sportovni ucely a ostatnich ALU
citace z WEBu:
stranka s vahou AL kol vsech moznych druhu, bohuzel pro cechy je to vaha v librach, tudiz je potrebny prepocet:
neni tam vsechno, ale muzete si udelat predstavu o vaze kol:
1 lb = 0,4535922 kg
http://www.superhonda.com/tech/wheel_weights.html