Stránka 1 z 2

Sonata, r.v.2003, neidentifikovaný problém

Napsal: 03 srp 2007, 20:21
od thomasnr
Zhodou náhod som sa dostal k adrese tohto fóra. Pozdravujem všetkých Hyundai-istov. Mám už druhú Sonatu. S obomi nadmieru spokojný. Mám problém, ktorý nevedia identifikovať ani v servise. Po naštartovaní auta a prejdení cca 15m sa ozve z motorového priestoru niekde pred vodičom jemné, asi sekundové zabzučanie a jemnú vibráciu je cítiť aj na volante. Začal som skúmať, kedy sa tento zvuk prejaví. Keď zastavím na klesajúcej ceste, vypnem kľúčikom v spínacej skrinke motor a všetky kontrolky, opätovne kľúčikom zapnem el. obvody, nenaštartujem, na neutrál sa spustím dolu kopcom, opäť sa zvuk prejaví. Nejde teda o chybu motora. Ide teda zrejme o závadu el.zariadenia, lebo pokiaľ sa motor nevypne, tak sa ten zvuk neobjaví. Môj typ je ABS, resp. brzdový systém, lebo podľa Abs elektronika vie, že auto je v pohybe. Mohol by to byť nejaký nedoliehajúci elektronický ventil. Nemám ani potuchy, aké súčasti má ABS. V servise krútia hlavou, nevedia. Vedel by poradiť niekto z fandov našej značky. Vopred ďakujem.
Sonata 2.0 GLS Automat, rok výroby 2003, najazdené 75000 km.

Napsal: 03 srp 2007, 20:53
od Felotron
A co posilovac?

Napsal: 03 srp 2007, 21:17
od Tomikp
Jo to mě taky napadlo jestli ten zvuk nedělá hydraulika v řízení.

Napsal: 03 srp 2007, 21:24
od ivan
Felotron píše:A co posilovac?
Posilovač by to mohl být jen v případě,že by byl elektronický(má vlastní elektromotor),ale ten stejně běhá jen při spuštěném motoru,protože ho spíná alternátor,pokud motor neběží,tak posilovač (servo) neběží,je to udělané kvůly autobaterii aby se nevybila!
Ale já si myslím,že tam má klasické servo poháněno řemenem a to by dělalo něco jiného.
Pokud to dělá jen při zapnutí a vypnutí elektického obvodu pomocí zapalovací skříňky tak opravdu se jedná o vadu něčeho elektronického!!!
Bohužel nevím co a kde v Sonátě EF (2003) se nachází,ale píše,že se ten zvuk objevuje na straně řidiče,třeba tam opravdu má Abs ,je to možné,protože ABS se skládá ze dvou částí elektonické a mechanické časti!! Mechanická část jsou tam pístky ,které uvolňují průchod brzdové kapaliny a pak elektronická část ,tam je řídící jednotka s elektomotorem :!: ,která snímá signály ze snímačů u kol počet a rychlost otočení přes snímací impulsy.Něco na ty pstky tlačit musí(tak si myslím,že tam je :!: ) Je možné,že při zapnutí zaplování by ten elektromor by se měl nastavit na pracovní režim,něco jako režim u televize Standby a po na startování to již převezme řídící jednotka a samozřejmě jakmile se auto dá do pohybu okamžitě počítá. Po vypnutí zapalování by měl elektromotor zajed do nějaké klidové polohy .
Je možné,že elektromor má nějaký potíže,které mu nedovolují se pohybovat v optimálním režimu,něco mu překáží nebo má odpor prostě mechanické poškození a přitom vydává takové zvuky,je to možné :o
Ale pořád nechápu,že mu to vibruje do volantu ,mě to nějak mate!! :(
Snad jsem aspoň trošku pomohl :wink:
Není to zrovna moje silné téma :oops: ,ale jen doplním,že
jsem se podíval do chytrých knih(mám jich požehnaně :lol: :lol: ),tak
moderní systémy ABS (mám na mysli tu celou bedýnku) se skládají z elektromagnetických ventilků,které otevírají a zavírají průtok brzdové kapaliny a z pomocného čerpadla (to čerpadlo je uvnitř ABS-ky)
Tak to může být ten problém,odčerpává brzd.kapalinu ze zásobníku u vnitř ABS-ky ,popisovat to tu nebudu to nemá smysl,protože dělají několik systémů,že mi jde z toho hlava kolem :oops: ,ale je tam zajímavá věc,že zrovna to čerpadlo má vždy při zapnutí nebo vypnutí zaplování tzv.dojezd(něco jako u stěračů ) Takže asi nejspíš tohle by to mohlo být,bohužel já ABS jsem nikdy uvnitř neviděl,ale mám tu jednu k.o,že bych do ní juknul??? :P

Napsal: 03 srp 2007, 21:42
od Felotron
thomasnr: A odkud vubec jsi?

Ivan: Souhlas... ale vzhledem k tomu, ze mu to hybe s volantem si rika,ze co jinyho by to bylo - ABS tezko... nevim... jsem amater - toz tak :oops: :wink:

To je prekvapko.

Napsal: 03 srp 2007, 21:49
od thomasnr
Vôbec som nečakal tak rýchlu reakciu. Dík. Najprv som myslel aj ja na posilovač, hlavne skrze to jemné chvenie na volante. Ale len dovtedy, kým som nezistil, že zvuk sa ozýva aj keď nie je naštartované. V tom prípade to môžu byť len el.obvody, ktoré sa aktivujú el.prúdom a pohybom auta. Keďže sa pri pohybe auta nedá identifikovať, odkiaľ ide zvuk, skúsil som kulehu. V servise sme dali auto na zdvihák, točili sme prednými kolesami a nič. Bol som z toho magor. Až večer ma napadlo, že auto sa hýbe až keď sa točia všetky kolesá. Kórejci sa nedajú oklamať. Budem to musieť skúsiť na zdviháku so štyrmi pomocníkmi, ktorí budú točiť kolesami. Len keď každý bude točiť inak???
Poprosil by som, keď budete niekedy v značkovom servise, skúste otázku, či sa s takým zvukom nestretli.
Ale aj tak díky, na dnes dobrú noc

Som nevychovaný.

Napsal: 03 srp 2007, 21:50
od thomasnr
Úha, zabudol som sa identifikovať. Som zo Slovenska, z Nitry.

Ešte raz

Napsal: 03 srp 2007, 21:53
od thomasnr
Napísal som "jemné vibrácie na volante". Volantom to nehýbe. Keďže mám dojem týchto vibrácií, otázka. Nie je niejaké elektro na brzdovom strmeni. Ten je spojený s nápravou a následne s riadením. Pokiaľ som na snehu a na vode skúšal činnosť ABS, tak funguje.

Napsal: 03 srp 2007, 22:10
od Felotron
Tak to zni jako celkem zajimava vec... Vubec netusim... :?

Re: To je prekvapko.

Napsal: 03 srp 2007, 23:48
od ivan
thomasnr píše:Vôbec som nečakal tak rýchlu reakciu. Dík. Najprv som myslel aj ja na posilovač, hlavne skrze to jemné chvenie na volante. Ale len dovtedy, kým som nezistil, že zvuk sa ozýva aj keď nie je naštartované. V tom prípade to môžu byť len el.obvody, ktoré sa aktivujú el.prúdom a pohybom auta. Keďže sa pri pohybe auta nedá identifikovať, odkiaľ ide zvuk, skúsil som kulehu. V servise sme dali auto na zdvihák, točili sme prednými kolesami a nič. Bol som z toho magor. Až večer ma napadlo, že auto sa hýbe až keď sa točia všetky kolesá. Kórejci sa nedajú oklamať. Budem to musieť skúsiť na zdviháku so štyrmi pomocníkmi, ktorí budú točiť kolesami. Len keď každý bude točiť inak???
Poprosil by som, keď budete niekedy v značkovom servise, skúste otázku, či sa s takým zvukom nestretli.
Ale aj tak díky, na dnes dobrú noc
Stačí jedno kolo,když se netočí a ABS je okamžitě mimo provoz a okamžitě se roužne kontrolka ABS!!
Tak a na tu druhou část otázky Ti můžu v klidu odpovědět,že ne :!:
Sem měl předtím Peugeot 206 Hdi s Abs a nějak onemocněla ,jel sem za nima do autorizovaného servisu a když jsem jim řekl co to dělá ,tak se mi vysmáli :evil: akorát ze mně uělali debila ,jenom mi dokázali říct abych si připravil 40 000 kč na novou :shock: Já jsem to tu už někde psal,zkusím to někdy najít :wink:

Napsal: 04 srp 2007, 14:29
od cypisek
a nemuže to byt nějaka čast airbagu ? když to vrní volantem ???

Napsal: 04 srp 2007, 15:03
od thomasnr
V airbagu je len patrona a vak. Ten zvuk ale vychádza jednoznačne niekde z prednej časti. problém je, že mám dojem, že ani v značkovom servise nemajú mechanici ani potuchy, kde sa čo nachádza. Absolvovali síce školenia, ale... Napr. pri výmene filtra klimatizácie evidentne nevedel ako na to. Nešlo mu do hlavy, že je nutné demontovať odkladaciu skrinku pred spolujazdcom.

Napsal: 04 srp 2007, 15:29
od Alf63
Moje úvaha: Sonata (ne všechny modely) má eletronický modul co řídí ventil v okruhu hydrauliky posilovače řízení (progresivní řízení jeho účinku). Tato je řízena ze snímače rychlosti a navíc se zapíná hned po zapnutí zapalování. Ta souvislost vibrací volantu a pohybu auta s vypnutým motorem včetně místa zvuku je dost nápadná. Může to být i něco jiného ale ABS si nemyslím.

Napsal: 04 srp 2007, 20:38
od Tomikp
thomasnr píše:V airbagu je len patrona a vak. Ten zvuk ale vychádza jednoznačne niekde z prednej časti. problém je, že mám dojem, že ani v značkovom servise nemajú mechanici ani potuchy, kde sa čo nachádza. Absolvovali síce školenia, ale... Napr. pri výmene filtra klimatizácie evidentne nevedel ako na to. Nešlo mu do hlavy, že je nutné demontovať odkladaciu skrinku pred spolujazdcom.
To že technik v autorizovanym servisu neví kde je filtr v kabině je docela krutý. Možná zkus zajet jinam do servisu.

Napsal: 05 srp 2007, 00:54
od Petrko
No možná to bude to ABS mně to dělalo u každého Scorpia po zapnutí klíčku jako kdyby načerpalo elektrické čerpadlo cosi (dle mého soudu vytvořilo tlak v brzdovém válci) trvalo to vždy jen pár sekund ale byl to docela sušně slyšitený zvuk a jelikožabs byl na strně řidiče a těsně nad průchodkou volantu ve firewallu tak to bylo i lehce ve volantu cítit ale jen akové slabé chvění