Stránka 1 z 2

Jak jezdit usporne?

Napsal: 02 zář 2005, 14:34
od Petr H
Zdravim, mam Getz 1.1 a celkem by me zajimalo jak jezdit co nejusporneji. Nevim jestli se u nas vubec prodava Getz s palubnim pocitacem, ale treba ho nekdo ma a napise jak se spotreba pohybuje vzhledem k otackam apod. , popr s jinymi zkusenostmi. Ja se snazim pohybovat v rozmezi cca 1800 az max 3500 ot/min. Zatim moje zkusenosti jsou, ze vyse (nad 120 km/h) uz to zacina citelneji vice bumbat. Jeste jsem slysel 2 ruzne nazory:
1) spotreba je primo umerna otackam vozu (tj. cim nizsi otacky tim mensi spotreba)
2) pri nizkych otackach (rekneme v mem pripade 1500 - 1700) je vyssi nez v optimalnich (rekl bych tech 3200 ot/min kdy je nejvyssi tocivy moment).
Tak piste svoje zkusenosti, rad se priucim (a treba nejenom ja) :-)

spotreba

Napsal: 02 zář 2005, 21:28
od Juraj
..veru tak, aj som prišiel na jednú vec, že Getz 1.1, keď sa mu šlápne na plyn, je veru riadne pažravý :twisted:
Pri jazde nad 120km/h ručička palivomeru normálne padá k E :cry:
Ja po meste jazdím do 3300ot/m a podradujem v rozsahu 2500-2800ot/m spotreba cca 7.6l :x
Okolo 20.000km plánujem auto načipovať, a uvidím či zmenou časovania sa niečo zmení so spotrebou.
Ak nie, vrátime hodnoty na pôvodné :wink:

Čo sa týka palubného počítača v hromadnom importe Getz-a do SR a ČR, snáď ani nemali, jednine ak tak v indiv. dovoze jazdeného Getza z DE.

Napsal: 04 zář 2005, 00:23
od case
Nemyslim ze pri vytaceni to vic zere. Mam 1.3 a vytacim to o sto sest, dvojku do tech 5000, trojku normalka na 5500-6000 no proste se stim nemazlim a spotrebu sleduji uz zacatku a prumer mi vychazi na 7.6.

Napsal: 05 zář 2005, 10:33
od Benji
Pokud chceš jezdit úsporně, doporučuju rozhodně nevytáčet přes 3tis.
Zkoušel jsem to podle PC a s přibývajícími otáčkami začíná neskutečně žrát. Tomu i odpovídá situace na dálnici - přes 120km/h (tedy přes 3tis) ze výrazně zvyšuje spotřeba někam k 8,5-9 litrům.
To auto je stavěné hlavně do města a na krátké trasy po okreskách, tomu odpovídá motor a převodovka - vysoká akcelerace a živost je dána zpřevodováním do rychla, motor se hodně vytáčí při vyšších rychlostech.
Zkoušel jsem jezdit úsporně - řadit okolo 2,5tis (stačí to, ten motor je hodně pružný) a dosáhl jsem po městě spotřeby cca 7,2. Při normální jízdě se s bídou vejdu do 8 litrů.

Napsal: 05 zář 2005, 16:58
od Kufr
Přítelkyně kolegi z práce má Getza 1.1i, po 20.000km si to nechal přečipovat.Je stím ohromně spokojen!Spotřeba šla dolů.Jinak co se týče palubního počítače,inporter Auto Palace Butovice do ČR a SR nikdy nevozil,ani 1.6i Sport to nemá.

prechipovanie

Napsal: 05 zář 2005, 18:50
od Juraj
...aj ja mám pocit že zmenou nastavenia softweru sa motor 1.1 skultivuje , je živši a úspornejší. Nieje to žiadný extrém , ak sa motor upraví, nesmie sa však predimenzovať nastavenie, potom trpia motorové časti a tak sa kráti životnosť. Na tento motor je však už v obehu softwer, ktorý využije danosti motora na 80%. Od výroby je výkon motorov nastavený na 70% úžitkovej sily.

Napsal: 28 říj 2005, 11:54
od Lensik
Co se týče toho vytáčení, není to tak černo-bílý jak se na první pohled zdá! Obecně platí, že pro nízkou spotřebu je nutné co nejdříve dosáhnout nejvyššího rychlostního stupně a tam se držet opt. otáček. Takže pokud se pro dosažení tohoto pohybuji okolo 4 000 otáček podaří se mi to mnohem dříve, než při nepřekračování 3 000 ot. Tímto zkrátím dobu jetou ne nižších stupních na minimum a spotřeba nebude určitě vyšší. Další faktor, který má vliv na spotřebu je brždění motorem. Už v servis. knížkách k Favoritům s prvními motory se vstřikováním se psalo, že při brždění motorem do určitých otáček nejde do mororu žádné palivo - tudíž jedu zadarmo. U G 1,1 se tyto otáčky dají vysledovat, při jízdě po rovině nad 3500 ot. pustím plyn a malinko sešlápnu brzdu, tak aby spíše brzdil motor než brzda. Kolem 1000 ot. je cítit na brzdě decentní nárůst výkonu a snížení brzdného účinku motoru.

PRESNE TAK

Napsal: 28 říj 2005, 22:27
od Juraj
JE TO TAK :!:

Spotřeba

Napsal: 30 říj 2005, 07:52
od Petr Liberec
Já dálky jezdím za 5 litru/100 v létě,po městě za 7,5 v létě a v zimě po městě za 9 l.Je to trochu neúměrné, ale tady v Liberci jsou zimy dlouhý a studený tak co nadělám.Spotřeba mě sedla až po 18000km doté doby jsem jezdil dálky za 6,5 o město skoro za 10l.a to jsem to dal do servisu a tam řekli že je vše v pořádku.Trošku to kleslo po přečipování,ale to zase hned dohnala širší guma 195/55

Napsal: 23 led 2006, 19:10
od frantiseksuty
Mam 1,3 najeto 11 000 prumerna spotreba 6,9 je pravda ze v zime to o neco stoupne brzdu pouzivam malo kdy ,brzdim hlavne motorem a nechapu jak nekdo muze neustale pred kazdou zatackou brzdit a pak zas na to slapne a zas brzdi ty lidi opravdu nechapu

Napsal: 23 led 2006, 19:21
od ivan
frantiseksuty píše:Mam 1,3 najeto 11 000 prumerna spotreba 6,9 je pravda ze v zime to o neco stoupne brzdu pouzivam malo kdy ,brzdim hlavne motorem a nechapu jak nekdo muze neustale pred kazdou zatackou brzdit a pak zas na to slapne a zas brzdi ty lidi opravdu nechapu
No jezdí brzda plyn,takovejch lidí je ,Já brzdím většinou jenom motorem! :wink:

Napsal: 23 led 2006, 21:59
od black_sheep
ivan.raffai@seznam.cz píše:
frantiseksuty píše:Mam 1,3 najeto 11 000 prumerna spotreba 6,9 je pravda ze v zime to o neco stoupne brzdu pouzivam malo kdy ,brzdim hlavne motorem a nechapu jak nekdo muze neustale pred kazdou zatackou brzdit a pak zas na to slapne a zas brzdi ty lidi opravdu nechapu
No jezdí brzda plyn,takovejch lidí je ,Já brzdím většinou jenom motorem! :wink:
jj to ja taky.. nejezdim zrovna pomalicku ale spotrebu mam dobrou hlavne kvuli tomu a taky kvuli tomu ze se prudcejc rozjedu, pak tam hodim 4ku nebo 5ku a jedu si tech tachometrovejch 60 po meste, 90-100 mimo nej.. :wink: jinak brzda plyn styl v beznym provozu mi nic nerika, leda kdybych mel naladu si zablbnout, ale to uz bych spis radsi nekde na zavodni draze.. :twisted:

Napsal: 24 led 2006, 10:19
od Česulda
Nízká spotřeba závisí hlavně na řidiči, než na autě.
Záleží na jízdním stylu. Na druhém místě je prostředí ve kterém se jezdí.
To jest zima a jízda po městě či vysoké rychlosti na dálnici asi nejvíce ovlivňují výši spotřeby. Až na třetí místo bych dal motor. A za 4. auto jako celek: váha, odpor vzduchu, valivý odpor ap.
Mám od 12/2002 Getz 1.1 a po 60.000km jízdy v zimě i létě mám průměrnou spotřebu 5.8l/100km, Což odpovídá tabulkám výrobce.
Jezdím 1/3 město, zbytek okresky asi 40-ceti kilometrové pojížďky +-v rychlostních limitech.V rozsahu otáček 1800-3500. Na semafory dojíždím se zařazenou rychlostí do 1500 ot a co můžu, tak brzdím motorem.

Napsal: 24 led 2006, 10:58
od Richard
Preferuju, dokonce víc než spotřebu, tichou jízdu. Nemám rád, až na vyjímky, hluk motoru, který je v Accentu při otáčkách nad 3000 znát. Ve finále to jde ruku v ruce, takže je tu i úspora benzínu. Brzdění motorem beru jako samozřejmost a skoro by se to mělo učit v autoškolách, jako základní znalost :-) Teď v zimě výhradně město za 8,9l, jinak v létě okresky na zařazených 4-5 okolo devadesáti za 5,1l. Půměr do 7l na 100km.

Napsal: 24 led 2006, 21:20
od Janjan
Česulda to napsal přesně a já ještě dodám: Jezdit v optimálních otáčkách (lehká noha=nízká spotřeba), neskákat na silnici jak blecha, divat se kolem sebe a podle situace v provozu přizpůsobit rychlost jízdy. A pokud nemáte závadu na voze, je velmi pravděpodobné, že se budete dostávat na tabulkové hodnoty spotřeby.