Stránka 1 z 1

Přívod k AIRBOXU

Napsal: 06 črc 2007, 00:00
od redsportcar
chci se zeptat , proc je ten privod k airboxu slozeny z tolika kusu a vede dolu.. zda se mi to jako blbost nemelo by to byt primo bez nejakejch odbocek ?? chtel bych znat vase nazory .. predem DIKY .. [/b]

Napsal: 25 črc 2007, 21:59
od redsportcar
jinak se tomu rika vzduchovy rezonator.. chci se zeptat co to udela kdyz ho odstranim ..

Napsal: 25 črc 2007, 22:06
od MichaelS
redsportcar píše:jinak se tomu rika vzduchovy rezonator.. chci se zeptat co to udela kdyz ho odstranim ..
Bude ti to nasávat teplý vzduch od motoru což je špatně a ano nejlepší je udělat náporové sání čerstvého studeného vzduchu bez záhybů.

Napsal: 09 srp 2008, 20:38
od black_sheep
no mluvis urcite o tomhle:

http://www.hyundaicoupe.info/diy/?page= ... =m_welcome


http://forums.hyundaicoupe.info/viewtopic.php?t=5392


rikaj tomu "snorkus mod" na anglickym coupe klubu.. ja jsem to vyzkousel a rozdil nebyl pocitit vubec, mozna, na spotrebe ktera sla o litr vejs :) ale bylo to hned zpocatku co jsem mel coupe, zkusim to mozna jeste jednou! pisou tam o silenejch peti konich, to je podle me blbost...

Napsal: 09 srp 2008, 20:56
od mirpie
sací potrubí je důležitá a složitá část motoru. Pro maximální výkon závodních vozů je efektivní krátké přímé sacé potrubí, bez záhybů, bez spojů. Nevýhodou takovéhoto uspořádání je malý točivý moment v nízkých otáčkách, hluk a spotřeba paliva, což u závodních aut až tak nevadí... Naopak dlouhá větev sacího potrubí zajistí lepší točivý moment v nízkých otáčkách, ale horší výžkon ve vyšších otáčkách.. Již delší dobu se dělá rezonanční sací potrubí, kdy nasávaný vzduch je podtlakem veden do sacího potrubí, kde na vhodně tvarovanou plochu v rezonančním potrubí se odrazí zpět proti směru sání a naposled těsně před zavřením sacího ventilu se odrazí zpět po směru a rychlostí zvuku je hnáno přímo do válce. Dochází tak k malému přeplňování. Některé vozy maj proměnnou délku sacího potrubí (Octavia 20V, většina BMW, atd..), kde sací potrubí je složenou ze dvou sepárátních větví, krátké a dlouhé větve. Obě větve rozděluje klapka řízená elektromotorem na základě pokynů z řídící jednotky. Při malých otáčkách a zatíženích je "v provozu" dlouhá větev, kde nasávaný vzduch urazí delší cestu s větším počtem záhybů, výhodné pro větší točivý moment v nízkých otáčkách. Po překročení cca 3500ot/min (přibližně, každý motor to má jinde) klapka přepne na krátkou větev a vzduch jde do válce kratší větví, výhodné pro vyšší výkon a moment ve vysokých otáčkách.
A ted ty "krámy", co tam všude jsou..... Jedná se o tlumič hluku a podtlakový urychlovač zároveň a pak vzduchový filtr uložený v airboxu, který má celkem tři funkce. Jednak slouží jako housing pro filtr, dále tlumí hluk a vibrace (má malé žebra) a stíní sací větev od teplého vzduchu ohřátého od motoru. První "krám" je také tlumič hluku a jelikož je to slepá komora, pojme část nasávaného vzduchu. Ihned za touto větví vzniká ještě větší podtlak a nasávaný vzduch je tak urychlován. Nazývá se to rezonátor sacího potrubí, i když s rezonancí to moc společného nemá. Podoboně se i umistuje i rezonátor na výfukové potrubí nejčastěji mezi první a druhý tlumič hluku. Opět ale nejde o tu trubku, všude na netu pojmenovanou jako rezonátor, co dělá hluk, ale rezonátor, slepou komoru, která pojme část výfukových plynů, přičemž ihned za ním tak vzniká určitý podtlak, který urychlý tok spalin z motoru, čímž se zvyšuje rychlost a tím i účinnost vypláchnutí válce...

Doufám, že stačí, už se mi nechce psát...

Napsal: 09 srp 2008, 21:55
od black_sheep
ja jsem si prave rikal, ze ten teplej vzduch od motoru, nebude asi to pravy... :lol:

Napsal: 10 srp 2008, 17:17
od Rasty
mirpie: tak myslím že k tomuto tématu už není co psát :lol: Napsal si všechno co šlo

Napsal: 12 srp 2008, 00:17
od AndyNJ
Tak tenhle ,,hokus pokus,, sem vyzkousel taky, krome zvukoveho efektu to opravdu jiny vyznam nema, krome vyssi spotreby paliva. Je pravda, ze mam pocit ze za studena nez se zahreje motor to ma raznejsi akceleraci, ovsem kdo honi motor za studena, tak se s nim muze brzo rozloucit...( ale tak zkusit sem to musel :D ) Kdyz tak bych doporucil to tepelne odizolovat od motoru a ja k tomu airboxu mam jeste natahlou ,,trubku,, pres misto mlhovky. S temi zmenami se mozna pletu a je to jen muj osobni placebo efekt. :?

Napsal: 12 srp 2008, 01:14
od black_sheep
AndyNJ píše:Tak tenhle ,,hokus pokus,, sem vyzkousel taky, krome zvukoveho efektu to opravdu jiny vyznam nema, krome vyssi spotreby paliva. Je pravda, ze mam pocit ze za studena nez se zahreje motor to ma raznejsi akceleraci, ovsem kdo honi motor za studena, tak se s nim muze brzo rozloucit...( ale tak zkusit sem to musel :D ) Kdyz tak bych doporucil to tepelne odizolovat od motoru a ja k tomu airboxu mam jeste natahlou ,,trubku,, pres misto mlhovky. S temi zmenami se mozna pletu a je to jen muj osobni placebo efekt. :?
vsak to rikam, vyssi spotreba, jinak zadny rozdil nebyl :) takze nevim co ty anglicani blaznivy blbnou, cetl jsem to uz i nekde jinde...

Napsal: 12 srp 2008, 08:33
od mirpie
pokud to auto nemáte na okruh, kde by to mj. chtělo pytel změn a úprav, pak to nemá cenu. Samotná úprava sání bez dalších úprav motoru a výfukového potrubí přidá nula nula nic, nehledě na to, že každý sportovní filtr je víceméně filtr s větší propustností, tedy pustí více vzduchu, ale i nečistot...