Stránka 1 z 2

Výkon klimatizace

Napsal: 27 kvě 2007, 23:13
od Pecuch
Ahoj lidi, dal jsem svého Accenta na desinfekci klimatizace, protoze kdyz jsem ji po zime zapnul, tak sice krasne chladila, ale taky smrdela. Mechanik ji udajne vystrikal tim sprejem, ted sice nesmrdi, ale taky skoro nechladi. Nevi nekdo cim by to mohlo byt? Premyslim o doplneni chladiva, ale predtim tak chladila a ted skoro nic. Chladivo bylo doplneno v lete 2005. Taky se me zda, ze ted kdyz ji zapnu, tak to na volnobeh jakoby piska, ve vyssich otackach to ztichne. Tak fakt nevim, co s tim delal.

Re: Výkon klimatizace

Napsal: 28 kvě 2007, 12:57
od Lazo
Pecuch píše:Ahoj lidi, dal jsem svého Accenta na desinfekci klimatizace, protoze kdyz jsem ji po zime zapnul, tak sice krasne chladila, ale taky smrdela. Mechanik ji udajne vystrikal tim sprejem, ted sice nesmrdi, ale taky skoro nechladi. Nevi nekdo cim by to mohlo byt? Premyslim o doplneni chladiva, ale predtim tak chladila a ted skoro nic. Chladivo bylo doplneno v lete 2005. Taky se me zda, ze ted kdyz ji zapnu, tak to na volnobeh jakoby piska, ve vyssich otackach to ztichne. Tak fakt nevim, co s tim delal.
ted nevim ale nedává se ještě do klimatizace olej na promazání kompresoru?

Napsal: 04 čer 2007, 21:17
od pawouk
Je potřeba doplnit náplň do klimatizace, udělaj Ti to v servisu, kde jsou na to zařízeni, je potřeba speciální plnicí zařízení. Pokud to uměj, trvá to asi hodinu.

klima

Napsal: 04 čer 2007, 21:51
od rade622
Je třeba především najít únik, jinak můžeš doplňovat stále. To by ti pokud na to nejsou zařízeni v servise udělal nějaký chlaďař. Pokud ovšem ten mechanik použil spray který díky své agresivitě rozleptal trubky výparníku, čekají tě napínavé zážitky s reklamací a výměnou.
Než ale něco uděláš projdi vše kolem jestli je to v pořádku - kompresor, klapka regulace vzduchu atd.
Mnoho štěstí

olej

Napsal: 04 čer 2007, 21:59
od rade622
Jo ještě toto - olej se nedoplňuje, olej se mění pokud byl okruh vystaven
vzduchu - při úniku chladiva. Chlaďařské oleje jsou velmi citlivé na vzdušnou vlhkost a rády ji pojímají, díky ní se v oleji tvoří kyseliny. Pokud se při úniku a následném nasátí vzduchu jen doplní chladivo, je kompresor odepsaný.
Ne hned, ale po čase díky působení kyselin a špatnému mazání. K tomuto by nemělo ale dojít, v okruhu je vřazena nízkotlaká ochrana, která při úniku odstaví kompresor. Při bouračce, nebo velkém porušení okruhu - roztržení hadice, prasknutí trubky - se to stát může.
Rade622

Napsal: 04 čer 2007, 22:47
od Pecuch
Teda chlapi, to jste me trosku vystrasili, ja myslel ze tim sprejem se to vystika a je pokoj, ne ze to rozezere nejaky trubky. Pred tou dezinfekci to prave chladilo krasne a po dezinfekci skoro vubec a bylo to v rozmezi par dnu. Pochybuju ze bych neco vyreklamoval, tak doufam ze kdyz necham doplnit chladivo, tak to bude OK.

Napsal: 05 čer 2007, 07:43
od Felotron
Ten olej se doplnuje zaroven s chladivem - Videl jsem tu masinku...

Jinak unik chladiva cca 10% za rok je v norme.

..to jsem zjistil primo v /-/ servisu od technika

olej

Napsal: 05 čer 2007, 10:43
od rade622
Já jsem zase viděl vrtnou soupravu a nepředpokládám, že kvůli každé sklenici vody si budu muset navrtat novou studnu. Pokud chladivo uteče, MUSÍ se zjistit kudy a toto opravit. Pro zjištění místa úniku jsou normální odborníci vybaveni buď přístroji na analýzu vzduchu či spíše na zjištění stop chladiva ve vzduchu( čichače) nebo spray s barvou, která se zabarví v místě úniku. Ale jsou to vaše peníze, vyhazujte si je do vzduchu po libosti.
Rade622

Napsal: 11 čer 2007, 20:25
od vipe
Felotron píše:Ten olej se doplnuje zaroven s chladivem - Videl jsem tu masinku...

Jinak unik chladiva cca 10% za rok je v norme.

..to jsem zjistil primo v /-/ servisu od technika
Olej se nedoplňuje s chladivem, olej je jako stálá náplň v kompresoru kam se může v případě potřeby doplnit nebo vyměnit. Před plněním okruhu klimatizace pokud byl okruh otevřený je potřeba odsát vzduch vakuovou pumpou na hodnotu -0,8 bar a potom naplnit chladivem. Únik se dá zjistit UV lampou se spec. brejlema, plyn má barvu zelenou a pod UV září.
Jinak chladivo koluje v okruhu o teplotě cca 60°C a tlaku 20 bar přes tuto hodnotu prej nesmí přelézt to hlídá tlakovej spínač, kterej odstaví klimu v případě většího tlaku, příčinou může bejt nefunkční sahara na chladiči která se musí při zapnutí klimatizace točit a chladit chladič klimatizace.
To neni z mojí hlavy to jsem vytáhnul z chlaďaře.
P.S. Klima bere až 10 kW z výkonu motoru. :wink:

Napsal: 11 čer 2007, 20:34
od Joker
Jejdamane, to mě docela děsíte chlapi......Právě se chystám vyndat z jedný bouračky klimu a dát ji do svý, když vidím ty složitosti, tak mi nabíhá husí kůže.....

Napsal: 11 čer 2007, 21:43
od ivan
Joker píše:Jejdamane, to mě docela děsíte chlapi......Právě se chystám vyndat z jedný bouračky klimu a dát ji do svý, když vidím ty složitosti, tak mi nabíhá husí kůže.....
To se nemusíš bát :o ,pokud je vše vpořádku žádný problém,jen je s tím více práce,pokud máš vše není co řešit. :wink:

Napsal: 12 čer 2007, 09:20
od Felotron
Rade + Vipe: Ja jenom preposilam dal do sveta, co mi bylo receno. Ovsem dukazy nemam...

Napsal: 12 čer 2007, 14:51
od vipe
Felotron píše:Rade + Vipe: Ja jenom preposilam dal do sveta, co mi bylo receno. Ovsem dukazy nemam...
OK taky píšu pouze to co jsem slyšel, vyděl a osobně dělal. Právě montujeme klima na lokomotivy celkem 6 ks už mám 3 hotový, naplněný a zprovozněný, tak tekon taky do toho trochu vidím. :wink:

Napsal: 12 čer 2007, 14:56
od Borek
Vipe,tak že bys namontoval Jokerovi tu klimu z lokomotivy.Tu už máš zmáknutou a on by měl klimu s pořádným výkonem(jen drobnost,musel by při použití zastavit,aby motor utáhl kompresor :lol: ).

Napsal: 12 čer 2007, 15:01
od Josef
vipe píše:...Právě montujeme klima na lokomotivy... :wink:
VIPE, hlavně se to nesnaž otočit a pokusit se to narvat do getze, aby víc chladil :lol: :lol: :lol: