Stránka 1 z 2

Benzin

Napsal: 17 čer 2007, 13:08
od mahof
Do Sonaty 2.0 16V 96 kw je doporučen natural 91 okanu.Může trvalé tankování 98 a vyšší motor nějak poškodit? Děkuji za odpověď..

Napsal: 17 čer 2007, 13:14
od XMira
Pokud ma senor klepani (jako ze asi ma), tak to muze jenom pomoct. Pokud ne, tak se nic nemeni, krome drazsiho benzinu :D Ale poskodit nic nemuzes.

Napsal: 18 čer 2007, 00:24
od Borek
Poškodit ho určitě benzínem s vyšším oktanovým číslem nemůžeš.Naopak,motor bude lépe táhnout.Zkoušel jsem benzíny 91,95.98 i 100 oktanový Super100 od OMV.Bez obav tam můžeš nalít jakýkoliv(samo,že jen bezolovnaté :lol: ).

Napsal: 18 čer 2007, 07:41
od hlobilp
Nemeio by to vadit.. jezdil jsem bezne na 95... i kdyz ted tam liju 91 a taky to jede... zajimalo by me, jaky by byl rozdil o vikendu na letisti.. jestli by to bylo poznat.

Napsal: 20 čer 2007, 13:12
od alda
Ahoj kluci, já tam prdím LPG a taky to jede. :D Ne vážně, víc oktanů = větší výkon a menší spotřeba. Nic se neničí.

Napsal: 20 čer 2007, 13:20
od Tommas33
dávám N95,91 jsem ještě nezkoušel občas jí dám w-power at se má dobře :)

Napsal: 20 čer 2007, 14:34
od Melkor
alda píše:Ahoj kluci, já tam prdím LPG a taky to jede. :D Ne vážně, víc oktanů = větší výkon a menší spotřeba. Nic se neničí.
S tímhle si dovolím i jako laik nesouhlasit. Oktanové číslo je pouze odolnost benzinu proti samovznícení, takže čím je vyšší, tím vydrží benzín vyší kompresi aniž by se detonačně (tlakem=teplotou) , nikoli svíčkou, zapálil. Tento jev se pozná podle toho, že se palivo vznítí dříve než dá svíčka jiskru, čili příliš daleko před hodní úvratí a tím se motor rozklepe. (píst až do horní úvrati stlačuje již zapálenou = natlakovanou) směs paliva a vzduchu) Když tam dáš vyší oktanový číslo, zamezíš tomuto jevu. Ale VÝKON SE NEZVÝŠÍ! pokud ti to jede dobře na 91, pak si 95 nebo vyšším oktanem nepomůžeš. Může se ti stát že to začne v létě, až bude 35 stupňů ve stínu, blbnout. Pak tam nalej vyšší oktan a máš po starostech (vyzkoušeno na vzduchem chlazeném motoru)
Jestli se pletu tak mě vyveďte z omylu :-)

Napsal: 20 čer 2007, 15:11
od XMira
Ok, trochu se Te pokusim vyvest z omylu :D
V zasade mas pravdu, ale to, co pises plati pro motory bez cidla klepani a bez moznosti nastavit si vlastni predstih. Modernejsi motory, ktere toto dokazou uz si samy pri vysokooktanovem benzinu zkrati predstih, tim se benzin zapaluje pozdeji a vetsi cast vybuchu se vyuzije k pohybu pistu dolu. Takze pak vyuzijes i vic energie.

Napsal: 20 čer 2007, 17:33
od Lukino
přesně tak, Melkor si vlastně odpověděl sám ... tím, že směř začne hořet později ...

Napsal: 21 čer 2007, 08:24
od alda
Asi jsem to napsal příliš stručně, ale XMira to řekl přesněji, tedy tak jak jsem to myslel. Sorry :D

Napsal: 21 čer 2007, 17:12
od Jasper
Když si to tady tak čtu, tak moje Sonátka má taky čidlo klépání?

Napsal: 28 čer 2007, 11:58
od alda
Tak to nevím, ale já mám čidla klepání i doma. Když někdo zaklepe, tak začnou štěkat psi, tak asi je tam máš taky. :D

Napsal: 03 črc 2007, 07:34
od rbrodsky
Teď dávám své Sonátce papat 98cku a celkem se jí to líbí a mně ještě víc. :lol:

Napsal: 03 črc 2007, 07:50
od hlobilp
rbrodsky: citis znatelny rozdil? je predepsana 91 a tu tam liju, kdyz je k dispozici, nejak se mi nechce platit za benzin :-)))

Napsal: 03 črc 2007, 08:01
od rbrodsky
Mám takovej pocit že je to opravdu lepší.Zdá se že to líp zatáhne.Do teď jsem jezdil na 95ku a před tydnem jsem tam dal 40l 98, takže to bylo ještě trochu namíchaný.Zítra budu brát zase plnou a hlavně mě bude zajímat jestli mi trochu klesne i spotřeba což by se teoreticky (ale spíš néé) mohlo povést.Sem si spočítal kdyby klesla o 0,3 na 100km tak zaplatím stejně jak za 95 s tím že to líp táhne.Hlavně jsem to tam nalil abych to zkusil jestli auti pojede líp se zapnutou klimou.Tak zítra dám vědět.