Stránka 1 z 5

Prichod i30 a jeho cena

Napsal: 11 kvě 2007, 21:14
od servo
Predajca na SR vravi, ze ku nam dorazi niekedy v lete z Korei, neskor by sa mali vyrabat v Nosovicich, CR.
Som zvedavy na cenovu politiku, H. boli vacsinou o trochu lacnejsie nez KIA doteraz, okrem toho mne sa viac paci design H nez K. (ale je cisto moj subjekt. nazor). Ale zaujima ma ako sa postavi koncern resp. Huyndai pri i30 k lakavej 7 rocnej zaruke u Kii ceed, resp. inac povedane, v com bude i30 "lepsi", aby ma to presvedcilo. 8)

Napsal: 14 kvě 2007, 08:29
od Vojticek
,,ja by som tipol, že cena bude podobná kii

,,a veľmi som zvedavý na kombi verziu, dúfam, že bude...

Napsal: 18 kvě 2007, 08:14
od jandaxx
Sestra koupila Ceeda. 1,4 s klimou. Cena bude asi podobná. To, co mi celkem vadí, je skutečnost, že i nadále nemá Kia ani Hyundai některé prvky v této třídě běžné. Například xenony.

Napsal: 18 kvě 2007, 13:54
od Hardcam
V teto tride bezne - uplne bezne nepotkavam Fabku ani Polo s xenonama,tak nejak vubec nepotkavam auta o tyhle velikosti s xenonama. Nevim, proc s tim vsichni tak nadelaj, kdyz v autosalonu za ne priplatis 20tKc a v normalnim krame za HID bixenony 6000-10000Kc.

Napsal: 19 kvě 2007, 19:34
od Mitch
Hardcam:

Proč sem motáš Fabku a Polo? Copak to je velikost i30?

A třeba Golfů s xenonama potkávám docela dost....

Napsal: 19 kvě 2007, 19:50
od Hardcam
Zas tak velky to auto neni, je mensi nez Elantra. Co si pamatuju, mou Lantru srovnavali na Auto.cz se Suzuki Swift sedan. Je jedno, jak je to auto velky a jaka trida, potkavam stodvacu, sierru a spoustu dalsich aut s xenonama, ne zarovka plnenyma xenonem. Pokud Ti xenony nabidnou za 25 tisic, ty do nich pujdes? Prosim, ja si radsi koupim prestavbovou HID sadu za 5500Kc bez nutnosti zasahu do paraboly. Ano, jde o princip, ze to nenabizej, ale proboha, dokoupit se to da a image znacky mi to nejak nekazi.

Napsal: 19 kvě 2007, 22:34
od jandaxx
To sice ano, má to ale několik ale. Když doděláš xenony do původní paraboly, nikdy nesvítí tak jako originál xenony. Ona je totiž i ta parabola přizpůsobená. Není tam dynamická regulace v závislosti na zatížení, ne všechny auta mají ostřikovače-ty jsou povinné. Většinou ty dodělávané xenony dost oslňují. A nakonec Ti hrozí odebrání řidičáku za nepovolenou úpravu. Závada na světlech je totiž klasifikována jako nebezpečná. Je za to 5 bodů, 10 litrů pokuty a ZÁKAZ ŘÍZENÍ NA 6-12 MĚSÍCů. To sice hrozí i za další desítky jiných úprav, ale tohle je do očí bijící a policajti se na to v poslední době dost zaměřují. Minimálně Tě budou častěji stavět a zbytečně otravovat. Na parabole většinou bývá napsáno jaká tam má být žárovka. Všichni nejsou pitomý a když bude šťourat, tak se došťourá. A to je dost nepříjemný. Podotýkám, že mám s montáží xenonů do normální paraboly osobní zkušenost, takže vím o čem mluvím. Kdo jezdil někdy s origo xenony-já v Superbu, tak ví, že ten rozdíl oproti normálním žárovkám je hooodně velký. Takže ano, já bych si za xenony 25 000 rozhodně připlatil, zrovna tak za ESP. A navíc, I30 by měl být v nižší střední, takže konkurent Focusu, Astry, Octavie, Mazdy 3 a podobně. A ty mají xenony v běžné výbavě. A těch Fabií je taky celkem dost. Minimálně v provedení RS. Ty mají xenony standartně.

Napsal: 20 kvě 2007, 00:42
od Hardcam
No, sestra v novy mazde 3 xenony nema, ani nam je nenabidli. Dalsi clovek, co tu resi policajti, oni vedi ho*** co tam ma bejt za svetla. Prikon je snad stejnej, ne? tak o co jde. To mi pripomina diskusi o homologovanych Philipsech a H4ek z benzinky.
Btw, spousta aut ma obych xenony, ktery nereagujou na zatizeni auta apod.

Napsal: 20 kvě 2007, 11:38
od jandaxx
Nechci se zbytečně dohadovat. Jenom informuji, o čem vím. Regulace a ostřikovače jsou povinné. Má je každé auto s origo xenony. Nebo stěrače na světlech-Volva. Schválně koukni na parabolu, je tam napsáno H4, H7-podle toho jaká tam má být žárovka. A neorigo xenony opravdu často oslňují. Mám s tím osobní zkušenost. Jinak ať si každý dá na auto co chce. Policajti samozřejmě nevědí vše. Nicméně je fakt, že někteří jsou informovaní. A když budeš mít xenony na Lantře nebo Accentu, případně na Octavii která nemá čiré světlomety s čočkou a ostřikovače, tak je jasný, že to je nepovolená úprava. A já nemám zájem, aby mne policajti zbytečně stavěli a otravovali. K tomu jsem dospěl po osobních zkušenostech. To že jsou někteří neinformovaní a nechají se oblbnout od prodejců HID kitů, že je to povolené, policajti nic nevědí atd, je jejich problém. Až na to někdo dojede, bude se divit. Například v Německu se na to vyloženě zaměřují, a když Tě s tím zastaví, vezmou Ti papíry a je za to pokuta jak prase. Taky jsem si myslel, že je to v pohodě, časem jsem ale změnil názor. Je to jenom informace pro ty, co o tom uvažují. Nikomu to nechci rozmluvit, jenom si musí uvědomit, jaká jsou s tím spojená rizika. A ohledně toho příkonu. Xenony mají dokonce menší odběr než H4 nebo H7. Je to cca 35W. Na druhou stranu je fakt, že když si dáš xenony do nějakého hodně nového auta které ma čočky místo klasických parabol, tak to poldové asi moc řešit nebudou. Tam se to dá nějak okecat, že už to tam bylo, má to nějakou vyjímku a podobně. Zrovna u té I30tky bych to neviděl jako závažný problém. Ta má parabolu s čočkou. U té je paprsek přesněji směřován, takže nebude oslňovat tolik, jako klasická parabola. Je to prostě na každém. Já osobně bych do svého dalšího auta xenony chtěl. Je to dobrý prvek pasivní bezpečnosti. Dokud s nimi nejezdíš, tak to nijak zvláštně neoceníš. Nejde o nějakou frajeřinu ve stylu já mám xenony, z toho už jsem vyrostl.

Napsal: 20 kvě 2007, 12:28
od Hardcam
Nechapu, proc xenony musi mit ostrikovace? Cirou optiku Lantra ma.

Napsal: 20 kvě 2007, 17:35
od jandaxx
Je to z toho důvodu, aby nedocházelo k lomům světla a následnému oslnění. Vzhledem k tomu, že má xenon cca trojnásobný světelný tok, mohlo by na nečistotách docházet k nežádoucím lomům světla a tedy i k oslnění. Tyhle věci mám celkem nastudované, dost jsem se o to zajímal. Když se například koukneš na R Lagunu která má xenon a potom na Lagunu která má klasickou žárovku, zjistíš, že i když ty světla jsou na první pohled stejná, tak zakřivení parabol je jiné. Proto normální parabola s xenonem oslňuje. Prostě ten světelný paprsek musí být jinak-přesněji tvarován. Že jsou v autě xenony dodělané poznáš podle dvou věcí. Za prvé nemají ostřikovače, a když je mají, je na palubce ruční regulace sklonu světlometů. V autě které má origo xenony, ta regulace NIKDY není. Je automatická podle zatížení. Fakt se nechci přít, jde jen o to, aby Ti, kteří o tom uvažují, věděli do čeho jdou. Od toho je tenhle web, aby si tady lidi řekli co a jak.

Napsal: 20 kvě 2007, 22:58
od Hardcam
A je tohle zakotveny v zakone? Ze musi byt cira optika a ostrikovace.

Napsal: 20 kvě 2007, 23:17
od MartasZ
Bohužel je ;)

Napsal: 20 kvě 2007, 23:41
od Hardcam
Tak to pls nekdo najdete, ja v tom hledat neumim:)

Napsal: 21 kvě 2007, 17:27
od jandaxx
Čirá optika být nemusí, třeba stará Honda Accord type R ji nemá a má origo xenony. Ze zákona musí být automatická regulace sklonu a systém na očištění světlometů - ostřikovače nabo stěrače jak to mají některá Volva. Není to v silničním zákoně. Na tohle jsou speciální vyhlášky pro homologaci auta do provozu.