Stránka 1 z 3
Výměna brzdových kotoučů svépomocí
Napsal: 21 čer 2007, 15:11
od Gollemos
Ahoj všem,
chtěl bych se zeptat,zda je možné si vyměnit přední brzdové kotouče sám a případně jak to udělat?Dělal to někdo z Vás?
I have Accent 1.3 /1995
Napsal: 21 čer 2007, 17:07
od ssendy
Cau.Ja sem to delal.Je to pekna pakarna.Jeste ke vsemu musis rozlisovat dve loziska na kazdy strane.A je mozny ze je znicis.
Napsal: 22 čer 2007, 07:38
od Tata
Jo přesně tak.To snad jenom Korejci umí brzdové kotouče nalisovat na ložiska
, vzhledem k tomu,bych doporučil raději servis.Za 2 h to mají přehozené a ručí ti za ložiska.
Napsal: 26 čer 2007, 12:45
od Gollemos
Děkuji za odpovědi..raději tedy zvolím servis..
Napsal: 26 dub 2008, 18:27
od Virus
Zdravím. Mám takový laický dotaz. Je třeba při výměně kotoučů měnit i ty ložiska v náboji nebo tam můžou zůstat ty starý? Pze jak jsem se na to ptal automechanika, tak mi řekl, že je může vyměnit nebo je tam nechat. Zítra to budu rozebírat tak bych prosil o radu, zda je tam můžu nechat. Jestli teda jde sundat náboj vyměnit kotouče a nahodit náboj zpět s původními ložisky.
Napsal: 26 dub 2008, 18:30
od Vladislav Bureš
ložiska pokud jsou dobré bych neměnil ale proč ti sem píšu! Při výměně kotoučů vyměň i deštičky protože staré kotouče mají vyjeté drážky a ty jsou i v destičkách takže by jsi rychleji vytvořil drážky v nových kotoučích a dokud by se tak nestalo tak by ti to méně brzdilo.
Napsal: 26 dub 2008, 21:26
od Virus
To je jasný. Dělal jsem kdysi v servisu a měnil komplet brzdy, ale ještě jsem se nesetkal s nábojem před bubnem. Sundat čelisti, roztáhnout dát nové desky, povolit buben (jedním pojistným šroubkem) sundat starý nasadit nový (utáhnout šroubek) nasadit čelisti a hotovo. No uvidíme zítra co a jak.
Napsal: 27 dub 2008, 10:24
od ryba
taky jsem to resil, pokud jsou loziska ok a pokud to dela nekdo kdo to dela denne a umi to pak to jde. jinak je stoprocentne znicis
Ja je radsi vymenil
Napsal: 27 dub 2008, 19:17
od Virus
Napsal: 28 dub 2008, 19:28
od Samuel
Hmmm clovece a nevies sem buchnut komplet navod ako na to.....co si pouzil a tak,.......lebo len kotuce ma vyjdu na 1500 za ks a nechcem si predstavit co bude stat robota tu u nas.........a hlavne tie loziska....ako sa to robi presne ??
Napsal: 28 dub 2008, 19:49
od Virus
Je to docela pakárna bez nářadí a zkušeností. Ale pokusím se.
Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.
Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)
Přeji hodně štěstí
Napsal: 28 dub 2008, 19:54
od Samuel
Virus píše:Je to docela pakárna bez nářadí a zkušeností. Ale pokusím se.
Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.
Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)
Přeji hodně štěstí
Ahaa chlape diky...........avsak kedze som dodzubkal aj vymenu palivoveho filtra tak to asi necham tak
........nemam nastroje a fakt ked sa mi vysipe lozisko tak neviem........a aj tie prasatka davat dole.........hmmm no nevim predsa su to len brzdy.......asi to necham tak
Napsal: 29 dub 2008, 10:12
od GEORG316
Já to stahuju i bez stahováku takto....
vytočte ty 4 šrouby co drží u sebe náboj a kotouč. Pak si najděte 2 delší šrouby a matky (já použil 10-tky byly tam akorát). Matku si dejte mezi náboj a kotouč (akorát se tam vejde) a skrz náboj a kotouč do té matky našroubujte ten šroub. 2. šroub s matkou dejte křížem naproti. pak vemte dva kliče jednim držte matku a 2. kličem (nebo) golou točte střídavě s 1. a 2 šroubem, aby šel náboj souběžně. šrouby se zapřou o starý kotouč a krásně během 3 minut sundáte ten náboj. Včera jsem to tak dělal....
Snad jsem to napsal nějak srozumitelně... když tak se zeptejte kdyby jste něčemu nerozuměli. Ale tahle technika funguje prefektně.
Jinak celou výměnu jsem dělal takto
1. nejdřive jsem si sundal závlačku z centrální matice a povolil centrální matku.
2. sundání kola
3. sundání brzdiče
4. vytočení 4 šroubů co drží kotouč u náboje
pak technika kterou jsem popsal nahoře...
5. očištění dosedacích ploch
6. nandání kotouče
7. nandání náboje a lehké dotažení centrální matice ona si ten náboj krásně nalisuje.
8. 4 šrouby náboj+ kotouč
9. Dotažení centrální matice
10. montáž brzdiče a osazení destičkami
11. závlačka na centrální matici + kontrola dotažení všech šroubů
12. namontovat kolo a hurá na druhou stranu....
Napsal: 29 dub 2008, 10:31
od mario74
Samuel píše:
Hmmm clovece a nevies sem buchnut komplet navod ako na to.....co si pouzil a tak,.......lebo len kotuce ma vyjdu na 1500 za ks a nechcem si predstavit co bude stat robota tu u nas.........a hlavne tie loziska....ako sa to robi presne ??
Pital som sa v Hyundai tak norma na jeden kotuc je 620,- bez dane
Napsal: 29 dub 2008, 17:43
od Virus
To Georg316: to s těma matkama mě nenapadlo.
Dorbá finta.