Stránka 1 z 1

PROSÍm poradte, nenastartuji.....coupe

Napsal: 30 čer 2007, 18:25
od fila
Ahoj mam docela zavazny proble, muzete prosim poradit nez to zacnu resit pres servis???? takze jak se to stalo: jedu a trosku slapnu na brzdu a najednou se vypne radio vubec neslo zapnout tak jedu dal a najednou se rozsviti kontrolka abs a po chvili i airbag....tak zastavim a kdyz jsem zhasl vvetla tak ty kontrolky zmizeli....no pak jsem vypl motor no a uz jsem nenastartoval...jako jen to tak malinko tocilo chvilinku ale nic no....parkrat jsem to zkousel a nic...tak jsem odpojil baterku na nakou chvili a pak jsem nastartoval ale jen tak tak vzdycky to nastartovalo hned a ted to tocilo tak jako kdyz je spatna baterka :( no nakonec teda nastartoval ale neslo nic svetla blinkry, vubec a ty kontrolky se zase rozsvitili tak jsem dojel domu ted jsem to zkusil nastartovat a zas nic...(ty kontrolky abs a airbag se pri otoceni klicku na prvni polohu rozvitej a pak normalne zhasnou no ale jinak nic a i okynka se tak nejak divne stahujou ale radio normalne jede......prosim nevite???ja tomu moc nerozumim...diky moc moc coupe 97 1.generace :?

Napsal: 30 čer 2007, 20:21
od MartasZ
Viděl bych to na vymletou baterku z důvodu nefunkčního alternátoru.. takže první co udělej, sežeň jinou, nabitou, dej ji tam, nastartuj a když ti to naskočí, tak změř kolik máš napětí na baterce.. při správný funkci alternátoru bys tam měl mít něco kolem 13.8V pokud bude pod třináct, je to špatný... repas altíku ;)
Ještě mě napadl někde nějakej zkrat, nebo příliš velkej odběr nějakýho spotřebiče.. to poznáš hned jak zapojíš novou baterku, protože se od konektoru pořádně zajiskří.. abys to eliminoval, tak než ji zapojíš, zhasni vnitřní osvětlení a odpoj komplet rádio.. měli by se ti rozsvítit jen hodiny na palubce a ty zas tak velkej odběr nemaj ;)

Napsal: 01 črc 2007, 10:17
od fila
jo diky taky me to napadlo ale ma tohle zase vliv na to aby se mi z niceho nic vyplo radio???a potom rozsvitili ty kontrolky???a nesli blinkry a atd????jinak kdyz jsem nenastartoval tak radio normalne slo...no a co ridici jednotka????ta by to nemohla byt(no doufam ze ne) to by bylo...:( a na kolik by ten alternator vysel porp ta rid.jednotka???? :( :?

altik

Napsal: 01 črc 2007, 10:40
od rade622
Já bych se taktéž přikláněl k teorii MatrasZ-e. Pokud si vezneš, že všechna tebou popisované kontrolky souvisí s některou částí elektroniky vozu, je logické aby při podpětí vyhlásily alarm, protože nemůžou pracovat v provozních tolerancích. I ty blbé blinkry jsou přes el. přerušovač. Skutečně to proměř a prověř přívody od alt. k baterii. Můžeš tam mít nějaký špatně vodící spoj - studeňák. Na ŘJ bych to neviděl. Pokud budeš potřebovat schéma pošlu.
Mnoho štěstí.
Rade622

Napsal: 01 črc 2007, 12:47
od fila
tak to schema bych i docela bral....to by jsi byl hodny, ja se v tom stejne nevyznam ale treba nekdo kdo by me to promeril tak by se mu to hodilo...ach jo to me stve:( ale dik za rady a za vsechno je videt ze se tu pomoc najde :P 8)

Napsal: 01 črc 2007, 13:25
od vipe
Můžu jen souhlasit jak rade622 tak MartasZ budou mít pravdu. Rádio se ti při jízdě odpojí pokud klesne napětí palubní sítě pod určitou mez (alespoň některé to tak maj). Bez nastartovaného motoru ti bude rádio hrát protože ti motor nespotřebovává žádnou energii. Tak závěrem pokles napětí v palubní síti způsobený buď nefunkčním alternátorem a tudíž vyždímanou baterkou nebo někde nějaký spoj má velký přechodový odpor nebo je povolený.
Základ je jak již bylo napsáno funkční alternátor a baterka. Potom se může pátrat dál. :wink:
Alternátor 13,8 - 14,5 V

Napsal: 01 črc 2007, 13:37
od fila
takze raci se ani nepokouset startovat a odvest do servisu???nebo kdyz to nastartuju a 2km stim pojedu bude to vadi???nemuze me to nekde chcipnout?pokud by to byl ten altik na kolik by to vyslo nevite????

Napsal: 01 črc 2007, 13:46
od vipe
Jestli máš možnost si od někoho půjčit nabitou baterku tak to zkus s ní. Pokud to normálně nastartuješ a bude se to chovat normálně tak potom jenom proměřit dobíjení jestli je dobrý. Když to bude normálně dobíjet tak je v háji baterka.
Raději bych s tím nejezdil pokud je v háji baterka nebo někde nějakej zkrat můžeš oddělat třeba alternátor, zkus na místě tu baterku a dobíjení.

Napsal: 01 črc 2007, 15:10
od Joker
Teď se mě ptal kolega v práci, že prej se mu zničehonic rozsvítila kontrolka airbagů a přitom mu vyplo rádio. Zkusili jsme proměřit altík a dával skoro 14,1 při volnoběhu a skoro 15 při přidaným plynu. Takže nejen podpětí, ale možná i přepětí. Jinak rozhodně je to první věc, na kterou bych se podíval.

schema

Napsal: 01 črc 2007, 16:07
od rade622
Na prvním schématu je pojistková skříňka. Důležité pro tebe jsou pojistky ALT - 100A a LINK C - 20A. Proč, je vidět na dalších schématech.
http://www.ukazto.com/img/pojistky-smc1.jpg
http://www.ukazto.com/img/bat.jpg
http://www.ukazto.com/img/altk.jpg
Altik je pod názvem GENERATOR.
Mnoho štěstí.
Rade622

Napsal: 01 črc 2007, 20:41
od MartasZ
Jééé.. to schéma si vezmu taky, díky :P
Jinak teda.. nejjednodušší postup, než to budeš někam tahat.. Nabitá baterka, nastartovat a pokud to normálně poběží, změřit dobíjení.. pokud nedobíjí, je v háji altík, pokud jo.. je v háji baterka, může mít třeba zkratovaný desky a proto ten odběr.. takže měřit a měřit ;)

Napsal: 02 črc 2007, 16:07
od fila
no tak jsem tam dnes dal baterku z felicie a nastartovalo to hned jako vzdy vse se chovalo normalne mel jsem to nastartovany tak 5-10min zaply vsechny svetla vetrak naplno radio a furt dobry nemohl jsem to projet pac jsem tak mel tu baterku polozenou na ty puvodni sem ji nemohl oddelat, nemel jsem takovej dlouhej klic (takze jsem nemohl zajet to promerit, ale chystam se tam). takze zatim stejne nevim co???na kolik by ten altík vysel???bud repas nebo novej, nevim co je lepsi