Stránka 1 z 5

Accent "lieta"

Napsal: 14 kvě 2007, 21:36
od Engineer
Hmm... Tak dnes som sa dal na dlhsiu jazdu odvtedy co mam mojho miláška.
Priemerna rychlost okolo 115 km/h, Ale pri prechadzani z jedneho pruhu do druheho, alebo v zakrute som mal pocit ako isiel ustrelit, naklanal sa, no skratka ako v rozpravke :lol:
Co ma dost prekvapilo a iste by to bol hlavny faktor pri havarii = zla stabilita v zakrutach.
preto sa pytam ako zvacsit stabilitu auta.... zhrnut vsetky pre a proti. Pocul som ze znizeny podvozok pomaha, pripadne ze vacsie kolesa (mam 13´) a este nieco....
dajme hlavy dokopy- rady odbornikov a sup sem s nimi...
Prosim vypuste radu typu: "kup si lepsie auto" :wink:

Napsal: 14 kvě 2007, 21:39
od Hardcam
Urcite ne lepsi auto, pokud bys rad jezdil sportovneji, kup pruziny cca -35 az -40mm...a treba patnactky o sirce 6,5 az 7.

Re: Accent "lieta"

Napsal: 14 kvě 2007, 21:41
od diosko
Engineer píše:preto sa pytam ako zvacsit stabilitu auta.... zhrnut vsetky pre a proti. Pocul som ze znizeny podvozok pomaha, pripadne ze vacsie kolesa (mam 13´) a este nieco....
To mas od zaciatku 13ky? Dnes (14.maj)som bol v show-roome a tam boli Accenty na 14kach. Ja si myslim, ze sirsie 15ky by mohli pomoct, ale este nie som odbornik ;-). Aj ja si rad pockam na "fundovanejsie" odpovede.

Re: Accent "lieta"

Napsal: 14 kvě 2007, 21:46
od Hanz
Engineer píše:... znizeny podvozok pomaha, pripadne ze vacsie kolesa (mam 13´) a este nieco.... :wink:
Hele, ty tam máš 13´kola? Nějak jsem vypustil tvůj rok výroby, ale já mám ´05 a v sérii 14´-185*60 a jsem v poho.
Zvažoval jsem 15´-tky, ale nechci do nich jít kvůli namáhání zavěšení kol. Jinak smozřejmě pružiny pomůžou taky, potom můžeš jít do širších gum, sportovní tlumiče atd. :wink: - ale pokud používáš auto denně, pocítíš to na provozních nákladech :cry:

Napsal: 14 kvě 2007, 21:50
od Engineer
Hardcam píše:Urcite ne lepsi auto, pokud bys rad jezdil sportovneji, kup pruziny cca -35 az -40mm...a treba patnactky o sirce 6,5 az 7.
Aha nad tymi pruzinami som uvazoval, je nejaka specialna znacka vhodna na hyundaie, bo to je jedno?
ale to si prevetram, o mesiac idem do servisu tak uz zacnem spekulovat...
A tie 15´ na accentika sa tu uz riesili (nemam ich napisane v technicaku)
bol by to problem keby ma zastavili chlapci z "piatej B" (VB- abo prislusnici policajneho zboru), pripadne na STK....

Napsal: 14 kvě 2007, 21:51
od Hujer
De o to kolik chces do toho vrazit.Koupit nove tlumice (plynove) a ktomu sportovni tlumice a nebo muzes rovnou sportovni stelovatelny.Rozperu mezi predni a zadni tlumice.Vetci prumer kol z lehke slitiny, v tvem pripade 15ky a ktomu nisi pneu,ktere nemusi byt o moc sirsi.Namontovat podlozky pod kola.Vymenit stabilizatory za tuzsi a ktomu i tuzsi silembloky.Je to ale dost penez! :wink:

Napsal: 14 kvě 2007, 21:52
od Engineer
Hanz: Ou, co to znamena ked pouzivam auto denne ze to pocitim na provoznych nakladoch? :o

Napsal: 14 kvě 2007, 21:54
od Engineer
Hujer píše:De o to kolik chces do toho vrazit.Koupit nove tlumice (plynove) a ktomu sportovni tlumice a nebo muzes rovnou sportovni stelovatelny.Rozperu mezi predni a zadni tlumice.Vetci prumer kol z lehke slitiny, v tvem pripade 15ky a ktomu nisi pneu,ktere nemusi byt o moc sirsi.Namontovat podlozky pod kola.Vymenit stabilizatory za tuzsi a ktomu i tuzsi silembloky.Je to ale dost penez! :wink:
Uf, staci ze som si napocital kolko veci si teraz napisal a sa mi toci hlava pri pomysleni ze by som toto mal cvakat vsetko....
Kola idem cez leto davat... popytam as v servisoch an tie pruziny....
Ale tie plynove tlmice tak to je velmo odborny nazov pre mna :lol: ktr pojdem viac do penazenky, od toho upustim :)

Napsal: 14 kvě 2007, 21:58
od Hujer
Engineer píše:
Hardcam píše:Urcite ne lepsi auto, pokud bys rad jezdil sportovneji, kup pruziny cca -35 az -40mm...a treba patnactky o sirce 6,5 az 7.
Aha nad tymi pruzinami som uvazoval, je nejaka specialna znacka vhodna na hyundaie, bo to je jedno?
ale to si prevetram, o mesiac idem do servisu tak uz zacnem spekulovat...
A tie 15´ na accentika sa tu uz riesili (nemam ich napisane v technicaku)
bol by to problem keby ma zastavili chlapci z "piatej B" (VB- abo prislusnici policajneho zboru), pripadne na STK....
Policajti to nepoznaj a kdyz pudes na STK tak tam dej seriove zimaky a mas vyhrano! :wink: Stema pruzinama je to jedno,hlavne je neskrat doma v garazi pilkou! :wink:

Gumy

Napsal: 14 kvě 2007, 23:14
od Banjo
A že jsem tak smělý, co tam máš za gumy (tedy kromě toho, že jsou 13´)?
Jako myslím značku. A skoro jistě v originále tam bývají 14-ky (mám stejný model, tedy o rok novější v naftě), ale záleží i na tom, co je to za gumy a co na ně říkají nějaké testy gum. Ovšem dát tam 14 palců znamená i nové disky. Samozřejmě i ty pružiny udělají hodně, ale jestli tam máš třeba gumy Kumho nebo něco podobného, může to být do značné míry i tím.

Napsal: 14 kvě 2007, 23:49
od MartasZ
Každopádně když už podložky, tak jen na zadek, na předek bych je rozhodně nedával.. změní se ti poloměr otáčení a může se to i zhoršit.. je to sázka do loterie.. nesázel bych ;)

Napsal: 15 kvě 2007, 07:46
od ryba
postaci prodat 13 kola a koupit sadu 14, stabilita se podstatne zlepsi. Az pak budes menit tlumice tak tam dat plynovy jak rika hujer. Ty 13 logicky plavou, maji vyssi boky. Ja to musim vedet, pac na nich jezdim porad :)

Napsal: 15 kvě 2007, 09:13
od Hardcam
Ty mas v malym technicaku rozmer kol? Ja teda ne:) origo 14ky plechy uz ani nemam, takze Lantra jezdi na STK s 15kama a tohle tam nikdo neresi...proste si prehodis na 1ky...jeste bys mohl dat rozpernou tyc do motorovyho prostoru, taky dobra vecicka.

Re: Gumy

Napsal: 15 kvě 2007, 09:31
od Engineer
No mam gumy KLEBER... 175/70 R13, na R14 je to 175/60....

Celkove resume, rozperna tyc, vacsie kolesa (asi skor 14-ky, bo na 15 by som potreboval podlozky vsak), a vonkoncom tie plynove tlmice....
Koncom leta dam vediet co to spravi :)

Napsal: 15 kvě 2007, 10:24
od Jirka
Pokud chceš zůstat u stejné spotřeby a dynamiky, zvol 14´ 175/65R14. Dobrá a hezčí alternativa je 185/60R14. Pokud budeš kupovat hliníkáče, nevím jestli budeš mít ET 46 jako je na starým Accentu, vzal bych ET tak 36, menší už ne, aby ti to neškrtalo o blatníky. Rozchod kol se ti zvýší o 1 cm na každé straně a auto je mnohem stabilnější. Vím z vlastní zkušenosti. Jediný problém může být, že při změně rozchodu kol, může trochu zlobit řízení, což je můj příklad. Když vjedu do vyjetých kolejí, auto si leckdy dělá co chce a je potřeba dávat větší pozor na dobré držení volantu.