Stránka 1 z 1

Výměna oleje

Napsal: 17 čer 2007, 16:01
od Ivan Cholevík
Zdarec.Potřebuju vyměnit olej a nevím jaký dát. Četl jsem že je tady někde nějaký odkaz na hodnocení olejů, ale nemůžu ho najít.

Napsal: 19 čer 2007, 10:39
od MW
Jezdím na Mogul forte gx fe pro je to polosyntetika, není drahý a v pohodě

Napsal: 19 čer 2007, 10:42
od XMira
Mozna by bylo fine, napsat do jakyho motoru :D

Napsal: 19 čer 2007, 13:39
od Lazo
MW píše:Jezdím na Mogul forte gx fe pro je to polosyntetika, není drahý a v pohodě
Přesně tak já jezdím na gx fe ten přídavek PRO je tam jen kůli specifikaci pro VW jinak je to pry stejny olej akorat ze levnejsi

Napsal: 19 čer 2007, 14:10
od oxigen
Valvoline 5W-40

Napsal: 19 čer 2007, 16:14
od mario74
oxigen píše:Valvoline 5W-40
Ja som tam po Shell Helix teraz nalial Valvoline Durablend 10W-40.Po cca 3000km zatial spokojnost :lol:

Napsal: 19 čer 2007, 22:24
od Joker
Jestli se jedná o starší auto, do kterýho byla litá jen polosyntetika, tak dej zase polo. Kdyby jsi dal plnou, tak motoru akorát uškodíš. Co se různých výrobců a tipů olejů týče, tak dej osvědčenou značku a je vše v poho. Ještě jedna poznámka - nejdražší neznamená nejlepší :-;

Napsal: 20 čer 2007, 09:25
od Selshig
myslím že borec přes oleje je tady Borek. Ten mi poradil docela dost dobře.

Napsal: 21 čer 2007, 11:31
od Burža
Je to uplne jedno co tam nalijes, musis pouze dodrzet specifikaci vykonnostni tridy. Pro accenta benzin je to API SJ nebo vyssi (nebo SG ted z hlavy nevim) a viskozitu si vyber podle toho jak jezdis. 10W-40 je takovy standard pro nase podminky. Pokud jezdis hodne na jih, tj ve vysokych teplotach, tak ber na vyssi teploty (10w-50), naopak pokud negarazujes a casto startujes hodne pod -20 stupnu, tak bez do nizsi teploty (5w-40). Pokud garazujes a nejezdis v extremu tak by ti stacil i 15w-40, ale ten se tusim v polosyntetice ani nedela.
Kazdy olej ma svou vykonostni tridu napsanou na obalu. je pak uplne jedno co tam nalijes jestli mogul nebo shell apod. pokud budou mit stejnou vykonnostni tridu a stejnou viskozitu, jsou tyto oleje temer identicke co se tyce provozu motoru. Kdyz dodrzis pravidelnou lhutu na vymenu, nemuze se nic prihodit. Vse ostatni jsou jen reklamni kecy.

Napsal: 21 čer 2007, 20:57
od Gardovič
Ja pouzivam syntetiku Q8 formula excel 5W40 mel by to byt olej z nejcistsi kuvajtske ropy a 4l stoji pouze 660 Kc.(http://www.autohpz.cz/index.php?s=podka ... kat_id=300) Pri pouziti oleje Mogul GX FE pro 10W40 mi po cca 4 tis. km zcaly pri studenem startu cvakat hydrostely. Pri pouzivani Q8 to po cca 2 tis. km prestalo.

Napsal: 21 čer 2007, 21:38
od Borek
Gardovič píše:Ja pouzivam syntetiku Q8 formula excel 5W40 mel by to byt olej z nejcistsi kuvajtske ropy a 4l stoji pouze 660 Kc.(http://www.autohpz.cz/index.php?s=podka ... kat_id=300) Pri pouziti oleje Mogul GX FE pro 10W40 mi po cca 4 tis. km zcaly pri studenem startu cvakat hydrostely. Pri pouzivani Q8 to po cca 2 tis. km prestalo.
Z nejčistší kuvajtské ropy :lol: . :lol:

ropa

Napsal: 21 čer 2007, 21:54
od rade622
Ta je tak čistá, že by se dala i pít. A sklenice nešpiní.
Burža řekl vše.
Rade622